Set de vi

Un relat de: Xantalam

Pensaments brodats de lluna,
regats amb filets de vi.
Drecera, cerca el somni i s'enfila,
arriba amunt del cim.

Com dues copes a vessar, plenes,
que dringuen en l'espai,
regalimem gotes púrpures, dolces,
sobre els cossos de vori.

Penso en la teva boca i en l'esclat
del gotim en el seu si.
Penso en les mans, circells maclats,
embriagant els sentits.

Tendres i verds pàmpols, gelosos
del blanc del lliri.
I el pas del temps, ceps cendrosos
i el most endolcit.

Lluna i ànima mudes, esfilagarsades,
un raig de sol i plugim.
La verema, mans i braços que traginen.
La vida, polsim de tu i de mi.

De imatges reptes


Comentaris

  • glops de ritme[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 21-11-2008

    trenes molt bé les paraules, creant imatges belles, no poden sortir per casualitat, les saps treballades, però el seu encant és la naturalitat de la seva lectura, la seva música.

    Mil petons!

    Ferran

  • Molt bell ![Ofensiu]
    brins | 21-11-2008 | Valoració: 10

    Una rima preciosa i un vocabulari molt ric.Enhorabona!

  • Cinc estrofes[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 20-11-2008

    com cinc estels que brillen en la foscor de la nit. Tu brilles, Xantalam, escrivint aquestes meravelles de poemes que em deixen l'esperit assossegat.
    Gràcies per ser tan generosa amb el teu comentari i...és clar que pots fer de les imatges dels rails tot el que vulguis. De ben segur que et duran ben lluny amb els teus mots.
    El sentiment que deses en el teu record de L'Escala és el mateix que tenim nosaltres dos de vosaltres dos. Va ser tot un plaer conèixer-vos.
    Una abraçada ben forta.
    Mercè

  • De debò, xicona,...[Ofensiu]
    rnbonet | 19-11-2008

    ...la teua participació poètica als reptes és una de les raons per les quals es mantenen. I sempre amb un nivell ben alt.
    En aquest, els ritmes de quantitat i timbre fan volar la imaginació vers el sentit primigeni del quadre.
    Salut i rebolica, companya!

  • Amiga Empar![Ofensiu]
    F. Arnau | 17-11-2008 | Valoració: 10

    Avui s'ha donat la casualitat de publicar-te dos poemes sobre els dos Reptes que vaig proposar la passada setmana. La veritat és que dóna gust comptar amb la teua presència poètica. Sempre li dones un plus de qualitat als Reptes en els que participes.
    En aquest cas en concret, m'ha sobtat el gran treball que has fet amb la rima (sovint oblidada) i el ritme.

    Una forta abraçada!

    FRANCESC

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140361 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic