Una llàgrima

Un relat de: Vicenç Ambrós i Besa

La boira entela
nítides ombres
dels cors que ploren
la sang d'un món.

Els ponts tremolen,
els murs s'esquerden,
els arbres bolquen
el seu brancam.

Si algú flirteja
amb l'esperança
que no es rendeixi
pel seu rebuig

Perquè si evoco
l'amor platònic
potser és que encara
s'hi pot somiar...

Malgrat que llisqui
tota una vida
des de la galta
fins al mentó.

Comentaris

  • gypsy | 07-09-2008 | Valoració: 10

    Quanta sensibilitat en un espai tan breu.
    En un comentari que t'agraeixo no saps com, em dius que no saps si ets poeta. Potser no cal que tu ho sàpigues, tan sols els que et llegeixin en tindran la certesa, doncs els mots romanen engolint la música endins de cada poema veritable, com aquest.

    Quin títol més humil per la grandària literària d'aquest vers, que com bé dius, és un regal, doncs retroalimenta la bellesa dels mots a mode de cercle.

    Una abraçada ben grossa!

    gypsy

    (ara ja no solc valorar, excepte en casos on et queda l'ànima fluixa i la pell de gallina)

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 16-04-2008

    Aquest any s'ha fet una Segona Edició de Poemes il·lustrats...

    A l'abril de 2005 es va fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt i una de les activitats organitzades va ser la il·lustració d'una tria de poemes d'autors de "relatsencatala.com"

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema va ser escollit per a ser il·lustrat.

    I informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una altra trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    Les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt vull donar-te les gràcies per la participació en aquella Primera Edició de Poemes il·lustrats.


    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

    ps- En aquest bloc podràs veure el teu poema il.lustrat
    http://poemes-illustrats.bloc.cat/

    ... i ja van tres...
    :)

  • Genial!!![Ofensiu]
    NinniN | 03-02-2005 | Valoració: 8

    Oeeee, aquest Vicenç poeta.

    En cada relat, coneixem un Vicenç més.

    Moltes gràcies per aquesta poesía.

    NinniN

  • tragèdia[Ofensiu]
    Shu Hua | 23-01-2005 | Valoració: 9

    pel món i per les persones, està bè que els poetes la mostrin, especialment si ets tu. M'ha encantat, sobre tot, la primera estrofa, no sé per què.
    És cert que el món plora i que nosaltres ho mirem.
    un petó
    Glòria

  • com una onada...[Ofensiu]
    mar - montse assens | 16-01-2005 | Valoració: 10

    preciosa metàfora
    la que fas d'una llàgrima amb l'onada...

    i malgrat que aquesta avanci
    sense poder-la aturar,
    l'esperança no la perdrem
    i hem de lluitar amb la seguretat
    de fer realitat qualsevol somni platònic

    és un poema magnífic

    una abraçada, vicenç

  • Només una.[Ofensiu]
    Trena | 13-01-2005 | Valoració: 10

    Hi ha llàgrimes i llàgrimes. I les més tristes son les que tu descrius a l'última estrofa.
    El poema, preciós. Potser arribarà el dia ("potser és que encara s'hi pot somiar...") en què no caldrà fer poemes sobre aquestes desgràcies perquè s'hauran acabat...
    Potser.

  • Quina manera d'expressar![Ofensiu]
    OhCapità | 13-01-2005 | Valoració: 10

    Impressionat, una gota que cavalca suaument galta avall fins el mentó, genial! Ets un dels tant autors que tenia pendent de llegir, estic extramadament agrait d'haver-ho fet avui. Curt, ràpid, carregat de sustància. Ha estat un plaer.

  • es autentic[Ofensiu]
    AINOA | 13-01-2005 | Valoració: 9

    Es molt cert tots el que ens dius.
    Malgrat las nostres llàgrimes, en aquest mon quasi tot son desgracias que ets fan sortir els sentiments més febles.
    una abraçada.

  • Un homenatge meravellós[Ofensiu]
    brideshead | 12-01-2005 | Valoració: 10

    a tots aquells que pateixen les injustícies més ferotges, siguin ocasionades per la mà de l'home (les que provoquen més tristesa), o per la natura (les que provoquen més impotència). I qui si no, podria haver-ho plasmat en millors paraules que tu, Vicenç?

    Tan de bo ells poguéssin llegir les teves paraules.... per alegrar-los un xic el cor !

    Vicenç, estic en deute amb tu, ho sé, no m'ho tinguis en compte!

    Un petó molt gran, bon any i força escriptura!

Valoració mitja: 9.56