Relat Cinquanta-un

Un relat de: Màndalf

Hola, com esteu, sóc el Relat Cinquanta-un, per a servir-vos... si no us sap greu...
Bé, ja us podeu imaginar com em trobo. Anar darrera del famós Relat Cinquanta és una mala jugada del destí, una desgràcia. Però no com una altra... pitjor. Sóc un taloner, un segona classe. Quin fracàs. Sóc com un pallasso que surt a l'escenari després del Charlie Rivel. Què trist. Per a més inri no rimo ni amb el cul de la geganta. Amb qui rimo jo? Amb ningú. Relat Cinquanta-un: ningú. Què penós. Segur que tots penseu, però què coi fa aquest inútil aquí?

Jo sóc un tipus modest, moderat, tranquil, d'aquells que passen per la vida sense fer massa soroll, anònim. No m'agraden les reivindicacions ni les corredisses, prefereixo estar a casa passant l'estona.

Que el Relat Cinquanta vol les sigles RC? Doncs per a ell, no discutirem, a mi tant me fa, ja em posaré RC1, que sembla un nom d'androide i tot, és igual.
Que el Cinquanta-dos vol anar davant meu? Doncs au, que passi, que passi, no ens farem coragror per aquestes minúcies, faltaria més...

Si us he de ser sincer, el que tinc és una mica de recança en passar desapercebut, la veritat, no m'acaba d'agradar. Ara possiblement direu: aquest vol i dol. Potser si. Us ho diré d'una altra manera, a veure si m'explico: m'agradaria ser famós des de casa, sense massa rebombori. Això s'entén? És possible? I una altra cosa: quan fos famós que ningú no ho sabés, que em deixessin tranquil, amb les meves coses...
Bé, algun relat famós segur que pensarà: "però què s'empatolla ara aquest mitja-merda?" I tindrà raó amb tota seguretat. Què hi farem.

Una altra cosa que em passa és que no tinc identitat. No sé què sóc. Sóc un relat històric? No. Viatges? No. Terror? Menys. Eròtic? Pse... Estic fet un embolic, sense personalitat. Potser sóc un poema? A veure:

"Lector que m'estàs llegint
Quina disbauxa més gran
Si t'entusiasma patir
Torna a començar per dalt"

Fins aquí bé, però i el text de dalt? I aquest d'ara? No sé, la veritat... potser sóc un relat absurd... paranoic... incoherent... alguna cosa així...

"Els ullets del Mateu es veien a l'altre costat de la peixera, observadors. Zzzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....iiisssss...
El nasset del Mateu esclafat al vidre, els llavis prement la seva frescor. Un aire de petit boxejador de pes mosca.
Zzzzaaaaaaaaaa....aaaasssss...
El peix anava d'un costat a l'altre remenant la cua suaument, amb aires de suficiència.
Zzzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......iiiiiissss...
Els ullets del Mateu el seguien com una pilota en un partit de tenis amb efecte retardat.
Zzzzaaaaaaaaaaaaaaaaa...aaaaasssss...
Tots dos eren conscients de la presència de l'altre, però els mons respectius no coincidien.
Zzzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......iiiiiiiiiissss...
I en Fisher pensava, badant la boca: ja torna a estar aquí aquest monstre.
Zzzzaaaaaaaaaaaaaa...aaaaasssss... "

I això és tot. Què en penseu? Si, ja sé... d'allí on no n'hi ha no en raja...

Ara me n'he d'anar. He fet un gran esforç amb tot això i tinc mal de cap... qui m'ha posat aquest xicot i el seu peix aquí dins? Em posen neguitós, tota l'estona d'un costat a l'altre sense parar...

... això és un desastre... és que no hi ha remei...


Comentaris

  • Les teves paranoies,[Ofensiu]
    brideshead | 30-10-2006 | Valoració: 10

    amic Mandalf, semblen no tenir aturador, ni principi, ni final... però saps? amaguen el millor que es pot tenir en la vida, i és un sentit de l'humor magnífic I tu el desplegues aquí, i allà i acullà.

    M'ha encantat el sentiment que li has donat a aquest pobre "relat 51", tan desvalgut ell, pobret, tan difícil que se li far d'anar per davant del 50 i tan complicat de córrer al darrera del 52...

    I per cert, quan trobis la fórmula per a ser famós i no haver-te de moure de casa, ens la diràs?

    I felicitats per les teves "onades" matineres... em maregen cada matí... de tant que em fan riure.

    Una abraçada ben gran, Mandalf. Crec que al darrera d'aquest "Charlie Rivel "segundón", hi ha un cor humà, poètic i artístic, que val la pena no perdre de vista. I ves per on, em ve de gust posar un 10 al teu enginy, a la teva imaginació i a la teva simpatia. Em costa de creure que tu et puguis enfadar mai amb ningú, com tan sovint fem la resta d'humans, o és que tú deus ser més diví que humà???

    Petonets.

  • A mi sempre m'han agardat [Ofensiu]
    Bruixot | 21-06-2006

    "els segundons", i he de dir que aquest m'agrada especialment. Un Barret dels grossos per a tu!
    I, per acabar-ho de rematar, et dirè, que no ens sentin, a cau d'orella.... que et tinc enveja!
    I tant, si, t'ho pots ben creure, i és que no hi ha res com les idees originals, i les terceres parts, que sempre són les més bones. O eren les quartes? Vaja, ara m'he fet un embolicai rebolica que fa fort o fluix i no sé pas que et deia. En resum, no recordo si et parlava a tu, relat cinquanta-u, o bé a tu, mag amagat com si fossis el nom d'una nena d'un còmic.

    Per cert, els poetes de l'Ebre se'ls diuen "bouetes", no ho sabies pas tu?

    X (de Xavier, o bé de toXiurb...)

  • Uooooooooooooo-un!!!!![Ofensiu]
    Leela | 15-06-2006

    aquest relat és genial i ell no ho sap
    potser li manca una mica d'autoestima
    però em sembla que no s'hi amoina
    el que he trobat millor
    és el recorregut del peixet nedador
    ziiiiis zaaaaaaaaaaaas
    a tots ens has encantat!!!


    Smuasssssssssssssssssss!

  • Mandalf![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 13-06-2006 | Valoració: 10

    tranquil, si ja ho havies deixat ben clar!!! I cito textualment:

    "Que el Cinquanta-dos vol anar davant meu? Doncs au, que passi, que passi, no ens farem coragror per aquestes minúcies, faltaria més..."

    Serà que ets bruixot?? (no, ja sé que no ets EL bruixot... jaja). Bé, el relat m'ha agradat perquè és divertit i entretingut, està clar! Però, si m'ho permets, et diré que em va agradar més el "Relat Cinquanta" (sshhh... fluixet... que no ho escolti el "cinquanta-un"!!).

    Un petó divertit com tu!!!!!

  • Ha estat molt entretingut[Ofensiu]
    NdEada | 13-06-2006

    i se ma fet curt. M'ha agradat molt, seguiré llegin-te. Per cert! Ja torno a ser per aquí.

    Petons molt grans!

    Àngela.

  • Casun gallufa !![Ofensiu]
    Màndalf | 31-05-2006


    Era del relat cinquanta-un i ara resulta que se m'ha colat el "Cent!" al davant!! Només em faltava això per agreujar els meus problemes de personalitat... ara què sóc jo? El 51 +1? El 53-1?

    Sempre plou sobre mullat...

    Quina desgràcia més gran...

Valoració mitja: 10