Un misteri de menú

Un relat de: EULALIA MOLINS ARAGALL

UN MISTERI DE MENÚ

L'àvia ens va convidar a dinar el dilluns de Pasqua. Jo que sóc molt tafanera, volia saber que ens prepararia aquell dia, i ella tranquil·lament m'ho va explicar:
- Posaré uns platets amb reines i trossets de secallona.
Reines europees, o d'algun país de les mil i una nit? I aquests trossets de dona molt prima, de quina part del cos?
- Després faré un braç de gitano farcit de carn.
L'àvia que semblava tan bona dona, a la nit s'havia convertit en Jack l'esbudellador ? Algú de casa meva ho sabia?
- Faré un llobarro al forn.
No podia preparar un llop petit, no! Tenia que ser un llobarro, d'aquells de Santander, que es mengen els ramats d'ovelles dels pobres pastors.
- Com que al teu pare li agraden molt, faré uns peus de ministre que se'n lleparà els dits.
Com havia gosat aquella dolça dona de tallar els peus als ministres? Tots dos, o un de cada ?.
- En unes cassoles de fang, saltejaré cames de perdiu, peus de rata i ous de reig.
De les perdius només les cames? Si tot son ossos! Els peus de rata no els pensava ni tant sols olorar! I els ous de reig, són d'aquell dinosaure que vola i fa tanta por? Aquell que t'enganxa pels cabells i et fa volar?
- Per postres menjarem pastissets de cabell d'àngel.
Si home! És que aquests essers, encara que siguin celestials, no es pentinen com tots nosaltres?
- La tieta em va portar uns búlgars, que també ens els menjarem.
És clar! la tieta era la còmplice de l'àvia en aquests afers tant misteriosos, ja m'estranyava a mi, que ella soleta mogués tanta carnassa!
- A l'hora del cafè, treure unes llengües de gat que m'han quedat boníssimes!
Com podia ser que tots els gats del veïnat fossin muts? Com podia haver fet l'àvia una barbàrie d'aquestes dimensions?
Definitivament, l'àvia s'havia tornat boja i jo no pensava anar-hi a dinar.
Malgrat tot, els pares em van obligar a assistir al dinar de Pasqua, i quina sorpresa que vaig tenir en poder desvetllar aquell misteriós menú.
Les reïnes, eren una olives gegants; els trossets de secallona, era un tastet d'allò més gustós; el braç de gitano era de patata i farcit de carn; el llobarro era peix al forn; els peus de ministre, eren peus de porc; les cames de perdiu, els peus de rata i els ous de reig, varen resultar uns bolets molt deliciosos; els pastissets de cabell d'àngel, eren de Rasquera; els búlgars, van resultar ser uns bracets de xocolata farcits de trufa, i les llengües de gat, unes delicioses xocolatines blanques i negres.
Com podia haver estat tan mal pensada? Pobreta iaia!





Comentaris

  • Un relat i un menú per llepar-se els dits[Ofensiu]
    nuriagau | 02-06-2009 | Valoració: 10

    Un relat molt original en què fas que la lògica infantil de la petita protagonista vagi fent les seves pròpies deduccions sobre els noms peculiars dels plats del menú que està preparant la seva àvia.

    Celebro que aquest relat hagi estat finalista del primer concurs literari de gastronomia "Menjar i beure a Manresa".

    Felicitats pel relat i pel seu reconeixement a Manresa!

    Núria

  • plats anatòmics. [Ofensiu]
    Avet_blau | 01-01-2009 | Valoració: 10

    es curios com molts plats i reposteria
    tenen noms de parts de persona i/o animals
    sempre per la semblança, i a més donant un toc misterios de com es cuina
    i quins ingredients s'hi possen .
    molt ben pensat.
    Bon any.

  • M'ha agradat![Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 31-12-2008 | Valoració: 10

    Té aquell puntet d'ironia que m'agrada.
    [En veu baixa et diré -no cal que em facis gaire cas-, que potser no calia aclarir tant el final... sinó simplement insinuar-lo... Bé, ja t'he dit abans que no em facis cas, tu n'ets l'autora]
    Bona sortida i millor entrada d'any!
    - Joan -

  • domini a la cassola[Ofensiu]
    ANEROL | 01-06-2007 | Valoració: 9

    Simpàtic, amb agilitat ens transportes a la inociència i simplicitat de la infància. Bona sapiència culinària. Et seguiré llegint

  • Qué bufó...[Ofensiu]
    RATUIX | 30-05-2007 | Valoració: 7

    Tinc escrita una coseta que es diu "Llavor de tafaner " que un dia la posaré aquí que parla dels noms malentesos. Com que em vaig criar amb res Tietes-besavies...
    Ben bé que la gent que a l'infància és "esponja" acaba escrivint tard o d'hora.
    Ah, gràcies per ser la meva primera crítica.

  • Un bon menú[Ofensiu]
    Meryl | 11-05-2007 | Valoració: 8

    Que booo!!! M'ha encantat. La manera com la imaginació de la criatura va volant fins que arriba el desenllaç esperat.
    Molt agradable de llegir.
    Molt divertida també.
    Un petó.
    Meryl
    PS: ja no hi pensava!són coses de la meva mala memòria, jeje.. Gràcies pel comentari.

  • Encisador[Ofensiu]
    Carme Solina i Alapont | 22-04-2007 | Valoració: 10

    Encisador, innocent, ple de tendresa... Felcitats. Si és veritat, com afirmen els estudiosos del llenguatge, que al darrere de cada mot hi ha una intenció oculta és evident que en els noms de les nostres menges s'hi endevina el nostre passat prehistòric més o menys canibal... oi ?

  • gràcies Eulalia pels comentaris...[Ofensiu]
    Noia de vidre | 09-04-2007

    em sorpren sentir com gent jove podem ser admirats per gent amb més vida... em sento agraïda pel teu comentari, sincerament.
    Encantada de llegir-te.

    un petó.

    p.d: el poema en que surt la mare es que la mare escriu com un poema a algú que estima però el seu fill l'interromp i li demana ajuda amb els deures ja que el pare encara treballa.

  • VERITABLEMENT[Ofensiu]
    IRINA | 06-04-2007 | Valoració: 8

    QUAN SOM PETITS TENIM UNA IMAGINACIÓ INMENSA, TANTA QUE NO SEMBLA QUE PUGUI SORTIR D'UNS CAPS TANT PETITS. DEUS HABER ESTAT UNA BONA IMAGINADORA EN LA TEVA INFANTESA. M'APUNTO AL MENÚ MISTERIOS!

Valoració mitja: 9.11

l´Autor

Foto de perfil de EULALIA MOLINS ARAGALL

EULALIA MOLINS ARAGALL

59 Relats

380 Comentaris

75422 Lectures

Valoració de l'autor: 9.54

Biografia:
NASCUDA A BARCELONA L'ANY 1.957, ACTUALMENT RESIDENT AL BERGUEDÀ, DES DE L'ANY 2005 HE COMENÇAT A GAUDIR D'INTERNET, EN SOC AUTODIDACTA, ENCARA QUE LI DEC MOLT APRENENTATGE AL JOVENT DE CASA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "LA FALDA DE LA IAIA PEPA" EN EL LLIBRE "RETRAT DE DONES" DEL PRIMER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONES, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT, "AVUI SOPAREM A CASA" EN EL LLIBRE "ASSAIG GENERAL" DEL TERCER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "QUATRE CARTES A VIDA O MORT" EN EL LLIBRE "INSTINT DE MARE" DEL CINQUÈ CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIONS ESPORÀDIQUES DE RELATS EN EL QINZENAL, BERGUEDÀ ACTUAL.