Un mes especial

Un relat de: Ullsblaus1

Setembre un mes especial,
preferit per la nació,
pels catalans dia crucial,
que ens desperta la passió,
que desenvoca a vendaval,
que transporta la il·lusió,
que provoca vent jornal,
que fabrica la emoció,
mentre en un cel matinal,
contemplo un pla horitzó,
entra en ment un criminal,
que sagna el tors d'ocasió.
Per culpa d'una ferida,
es forma una bandera,
amb rígits dits eixida,
dient-se la senyera,
Guifré esdevé una crida,
fem un clam per nostra terra.
Autor d'una pàtria essent,
actualment seria gaudiós,
com Catalunya va creixent,
i forma un ritme melodiós.
Quatre barres amb afecte,
figuren al orgullós escut,
que mostrem el setembre
gran diada que ha crescut.


ullsblaus1


Comentaris

  • Visca Catalunya![Ofensiu]
    Jimbielard | 20-09-2008

    Visca Visca i Visca!!!
    Molt bé, Marc, m´agrada tot el sentiment que flueix d´aquest poema en vers la nostra terra i la senyera que la ampara i enlluerna. Tens moltes ganes i se´t nota en la lluentor dels versos que escrius amb força!!. Gràcies també pels teus comentaris tant afalagadors.

    Segueix aixi!! (coi i només tens tretze anys!!!)
    que petit em sento davant aquests escrits de ploma jove !!!

    Una abraçada, company!!


    Joan.

  • Correccions[Ofensiu]
    Unaquimera | 18-09-2008

    Hauria de posar "adonar-me'n" en lloc "d' adonar-me" i "Molts... han recollit" on diu "has recullit"... Ai! Ja veus, sempre cal repassar l'escrit, més d'una vegada fins i tot, abans d'enviar-ho!

    Aprofito l'autocorrecció per enviar-te una altra abraçada, més forta encara,
    Unaquimera

  • Un dia especial, amb herència històrica[Ofensiu]
    Unaquimera | 18-09-2008 | Valoració: 10

    Quin detallasso, Marc! Si et digués que m'ha fet mooolta il·lusió llegir la introducció al poema, em quedaria curta!!!
    Moltíssimes gràcies per la dedicatòria!!!!!

    Com tu ben dius, la Diada és nostra i setembre és un mes especial; per això he trigat en passar per aquí i adonar-me: és temps de feina, de retorns, de reinicis, de tancar i obrir parèntesi, ... i en el meu cas, de lectures endarrerides després de la desconnexió de l'estiu i per acumulació d'altres temes pendents.
    Però el cas és que vaig fent i ja hi sóc!

    Després d'una lectura i d'un parell de relectures, veig que has fet més d'una al·lusió als referents històrics dels quals en tenim herència:
    "Per culpa d'una ferida,
    es forma una bandera,
    amb rígits dits eixida,
    dient-se la senyera,
    Guifré esdevé una crida," ...
    "Quatre barres amb afecte,
    figuren al orgullós escut,"
    Molts poetes i escriptors has recullit dades històricament verídiques o llegendes tradicionals, segons els casos, en els seus pomes i novel·les, de tal manera que els lectors puguin anar refrescant el que un dia van ser lliçons d'història o rondalles; seguint aquesta tradició literària, tu ho has fet ara, i jo també ho vaig fer en el seu moment, així que avui et puc oferir el relat per si vols fer una lectura breu: es tracta de Capítol CXVII: De quan el cavaller... i espero que de seguida reconeixeràs la figura i t'agradarà i entendràs el text ( per si un cas, et recomano que consultis el primer comentari de tots, que serveix d'introducció , fins i tot que ho facis abans de començar la lectura ).

    I tornant-te a agrair el gest, t'envio una abraçada especial i setembrejada,
    Unaquimera

  • Visca Catalunya.[Ofensiu]
    JOANPG | 12-09-2008 | Valoració: 10

    Si jo de jovenet hagués pogut expresar-me com ho fas tu...
    En català, més o menys correcta,
    amb llibertat dient el que sents,
    amb una munió de patriotes al darrera o al devant teu estimulan-te...
    Quina enveja que em fas, però em recorda que quant jo era era jove, a la Facultat, corrent devant dels grisos, organitzant coses subversives, i lluitant TOTS JUNTS perque vosaltres gaudissiu de llibertat, soc feliç.
    Gràcies, uullsblaus1, per mantenir-me l'esperança ben viva.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Hola!!!![Ofensiu]
    Aina_R | 12-09-2008 | Valoració: 8

    Ja saps que com sempre m'agrada llegir-te, i m'ha fet molta gràcia que tinguis aquests sentiments per la nostra terra i hagis aprofitat per recordar-nos una mica la llegenda de com es va fer la senyera, tot i que també si ho pensem bé, la data de l'11 de setembre té un significat ben trist, l'inici de la pèrdua de tot plegat.

    Recordar-te també que potser seria millor que abans de penjar els poemes te'ls repassis una miqueta, per polir el tema de les faltes, i també que potser els llegeixis en veu alta per trobar-ne el ritme que molts cops és més important que la rima.

    Com sempre un plaer llegir-te, i ànims que ja comences l'escola.

    Una abraçada

  • Hola!! :)[Ofensiu]

    Vull fer un fotolog o un blog d'aquests amb escrits en català per fer reviure aquest idioma que cada vegada es parla manys.

    T'agradaria publicar alguna cosa teva?

    Anuncia aquest missatge a qui pugis i si vols publicar alguna cosa deixa'm un comentari a algún dels meus escrits o envíam el teu escrit, el teu nom i la data en que va ser escrit a la següent direcció:
    marina.bsk@hotmail.com

    Estic segura de que aquest blog tindría molta audiéncia!

  • Tot just comences...[Ofensiu]
    llamp! | 12-09-2008

    i tens la intenció de despuntar, em sembla bé, però tens un llarg camí que recórrer. Pots començar polint algunes faltes ortogràfiques o tipogràfiques (de teclejar). En fi, no n'hi ha per tant, el setembre és un mes especial per molta gent, també ho deu ser per tu, que deus tornar a l'escola aviat.

    Apreta fort, nano, apreta la gramàtica, l'ortografia i segueix escrivint, que ho fas molt bé. A base d'escriure, un aprèn a llegir, i, a l'inversa, a base de llegir un també aprèn a escriure. Llegeix i escriu, combina-t'ho el millor que puguis i progressa, no t'estanquis.

    Endavant!

  • Un comentari més[Ofensiu]

    que la rima no et limiti.
    Troba el ritme i la musicalitat quan compons un poema, no es precís la rima en el mateix. Si així et gaudeix feu ben igual que si no hi hagués rima. Ja m'entendràs.

    Josep -Keops

  • DE moment no faig comentari ni valor[Ofensiu]

    però tinc en compte el que em demanares. Et seguiré llegint quan pugui i quan consideri et comentaré, ja sigui poema o relat breu i te'l valoraré si en sóc capaç.

    He volgut fer-te aquest comentari precisament aquest dia, tan important per vosaltres i al mateix temps per nosaltres. Recuperem Catalunya lliure i el Regne de Mallorca.


    Josep-Keops El beduí d'ultramar

  • Catalunya[Ofensiu]
    Brisa d'or | 11-09-2008 | Valoració: 10


    Jo no sento tant Ctalunya com tu, però està molt bé, et rima tot. Però es necessita experienca cada cop ho faràs millor, ja veure i no estiguis ansiós tu publica mica en mica i revisa. Jo sóc més d'escriure novel·les que relats, però només és un consell.

    Apa! adeu.

    quelcom

  • Visca la Terra!!![Ofensiu]
    MarBlava | 11-09-2008 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt aquest poema dedicat al dia d'avui...

    Ens recordes la llegenda de la creació de la senyera i ens transportes a un ambient d'època amb els teus versos.

    Catalunya triomfant tornarà ser rica i plena....

    Un petonet!
    MarBlava

  • Increible![Ofensiu]
    Marina Ramírez Gallardo | 11-09-2008 | Valoració: 10

    Vaja, no sabia pas que també hi havia gent tan jove per aquí!
    M'ha agradat molt el teu poema, tu també escrius molt bé, només de veure que t'han publicat tantes coses!

    Bé doncs a partir d'ara jo també et llegiré tot el que pugui.

    Bona sort!

    PD jo també volia estudiar periodisme!

    Un petó.

    Marina.

  • visca ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-09-2008 | Valoració: 10

    Expressió creativa i significativa.

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Ullsblaus1

53 Relats

603 Comentaris

82009 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Vaig nèixer a Barcelona, l'any 1995. Tinc catorze anys.

M'agrada molt escriure relats, quan els escric desconnecto de tot. Sembla que estigui aïllat jo i els relats sols, i ningú més.


Espero que us agradin molt els meus relats