1714-2014 TRICENTENARI / "Somnis tricentenaris"

Un relat de: Anna Rispau
1714-2014
TRICENTENARI



Segadors d'aigua
esmolen les corbelles.
Jauen abatuts,
a la mà dels vencedors,
els crespinells garbejats.

Dos-mil catorze
és un pensament d'esclat
que vira la llum.
Exalta clams emmudits
i allibera l'albada.

Llueix amb força
l'estel de la victòria
que ara es proclama.
S'escriu la nova història
d'un Poble que lluita.

Tricentenari
de flama fugissera
que clou la cendra.
Retorna el joc de colors
a la Terra i a la Vida.



Poemes escrits a quatre mans per Anna Rispau i Montse Assens

Comentaris

  • No...[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-06-2015 | Valoració: 10

    ... crec en la política de parlament i van ésser els màxims responsables de masses il.lusions gent del poder. La poesia és molt bonica, m'encanta, tot i jo no ser independentista ni de lluny. Tinc unes idees molt extranyes, sóc escèptic amb tot de naixement. No crec en un ideal fort i alliberador, però tampoc sóc pessimista. El que passa és que tot s'acaba decidint amb lleis i més lleis. Però política a part, és clar, el poble és el poble.


    Sergi : )

  • molt maco[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 18-11-2014 | Valoració: 10

    Es preciós

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / Benvolguda Relataire:

    La teva obra, presentada a la convocatòria “Somnis Tricentenaris”, ha estat seleccionada per formar part del volum recopilatori que recollirà totes les obres finalistes. Els beneficis d’aquesta publicació seran destinats a la Marató de TV3 2014, dedicada a les malalties del cor.

    És per això que et demanem que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclosa al recull (Data màxima: 30 de setembre).

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ...................................................................................................
    de la qual en sóc autor/a, en el recull "Somnis Tricentenaris".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

  • Quatre barres com quatre mans[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-09-2014 | Valoració: 10

    I mira quin poemàs ens heu regalat Anna i Montse! Veig que la vostra societat poètica va endavant i me n'alegro molt. Un poema de contrast, amb un passat de segadors d'aigua i un present i futur molt més engrescador. Demà hi serem molts i nosaltres hem d'anar endavant. Una abraçada Anna, una abraçada Montse.

    Aleix

  • Sentiment[Ofensiu]
    Materile | 10-09-2014 | Valoració: 10

    Un poema ple de sentiment, amb paraules riques i ben vestides per una ocasió especial.

    Una abraçada també molt especial,

    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Sentiment[Ofensiu]
    Materile | 10-09-2014 | Valoració: 10

    Un poema ple de sentiment, amb paraules riques i ben vestides per una ocasió especial.

    Una abraçada també molt especial,

    Materile (Maria Teresa Galan)

Valoració mitja: 10