Terra petita

Un relat de: Carme Alcoverro
Què busques enllà, a l'horitzó, terra petita? Des de la teva talaia sobre el mar, t'acarona la cara el vent, perfumat d'aromes que s'escampen per tots els racons. Posseeixes encara la bellesa que va enamorar el poeta, majestuosa silueta retallada sobre roca i arena, banyada per la mar noble que sempre t'acompanya.

Ets tu, amb les teves corbes, dreceres i valls, amb els teus campanars esvelts que es busquen i es troben en la distància. També ets tu, amb els teus espais d'avantguarda on el món s'emmiralla...

Ets tu, però ja no t'engalanes amb garlandes de festa major ni treus la cadira al carrer les nits d'estiu. Ja no li cantes a la collita, ni pesques en aigües generoses. Ja no recorren els teus carrers les veus de sempre. S'han apagat, empetitides per nous sons que conquereixen els patis i les botigues i fan seves les cançons.

Què cerques en l'horitzó, terra petita? Què hi esperes trobar?

Potser records d'un passat llunyà, de quan la teva essència tot ho impregnava: promeses d'amor en llengua ancestral, llinatges fidels a la teva existència, cors inflamats i orgullosos de saber-se teus?
Potser cerques compassió en el nouvingut cap a la fragilitat d'allò que et fa diferent?
O esperes la redempció de qui et sotmet i et tolera si no alces la veu?
O potser anheles orgull en els teus fills per defensar-te dels cavalls de Troia i dels idus de març?

No busquis més, terra petita... És el que hi ha, diuen. No els ofenguis amb el teu desig de sobreviure.

Deixarem escolar entre els dits l'efímera delicadesa del que queda de tu, com si fos indigna, vençuts.

Però, escolta'm... mirarem plegats a l'horitzó, segurs que de la terra cremada naixeran flors a cada instant.

Comentaris

  • Terra petita poètica: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-10-2021 | Valoració: 10


    Unes descripcions molt boniques i precioses de la Terra petita, on vessen les paraules com apleguen a fer una prosa poètica molt descriptiva i oberta.
    Aquesta frase m'ha agradat molt: "t'acarona la cara el vent", és preciosa.
    M'ha agradat llegir-te de nou.
    Salutacions.

  • Resposta[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 30-10-2021

    Disculpeu que comenti el meu propi relat.
    Faig referència al nostre petit país, amb inspiració "llaquiana" (o llachiana), absolutament.
    Gràcies al bé i Atlantis pels vostres comentaris.

  • Terra petita [Ofensiu]
    Prou bé | 30-10-2021 | Valoració: 10

    Una prosa poètica molt bella. Una descripció molt acurada de sentiments molt profunds!
    Però acabin lloc et refereixes? En un comentari et parlen d'una illa i jo he vist reflectit el nostre petit país...amb referències subtils al petit país de ll.llach
    M'ha agradat molt!

  • poètic[Ofensiu]
    Atlantis | 30-10-2021

    Un escrit en el que personalitzes la illa i et confons amb ella. Els canvis del temps molt ben reflectits Ets tu, però ja no t'engalanes amb garlandes de festa major ni treus la cadira al carrer les nits d'estiu. Ja no li cant.... Hi ha nostàlgia i hi ha també esperança.

    Escrius molt bé.
    Et seguiré llegint.

l´Autor

Carme Alcoverro

34 Relats

212 Comentaris

13509 Lectures

Valoració de l'autor: 9.98

Biografia:
Tot el que escric és aquí:


https://unpamdeclavellinera.blogspot.com/