REVOLTA A QUATRE MANS

Un relat de: Anna Rispau

REVOLTA A QUATRE MANS


Esgarip que ascla
el sangonós silenci.
Mans revoltades.
La pell cau i rellisca
pel destí fosc i tèrbol.


Fuig la mirada
rere el canyís que trenca
barrots de cel•la,
vers l’absorta temença
d’un plany innat brevíssim.

Prop l’aigua grisa
titil•len jocs de fusta,
s’estremeix el cant.
S’esblaima el nostre batec
pel seu clam de tendresa.


Són els seus somnis
Aquarel•les boiroses,
Cors de pergamí.
Fràgil somrís de seda
que encén l’alba entre arínjols.

***
Aquestes Tankes estan escrites a quatre mans: dues són les meves i les altres dues de la meva amiga Montse Assens /mar

Comentaris

  • Felicitats[Ofensiu]
    materesa | 24-03-2013 | Valoració: 8

    Molt bell!

  • MACO!!![Ofensiu]
    llamp! | 27-11-2011 | Valoració: 10

    Hola Anna Rispau:

    Et vaig enviar una salutació des de la Biblio Vapor Vell ahir. Sóc el primer en saludar-te en el video, que no sé si ja hauràs pogut veure. En tot cas, et deixo aquest comentari que també he deixat en l'espai de la mar:

    He mirat ara el powerpoint. La cançó sona fantàstica, molt ben construïda i musicada. Felicitats a tu, Anna Rispau i a la Montse. Crec que no podien triar cap poema més encertat que aquest per fer la presentació d'ahir.

    Una cosa: "arínjol" no em surt al diccionari, en canvi sí "arítjol": m BOT Liana espinosa de la família de les liliàcies (Smilax aspera), dioica, proveïda de circells, de flors groguenques agrupades en ramells i de fruits rodons. Cal esmentar l'arítjol baleàric (Smilax aspera varietat balearica).

    Clar que segons el dialecte català, també pot haver-hi variants del mot, per tant no dic res, no fos cas que també fos acceptat el mot "arínjol" com a variant dialèctica. I és que a mi també se m'ha escapat un "inclús" en un dels meus poemes, quan la paraula hauria de ser "inclòs", veig. Per tant, no tot és or el que llueix, tot i que per una lletra, una paraula mal escrita, no posarem el crit al cel. Jo em considero amateur i no em guanyo la vida amb la poesia. Tot i que ara em penso presentar a molts concursos, però d'ara en endavant.

    Però pel que fa al redactat de les vostres tankes: Chapeau! Formidable!

    Paraules poc conegudes com "esgarip", "asclar", "titil•lar", "esblaimar", "arínjol": Són paraules que he hagut de buscar al diccionari per entendre-les.

    El meu català està ple de barbarismes, tot i que m'esforço en millorar-lo, refer-lo i escriure'l el màxim de perfecte que pugui... sempre queden clots que no sé com arreglar o em costa de trobar la paraula idònia.

    No obstant, els poetes tenim això: ens agrada utilitzar mots poc habituals, gens comuns i cultes, perquè la poesia és cultura, són visions molt personals i són conjunts de mots amb sentit i ben ordenats amb la intenció d'arribar a la gent. La poesia també és per les classes populars, i nosaltres som ben populars, ben de casa i del carrer, som gent molt normal i ben disposada a fer-nos valer en el món de la poesia.

    Gràcies per aquest delitós poema, em deleixo de llegir les vostres paraules.

    I espero coneixe't personalment algun dia!





    llamps i centelles!

  • Revolta musical[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-06-2011 | Valoració: 10

    Molt bé anna! Ves per on ara compartirem un disc i tot! Emn fa molta il.lusió fer-ho. Una melodiosa abraçada i fins aviat!

    Aleix

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat pel grup català BROU per ser musicat i enregistrat en un cd d’autoria compartida.

    Agrairíem que et posessis en contacte amb l'Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) per tal de fer-te arribar el full d’autorització d’enregistrament i poder tirar endavant aquesta iniciativa.

    Gràcies per participar i, de nou, felicitats!

    Junta de l'ARC

  • mar - montse assens | 16-06-2011 | Valoració: 10

    aii, digues el que vulguis però tot el mèrit d'aquest treball és teu!!!

    Agraeixo molt que el fessis, perquè ara tindren un poem acompartit a quatre mans, dos cors i un sol batec...
    Gràcies, Anna per ser com ets!!!

  • extraordinari[Ofensiu]
    Ita | 09-06-2011 | Valoració: 10

    Felicitats Anna, pel treball conjunt i sobretot per la capacitat d'interpretacions que es poden despredre d'aquests versos. Us felicito per la capacitat d'escriure sense descriure i ser alhora capaces de transmetre sentiments.
    Ahhh i felicitats per haver estat sel·leccionades al concurs !!!!

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionada.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Revolta al cor...[Ofensiu]
    onatge | 10-02-2011 | Valoració: 10

    Sempre hi ha un esgarip
    que ens estripa la carn,
    els núvols, la boira,
    el caliu del sol i l’ombra.

    Fuig el vol dels ocells nocturns
    i la lluna llaura i sembra
    el dia que trobarem i serem
    demà quan obrim els ulls.

    Prop sempre hi ha un estel,
    un cor que batega, un
    mar que uneix, la
    carícia d’unes llàgrimes...

    Són els silencis que
    engendren el crit de l’eco
    i escriu un poema
    en la nostra fragilitat
    més profunda, som
    tendresa en la brevetat...


    Des del far dues abraçades.
    onatge

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

  • felicitats a les dues[Ofensiu]
    joandemataro | 05-02-2011 | Valoració: 10

    per la poesia que us ha unit encara més i pels bells versos que heu compartit amb els altres
    abraçades des de mataró
    joan

  • Anna Rispau | 04-02-2011

    Ara sí que m'has deixat sense paraules...
    Entre grop de llàgrimes naufraguen...
    Queda la nau dels sentiments que assoleix la cala arrecerada i aconsegueix dir-te:
    Gràcies per ser al meu costat, sentir l'onatge i esguardar el far aquesta nit de tràngol.

    Petons que sembren anhels en dunes immenses persistint en l'intent que brotin.

  • mar - montse assens | 04-02-2011

    Així com els nostres somnis s'entrellacen, doncs les nostres mans també.
    Els dits s'allarguen fins a tocar una mateixa ploma que escrigui els versos.
    Versos que es revolten en una sola veu
    i que fan més fort
    el lligam que ens uneix,
    la nostra amistat.

    Gràcies per ser-hi! gràcies per la teva amistat.

Valoració mitja: 9.75