Regal del Sant

Un relat de: EULALIA MOLINS ARAGALL

Per circumstàncies de la vida, feia uns quants mesos que havien fet de la segona residència el seu domicili quotidià.
La seva petita caseta de muntanya, era molt còmoda, disposava de dues habitacions petites, un bany amb tots els sanitaris, una cuina bastant grosseta i un menjador.
El poblet on s'havien instal·lat era petit, però amb els serveis necessaris per cobrir les necessitats alimentàries i sanitàries.
Un parell de botigues on hi podies comprar des d'un paquet d'arròs, passant per un pollastre, i acabant per unes sabatilles. Una fleca on es coïa el pa i les coques amb llenya. Un petit dispensari on un metge i una infermera hi visitaven cada dia feiner. Una petita farmaciola, on per encàrrec et subministraven tota la medicació que t'havia receptat el metge. Un cafè, on s'hi reunien els vellets del poble per a fer la partideta de cartes o bé per jugar al dòmino; un lloc entranyable, on no hi cabia ni una agulla quan per algun canal de prepagament, feien un partit de la lliga.
Aquest lloc, era on la parella havia triat per passar els últims anys de la seva vida, molt a prop dels fills, sense sorolls, sense nervis ni maldecaps, rodejats d'un veïnat que més que veïns, eren membres de la família, sempre pendents d'ells, sempre procurant per la seva seguretat i pendents de les seves mancances.
No es podia dir que la parella visqués sola, no hi havia dia, tarda o nit, que un o l'altre hi passés a fer un cop d'ull.
-Esteu bé? Necessiteu quelcom? Avui encara no us havíem vist, que us ha fet por el fred? Com que encara no heu sortit...
D'aquesta manera, qui pot dir que es troba sol?
En llevar-se el dia de Santa Estefania, la dona li va reclamar al seu marit: -Què m'has comprat pel meu sant?
L'home la va mirar de fit a fit, i li va respondre:
-Encara res. Què t'agradaria?
Ella, amb un somriure tendre, li va respondre:
-Perquè no et poses al meu llit i ens abracem una estoneta? Fa tant temps que no dormim junts!...
En arribar els fills a casa dels pares, amb la intenció de felicitar la mare i carregats de regals, li van preguntar al pare:
-Què li has regalat a la mare? -l'home els respongué:
- Encara ni li he comprat res!
-Això no és veritat -els digué la dona- Aquest matí el vostre pare m'ha regalat felicitat!...
L'entranyable parella només tenia vuitanta anys…
FI

Comentaris

  • regalant sentiments [Ofensiu]
    Avet_blau | 19-07-2009 | Valoració: 10

    Bonic relat,
    valorant la vida amb visió de sentiments,
    i no de possesions.
    les coses mes importants de la vida ...
    NO son coses !.

    Avet

  • Aquest relat [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 19-07-2009 | Valoració: 10

    diguem que m'ha tocat el cor, i sobre tot, la tendresa del final, regalar amor es gratis i a més es el millor dels regals. Tant debò nosaltres, després de tants anys de parella (46) hi puguem arribar, segurament que si, atrotinats però que carai!, jo crec que si.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • el relat es plé de sensibilitat i d'amor als vells.[Ofensiu]
    josefinapiquer | 10-03-2009 | Valoració: 10

    m'agradat molt eulalai. et felicito,. crec que tens tots el números per ser una gran escritora.

  • un relat que toca la fibra[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 05-03-2009

    amb un final entranyable.
    Però una mica confús de redacció, diverses errades de puntuació fan que el ritme de lectura sigui feixuc. Un exemple, la frase:
    "Una petita farmaciola, on per encàrrec et subministraven tota la medicació..."
    Hauria de ser: "...farmaciola on, per encàrrec, et subministraven..." No és obligat, però millora la lectura.
    En el cinquè paràgraf poses dos "pendents", potser fora millor buscar una solució que faci pujar el nivell literari.
    Hi ha altres coses, i alguna de tecleig, segur, i alguna de punt de vista personal. Si vols te'n faig un repàs, tinc un mail a la meva bio, tu mateixa.
    No serà de cap mestre, però crec que podria millorar alguna cosa, el relat s'ho val.

    Una abraçada


    Ferran

  • M'equivoco?[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 02-03-2009 | Valoració: 10

    M'equivoco, si dic, o penso que aquest relat, que has classificat com a social, podria haver estat a biogràfic?
    Una abraçada ben forta!
    - Joan -

  • Envial a tribuna@guimera.info[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 02-03-2009 | Valoració: 10

    Hola;

    Amb la foto dels "amants".

    ja saps, com annex a l'email adreát a tribuna@guimera.info

    Et trobava a faltar.

    tribuna@guimera.info

  • Un bon regal de sant[Ofensiu]
    nuriagau | 02-03-2009 | Valoració: 10

    Tu mateixa ja ho has expressat a la introducció, "quest relat és un homenatge als vellets que encara s'estimen...".

    La història ens recorda que cal que sempre donem importància als detalls, per petits que siguin, i així poder garantir la felicitat de les persones amb qui convius.

    Un relat molt tendre i entranyable. Molts desitjaríem viure una vellesa així.

    Felicitats pel relat!

    Núria

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de EULALIA MOLINS ARAGALL

EULALIA MOLINS ARAGALL

59 Relats

380 Comentaris

75114 Lectures

Valoració de l'autor: 9.54

Biografia:
NASCUDA A BARCELONA L'ANY 1.957, ACTUALMENT RESIDENT AL BERGUEDÀ, DES DE L'ANY 2005 HE COMENÇAT A GAUDIR D'INTERNET, EN SOC AUTODIDACTA, ENCARA QUE LI DEC MOLT APRENENTATGE AL JOVENT DE CASA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "LA FALDA DE LA IAIA PEPA" EN EL LLIBRE "RETRAT DE DONES" DEL PRIMER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONES, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT, "AVUI SOPAREM A CASA" EN EL LLIBRE "ASSAIG GENERAL" DEL TERCER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "QUATRE CARTES A VIDA O MORT" EN EL LLIBRE "INSTINT DE MARE" DEL CINQUÈ CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIONS ESPORÀDIQUES DE RELATS EN EL QINZENAL, BERGUEDÀ ACTUAL.