Un amic molt especial

Un relat de: Nikòsia

UN NOU AMIC MOLT ESPECIAL



Em dic Joan, tinc 10 anys i aquest estiu vaig anar a passar una temporada amb els meus oncles perquè els meus pares havien d'anar a l'Àfrica per adoptar una nena.

Els meus oncles viuen al costat del Llac Negre, en una casa molt gran i molt antiga. Diuen que els meus oncles són rics. Jo gairebé no els recordava, només els havia vist un dia, feia molt de temps.

Van estar molt contents quan vaig arribar, el pare i la mare van anar-se'n de seguida per agafar l'avió.

Aquell primer dia em van ensenyar la casa, el jardí, els voltants del Llac Negre. Es diu així perquè l'aigua es tan fosca que sembla negre fins i tot de dia.

Per la nit em vaig despertar, dormia al segon pis, se sentien udols llunyans, xip-xap d'aigua i el meu oncle i la meva tieta que xerrraven al jardí en veu baixa.

Al matí els vaig preguntar què havia passat a la nit, ells semblaven confosos i no van saber contestar-me. Cap al migdia vam anar al poble i vam comprar unes quantes caixes de peix. Ja havia notat que tota la casa feia olor de peix.

I així van anar passant els dies. Sorolls per la nit, i anar a comprar peix de dia. Cada cop em semblaven més estranys. Estaven com nerviosos, esperant alguna cosa.

Finalment vaig decidir que aquella nit baixaria i veuria què passava.

Quan es va fer fosc, vaig seguir-los fins al llac, es van ficar en una cova, portaven les caixes de peix. De sobte...quin ensurt! de l'aigua negra va sortir un monstre, semblava un dinosaure, de coll llarg, ple d'escates negres, cap petit, i ulls vermells. Els oncles no semblaven espantats, van llençar el peix de les caixes a terra i el monstre va començar a menjar. Ells se'l miraven satisfets, com si fos un gosset.

Es va sentir, tot d'una, un soroll al fons de la cova, com si algú trenqués una porta. El monstre va deixar de menjar i udolà, girant el cap i mirant cap allà. Els oncles semblaven molt contents. Tots tres van anar cap allà. Jo els vaig seguir. Miraven alguna cosa a terra. Em vaig acostar i vaig veure un ou gros com un meló que s'estava esquerdant. D'allí va sortir el cap d'un petit i bufó monstre. El monstre gran va udolar, els oncles van aplaudir, jo estava al.lucinat.

Al cap d'una estona, el petit va trencar del tot l'ou, va començar a caminar i va arribar fins davant meu. Semblava content. Va fer una mena de crit i va treure una mica de foc per la boca.

Sembla ser que feia molts anys que els meus oncles i abans els seus avantpassats cuidaven els dracs del Llac Negre i eren els seus amics.

Aquella nit vaig fer un nou amic amb el qual vaig jugar tot l'estiu.




Comentaris

  • Bufa! Hannah,[Ofensiu]
    Romy Ros | 22-04-2009 | Valoració: 10

    si als deu anys escrius així de bé, quan tinguis vint ens desbanques a tots! Felicitats i segueix escrivint que tens molta traça!

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 18-02-2009 | Valoració: 10

    Hola;

    El relat en un arxiu annex a l'email adreát a tribuna@guimera.info i quan a la foto - del teu amic d'estiu - també en un arxiu annex a l'email.

    Felicitats per aquesta imaginació tant fertil !!!!

    tribuna@guimera.info

    www.guimera.info

  • molt emocionant[Ofensiu]
    REGOR | 07-02-2009 | Valoració: 10

    molt bé hannah m'ha agradat molt quan l'ou és trenca i surt el petitet del monstre.
    jo també anire a la trobada

    i tinc 8 anys

    regor

  • Una història molt especial[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-01-2009 | Valoració: 10

    Et felicito per la teva imaginació i per la feina que has fet escrivint aquesta narració, ja que m'ha semblat una bona història ben contada!

    Tinc la sensació de què t'ho has passat bé pensant-la i que després has repassat cada frase amb atenció per a què quedessin clares i sense errades. El resultat ha estat excel·lent!

    Et dono també la benvinguda a aquest espai de relats i espero que tornis a publicar de nou, ja sigui un altre conte o el que vulguis compartir amb nosaltres.

    T'envio una abraçada especial, de relataire a relataire,
    Unaquimera

  • Molt bo![Ofensiu]
    uanra | 15-01-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquest conte.

    Una pregunta: per què li guarden el secret al Joan?

    Jo també tinc un conte on surten un drac gran (el drac Onet) i un de gran (el drac Onià).

  • Molt bé!![Ofensiu]
    Eva Fabrés | 15-01-2009 | Valoració: 9

    M'agradat molt el teu conte.
    Quants anys tens?
    Jo 11.
    segueix escrivint així de bé!!

  • Benvinguda, Hannah[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 14-01-2009

    M'agrada el conte que ens has portat, i no m'extranya gens que guanyessis! A més de la història, que és bonica i m'ha recordat una mica les llegendes del monstre del Llac Ness (d'existir, ves a saber si no seria semblant a l'amic del teu protagonista), doncs també m'agrada el ritme que li has donat a la història i la claredat amb que ho expliques. Vull dir que he tingut la impresió que tens molta imaginació però a més saps organitzar el relat, i això és molt important i un fet a destacar quan una persona comença a escriure.
    Una abraçada, maca, i endavant!

  • Benvinguda, Hannah![Ofensiu]
    nuriagau | 14-01-2009 | Valoració: 10

    Benvinguda a RC!

    Un relat molt bo amb:
    ·un títol molt ben escollit,
    ·una història ben estructurada,
    ·un text ben escrit,
    ·un protagonista molt valent i eixerit,
    ·un secret molt ben guardat
    ·i un xic de fantasia

    A RC he descobert que hi ha més nens i nenes relataires, són més joves que tu però crec que seria una bona idea que passessis per les seves pàgines i comentessis els seus relats, què et sembla? Et passo els seus enllaços, a partir d'ara afegiré el teu nick:

    ·Ari Dekort
    ·eva fabres garrido
    ·REGOR
    ·uanra

    Espero que aviat ens pengis un relat nou i que veiem com ha millorat la Hannah (ara, amb 11 anys!).

    Núria Gausachs i Cucala

  • Fàcil lectura i història ben portada[Ofensiu]
    deòmises | 14-01-2009

    Et felicito per la teva tendra edat i la teva imaginació i escriptura.

    Benvinguda a RC i gràcies, d.

  • Molt bé, Hanna![Ofensiu]
    Nubada | 14-01-2009

    Un conte molt bonic i molt ben redactat. Felicitats i benvinguda! Espero llegir més coses teves!

  • Quin conte més xulo[Ofensiu]
    perunforat | 14-01-2009 | Valoració: 10

    Una història digne de conte!Entranyable i amb el seu puntet de misteri. Unes bones il.lustracions i ja tenim un conte pels petits de la biblioteca!
    Benvingut/da!

Valoració mitja: 9.89

l´Autor

Nikòsia

6 Relats

26 Comentaris

6118 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
Em dic Alba, vaig néixer el 1997

M'agraden les històries de terror, gore, de fantasia...

M'agrada escriure poesia, contes (microrelats), notícies, etc.


M'agrada cantar, actuar i ballar.

Espero que em comenteu i em digueu els errors que trobeu per així poder millorar.