Una llibertat, si us plau

Un relat de: estel

Diàleg entre un jove d'uns 20 anys i un cambrer novell i poc pagat :


- I vostè, què vol ?
- Llibertat si us plau.
- No en disposem d'això, aquí sols tenim productes de la terra.
- I la meva terra necessita la llibertat per tirar endavant, per això mateix, em repeteixo, porti'm una llibertat.
- Ho parlaré amb el patró, però no crec que...

....

- El patró diu que d' això no en tenim ni en tindrem mai, que aquí tenim sols els millors productes.
- Doncs porti'm el full de reclamacions, per favor.
- Com vulgui, però penso que n'està armant una...

........

- Aquí el té, però per ordes del patró l'he d'omplir jo, digui:
-Somiador Innat
Carrer infinit s/n
00000 Ciutat Podrida
Països Oprimits

- I com a reclamació?
- La llibertat
- I res més, trobo que és poc per tant aldarull.
- Quan tingui la llibertat ja demanaré el que cregui que toqui.

- Doncs ja està, vol algo ara?
- Sí, vull que em deixi en pau, vull pensar.
- Però per estar aquí ha de consumir algo.
- Doncs posim un llibertat si us plau.

I la roda mai va acabar, el llavors jove es va fer vell, i cada matí anava al bar i cada matí es repetia el mateix episodi, mai van gosar concedir-li aquell líquid mai abans demanat amb tanta insistència.

Comentaris

  • E vós[Ofensiu]
    L'epicurista Pol | 21-12-2005

    Creieu tant necessaria la independencia? (no pretenc ofendre, sóc socialista internacionalista i em sobta tanta constancia alhora com és admirable)
    Sempre he viscut entre crits de llibertat del país i d'altres similars, i encara que m'he de confersar i dir que algun cop també n'he demanat amb el puny ben alt, mai he tingut el mateix fervor i constancia com tinc amb les teories marxistes.
    Faig aquest comentari amb la fi i efecte de que aquell que el llegeixi i pugui perdre uns segons amb mi m'ho expliqui i me'n doni la seva opinió (que de ben segur serà interesant)

    Moltes gràcies de tot cor aquells que vulguin fer-me particep de la teoria
    Una abraçada per tu rosella rebel!
    Pol

    Salut i revolució camarada!

  • Molt bona aquesta substtució[Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 22-10-2005 | Valoració: 10

    de personatges quotidians pels polítics que no fan res més que rascar-se la panxa asseguts en les seves esplendoroses butaques del despatx.

    Tan de bo algun dia poguem demanar, i no reclamar el que ens pertoca.

    Un abraçada!

    No t'aturis

    Juseph

  • Visca la llibertat[Ofensiu]
    Carme Dangla | 21-10-2005 | Valoració: 10

    Tens una manera força intel·ligent d'ensenyar-nos la realitat del país.
    Som moltes i molts els que pensem igual, encara que no ho expressem tan bé.
    Una realitat que sembla eterna però que no lluitar´em si realment creguéssim que ho és.
    Segueix així, lluitant amb intel·ligència contra la força dels qui es basen en el poder econòmic o militar per perpetuar situacions injustes.
    Ara seré dolenta: cuida una mica la puntuació i el lèxic, ja sé que tothom diu algo, però sempre es pot buscar un substitut. M'ho vaig aprendre per fer la guitza als professors que parlen i escriuen malament el català: cada vegada que els feia un treball hi posava alguna de les paraules de la llista: quelcom, malgrat, ensems, àdhuc, llurs, nogensmenys…
    Algunes persones se'n reien de mi, àdhuc una professora de català em deia "Pompeua", nogensmenys alguns companys em van acabar imitant i ensems vam aconseguir conscienciar una mica l'escola que calia no incórrer en expressions impròpies.
    Oi que sona a Pompeu Fabra?

  • Molt bé[Ofensiu]
    aurora239 | 20-10-2005 | Valoració: 10

    Segueix així, noia. No podies descriure millor la situació. No hi tinc res més a dir.

Valoració mitja: 10