Tretzena dotzena de nanos

Un relat de: nuriagau

*


01. Dues per una

Un viatge exòtic, amb visites i aventures esgotadores. Després, unes altres vacances per descansar de les primeres.


(Tema: Vacances ideals)

---o0o---

02. Vencent la nostàlgia

Viu dels records del passat, resistint el present i sense il·lusionar-se pel futur. Aquesta nit, però, ha tornat a somniar.


(Tema: Nostàlgia)

---o0o---

03. Sense paraules

Com a advocat, era capaç d'argumentar causes injustificables. Personalment, no sabia raonar per què escrivia ni per què fumava, coherentment.


(Tema: Per què escriviu... o escrivim?)


---o0o---

04. Calorosa comprensió paterna

Castigaren la nena per treure's, a classe, dues samarretes i tornar a posar-se'n una. Però, si... feia calor! Duia sostenidors!


(Tema: "Uf, quina calor!" )

---o0o---

05. Indecisió de la jutgessa del Clàssic

Esperava suborns que l'ajudessin a decidir, però rebé un paquet amb una daga. Deduí que era l'amenaça del perillós Sangifetge.


(Tema: Indecisions)

---o0o---

06. Auditoria interna

Perdé diners en el joc, decidí demanar-ne més per tornar a jugar i recuperar-los. Intuïa que s'apropava una bona ratxa.


(Tema: Auditors, assessors , inspectors d'hisenda… )

---o0o---

07. Cercant la mitja taronja

A tu, potser ets l'home de la meva vida i estàs a l'altra meitat del món. Rescata'm de la solitud.


(Tema: Missatge a una ampolla)

---o0o---

08. Propòsits sense acomplir - nuriagau

Tenia els fills de colònies. Pensava endreçar armaris, rentar cortines, netejar la cuina... Només va tenir temps d'enyorar-los i patir.


(Tema: Colònies i campaments)

---o0o---

09. Afinitat

-M'estimes? -digué ella fent un pifff discret i bufó.
-Estem fets l'un per a l'altre -respongué ell i eructà apassionadament.


(Tema: Rots i pets)

---o0o---

10. Amb el post-it a la massa

Estava orgullós del fill perquè, com ell d'infant, utilitzava "xuletes". El castigà quan l'enxamparen: deixà el post-it enganxat a l'examen.


(Tema: Tot fent trampes)

---o0o---

11. La mentida del mes

Tornant de la perruqueria:
-M'han deixat guapa, fill?
-Sí, mama -responia malgrat observava que havia quedat igual que sempre.


(Tema: Mentides piadoses)

---o0o---

12. Veritat?

No és que els mestres tinguin moltes vacances, és que els altres treballadors en tenen molt poques!!!


(Tema: Perdoneu, però algú ho havia de dir!)

---o0o---







Comentaris

  • Hola reina dels nanos![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 26-09-2010

    1.- M'agraden les dues menes de vacances.
    2 També m'agraden els somnis amb els ulls oberts.
    8.- Has pogut llegir els meus pensaments quan els fills han marxat de vacances?

    Com sempre un plaer llegir-te, Núria.
    Bona tardor!

  • Tretzena i bona![Ofensiu]
    Unaquimera | 21-09-2010 | Valoració: 10

    Tancat el parèntesi de les vacances ( al meu pesar, eh? ), i després d'escriure una mica per recuperar bones costums, he decidit avui dedicar una estona a la lectura de les darreres creacions dels meus autors predilectes; per tant, he vingut fins el teu espai, on he tingut la sorpresa de veure que... ja vas per la tretzena dotzena!
    :-0

    Em sembla que algú hauria de proposar-te per rebre un premi... un premi a la productivitat nanística, sense anar més lluny!
    A més, en saps fer de bons, de tendres, de realistes, i de divertits, jajaja!
    Aquest tretzè lloc no ha portat mala sort a la teva inspiració...

    I un altre cop, gràcies, guapa!
    Sort de tu, que hi vas caure... Ja està publicat, una mica més llarg i tot.

    Esperant que l'estiu hagi estat bo per a tu, i per als teus, t'envio una gran abraçada ( reparteix porcions a la família, si et plau! ),
    Unaquimera

  • un pifff discret i bufó...[Ofensiu]
    panxample | 05-09-2010 | Valoració: 10

    per mol discret i bufo que sigui, continua essent un pet o llufa.
    enhorabona son: entretinguts, quotidians, relaxants, humorístics, entenedors, reals...
    avant i ben amunt

  • No tenen pèrdua. [Ofensiu]
    Naiade | 02-09-2010 | Valoració: 10

    Tens un art especial pels nanos. No et puc dir quin m'ha agradat més, ja que tots tenen el seu toc, però el 8, el 12 em fa pensar que és autobiogràfic i el 9 fa esclafir de riure. Ara al primer m'hi apunto, trobo que tots els viatges tindrien que tenir una segona part per assaborir amb tranquil·litat el primer.
    Una forta abraçada artista

  • Molts bons tots els nanos.[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-08-2010 | Valoració: 10

    Hi tens la mà trencada. Vols dir que no rumïes nanos tot el dia?

    Valoro molt la vostra feina perquè a mi em sembla impossible muntar una història amb tant poques paraules i amb la gràcia que tu ho fas.

    Tots són molts bons però el 8 està ple de tendresa (encara t'enyores?) i el 12 és genial. Tens més raó que un sant.

  • Molt bons![Ofensiu]
    Núria Niubó | 06-08-2010 | Valoració: 10

    Hola Núria, m'encanta la selecció de Nanos que ens presentes.
    Et destaco en primer lloc dos que m'han agradat especialment ,perquè responen al meu estat d'ànim actual.

    - 02."Vencent la nostàlgia " Perquè desitjo tornar a somiar!

    - 07. "Cercant la mitja taronja" No cerco ja, però m'agrada el final… Rescata'm de la solitud.

    I per donar-hi un toc d'humor, el millor de tots i que m'ha fet somriure :

    -12. Veritat? El trobo boníssim! algú ho havia de dir! Sí senyoreta!!

    Felicitats! Formigueta "laboriosa" no pares ni a les vacances!!

    Una abraçada estiuenca,
    Núria

  • Molt bé Núria![Ofensiu]
    Nubada | 05-08-2010

    Quin bon grapat de nanos!

    Anava a triar-ne tres però havia de descartar-ne i ho he deixat córrer. M'agraden perquè expliquen històries que reflexen d'una manera simpàtica i irònica situacions ben rals, quotidianes.

    Apa, aprofita les vacances (tu que en tens tantes!).

Valoració mitja: 10