TRESOR

Un relat de: Ness
TRESOR

Udols com laments se sentien relativament a prop! Caminàvem frisant de nervis, entre el caprici de les ombres del clar de lluna, atents a qualsevol senyal. — Ssst... apagueu llanternes... em sembla que els tenim a prop!... Rere l’arbre, atenció que es mou alguna cosa... Uuuu!— Tots xisclàrem per l’ensurt! Però ja havíem trobat el grup dels llops. Era l’última pista. Havíem descobert l’enigma del grup amagat dels gripaus que rauquen, el dels grills que carrisquegen i el dels llops que udolen. Ara només era qüestió d’endevinar el final de la frase feta i corre de nou cap al foc a terra de davant la casa per arribar els primers. —Atenció a la frase final: Quan algú ha quedat sense veu es diu que ha .....? Vist el llop!— Com llamps arrancàrem a córrer i efectivament fórem els primers.
Dos dels mestres esperaven mantenint viu el foc, amb cançons a punt per a quan tornessin tots els grups de la gimcana. Encara eufòrics ens assèiem al voltant del foc afinant el cançoner mentre s’anaven estovant energies. Teníem a punt bols de llet calenta amb mel per amorosir afonies. La màgia de la nit i el foc eren l’escenari d’aquelles cançons que ja cantaven els rebesavis i, malgrat les inclemències de la història, les seguíem mantenint: “Foc, foc, foc joliu, crema, crema amb gran caliu; foc, foc, foc joliu, alegra’ns la nit...”
Anys en els quals de ximpleries hi havia les justes i on qualsevol torçada de peu es vivia com una anècdota pels grans i una aventura per la mainada. Durant una setmana convivíem amb el bosc i amb l’aire lliure, descobrint els tresors que la natura ens oferia. Els secrets de les herbes remeieres, dels insectes, dels fruits que ens dona el bosc; dels misteris de l’univers observant el cel i els estels; de la convivència, el treball en equip, i el respecte per tot i per tots.
Sàviament, entre cançons i endevinalles, ens estaven proveint del tresor més preuat que mantenim viu encara, la nostra parla.

Comentaris

  • relat[Ofensiu]
    Noia Targarina | 03-05-2021 | Valoració: 9

    Molt bonic el relat , m' agradat molt.

    Continua escribint així!

  • autorització publicació[Ofensiu]

    Per error hem escrit el nom del recull ANIVERSARI, quan ha de ser GÈNERES NARRATIUS.

    Disculpeu l'errada.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista de l'XI Concurs ARC de Microrelats «Gèneres Narratius» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL ANIVERSARI, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió de Concursos - ARC


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na ......................................................................................
    amb DNI. Número .......................................................................
    i nick/pseudònim relataire ...........................................................

    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...........
    ..............................................................................................., seleccionat del mes de ......................................, dins del subtema ........................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «Gèneres Narratius» que s’editarà a finals de 2021,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • I m'he oblidat de comentar el final[Ofensiu]
    TerricheT | 29-01-2021

    Sí, ben trobat el gir final, inesperat certament. Si ho mires atentament, era això. En els grups que jo vaig viure, la varietat d'orígens potser no era tan gran com ho és ara, que venen d'arreu del món, potser eren més propers els punts d'origen familiar, però eren molt diversos, i tots utilitzàvem la mateixa base oral, la nostra parla.



    PS
    I no sé què ha passat abans que el comentari s'ha penjat dos cops. Coses de la xarxa!


    Salut!

  • I quin tresor![Ofensiu]
    TerricheT | 29-01-2021

    Un relat genial, mantens la tensió en tot el relat, tot i saber el lector de què ens parla el narrador/a. Que potser no ens portes fins a una gran aventura en el setè oceà, o un viatge per les neus eternes del pol sud. Però si fos per Vidrà, ja seria això el fet.

    Potser per haver viscut aventures similars, amb un foc de camp al final de l'aventura del dia, he visualitzat tota la narració en pròpia pell, i amb certa enyorança, que és allò que traspua el teu relat.

    I això és un mèrit afegit, però crec que si jo no hauria viscut aquestes experiències tan similars, t'hauria d'agrair que amb aquest relat me les hagueres fet viure.

    Molt bon estil, ferm i tens, i molt bona redacció, sense fissures, ni faltes o errades.

    Molts relats com aquest!

    FA

  • I quin tresor![Ofensiu]
    TerricheT | 29-01-2021

    Un relat genial, mantens la tensió en tot el relat, tot i saber el lector de què ens parla el narrador/a. Que potser no ens portes fins a una gran aventura en el setè oceà, o un viatge per les neus eternes del pol sud. Però si fos per Vidrà, ja seria això el fet.

    Potser per haver viscut aventures similars, amb un foc de camp al final de l'aventura del dia, he visualitzat tota la narració en pròpia pell, i amb certa enyorança, que és allò que traspua el teu relat.

    I això és un mèrit afegit, però crec que si jo no hauria viscut aquestes experiències tan similars, t'hauria d'agrair que amb aquest relat me les hagueres fet viure.

    Molt bon estil, ferm i tens, i molt bona redacció, sense fissures, ni faltes o errades.

    Molts relats com aquest!

    FA

  • El més meravellós és la parla.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-01-2021 | Valoració: 10


    El més meravellós d'aquest relat és la parla.
    Vaja, un relat amb bona aventura i molta disposició per la parla. Té un estil molt original i molt propi teu, Ness.

    És hui: Feliç onomàstica del dia de Santa Agnès. Que ho passes bé en companyi de la teua familia.

    Un cordial salut i fins a l'altra...
    Si tens temps, ja en tinc alguns editats. Gràcies...
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

l´Autor

Foto de perfil de Ness

Ness

82 Relats

400 Comentaris

35973 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
... Despullo l'ànima escrivint versos
des que tinc ús de raó.
I és que els versos estimen les paraules
però els poemes les fan grans!
...................................
ness3cat@gmail.com