Tinc un amic que lluita

Un relat de: gypsy

Tinc un amic que lluita contra rellotge. Un home valent que ha volgut saber des del primer dia l'estat de la seva malaltia avançant endins del seu cos. Dos anys de lluita i ara quinze dies. Clar i ras, Agustí. Quinze dies de tu, dels teus somriures. I em dius tranquil·lament - jo encara vull viure, però el cos no entén de raons ni de pensaments - Quan algú tria el camí del coratge com tu, costa molt estar a l'altura quan t'anem a veure. Ens dius que no suportes que a les acaballes, la gent et digui "Ànims", sabent el teu estat, dius que amb la companyia i l'amor n'hi ha prou i no cal res més. Costa no plorar, Agustí. Però mai no ploro, tu ens vols forts a tots i ens dónes lliçons de com es pot morir amb dignitat. I com te'n surts! Ara que no em veus i sé que no em llegeixes, ploro una mica, només per l'egoisme que em produirà la teva absència.
Penso en tu, en la teva fortalesa i coherència i sé que hi ha un pòsit, alguna cosa petita que restarà dintre meu després que no hi siguis.
T'estimo, ja ho saps. Almenys t'ho he pogut dir, doncs tu volies veritats i certeses. Avantatges dels qui trien el camí de la sinceritat.



gypsy

Comentaris

  • Ànim i endavant,[Ofensiu]
    Romy Ros | 17-03-2009 | Valoració: 9

    amb els teus escrits de ben segur que l'Agustí n'està ben orgullós!

  • Has pensat mai en canviar de registre?[Ofensiu]
    Teodora | 10-03-2009

    Has pensat mai en escriure algun poema transgressor, obscè, radical etc... No t'ho agafis malament però tanta melancolia pot cansar, a la vida és qüestió de renovar-se o morir. Crec que et falta trempera. De bon rollo eh.

  • Saps que em tens al teu costat.[Ofensiu]
    JOANPG | 09-03-2009 | Valoració: 10

    Com a col·lega que comprén la situació i com a cunyat d'un gradissim lluitador fins que va morir despedint-se de tots amb una serenitat que encare ara m'emociona. Forçes per a tu, amiga.

  • .......[Ofensiu]
    ESTEL | 09-03-2009 | Valoració: 10

    a la alçada si què deus estar quan saps entendre el què ell demana, amor i companyia,
    res més.
    Caram, quan cert és què dir ànim és absurd, quan la vida es va.

    Gypsy, un petó molt gran i quedat amb el que t´ensenya la vida, què fas falta, què t´estimen i et necessiten. Ets una dona sensible i forta a l´hora

  • gypsy[Ofensiu]
    Queca | 09-03-2009 | Valoració: 10

    S'ha de ser molt valent per afrontar una notícia com la que va haver d'empassar-se l'Agustí, però també s'ha de ser molt fort per estar al seu costat i no ensorrar-se, i procurar treure-li totes les preocupacions possibles, i fer que el temps que li resta sigui el més dolç possible, i això ho estàs fent tu.

    No sé perquè molestar-nos amb aquestes notes tan baixes i aquests comentaris, que d'entrada, no tenen res a veure ni amb l'escrit ni amb el que ens vols transmetre (això o m'he perdut alguna cosa). Amb casos com el que ens fas arribar, ens recordes que la importància recau en poder viure la vida tal i com volem, envoltats dels que més estimem, i més ens estimen.

    T'acompanyo en el sentiment. Reb una forta abraçada.

  • Només passo un moment[Ofensiu]
    Calderer | 09-03-2009


    ...per enviar-te una abraçada

    Lluís

  • Lamort comla vida es un misteri[Ofensiu]
    Epicuri | 09-03-2009 | Valoració: 10

    Que l'Agustí te la saviesa i el coratge d'afrontar, amb la veritat i la consciència.

    La mortnom'espanta, almenys en aquest moment. Tots. Cadscú, a la seva manera, em de passar aquesta porta, cadscú com sapiguem, cadascú a la seva manera. I aquesta es la nostra darrera actuacióp en aquest escenari.

    Sembla ser que els savis, "saben" que aquest es el moment clau, que clou la vida i saben travessar el seu sentit. POt ser la plenitut es completar el que em començat.

    Tampoc se res pero estic aqui i estimo. A tú, al teu amic i la pena i l'alegria que aquí compartim.

    Bon dia, gipsy. Que es d'avui.

    Petons.

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450998 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu