Radio Nicosia

Un relat de: somnisdeboira

Un dia la malalta puc ser jo...
i després què?
Després tots vosaltres em posareu etiqueta,
ja no em direu pel meu nom, em direu " la boja ".

Sí, potser tot això que jo imaginaré no ho veureu normal,
sé que es deu fer dificil que fer volar la imaginació no entri en els vostres paràmetres...
però, sols aquells malalts mentals diagnosticats,
poden sentir i viure allò que potser cap de nosaltres viurà... o potser si... mai es pot dir mai.

Seré persona, com tots vosaltres...
creieu que amb un dia,
aquell que passa entre que ets un no diagnosticat i el dia que ets diagnosticat, canvies gaire com a persona?
Cal donar una oportunitat...

I el dia que sigui diagnosticada
recordaré les vostres paraules,
paraules sortides del dolor pero embolcallades de tendresa, de força, de lluita.
Paraules que parlen des del mes profund,
des d'on poques persones " normals " poden parlar.

I ara digueu-me amics... encara creieu que la bogeria es un tema tabu?

Comentaris

  • Tots hauriem de ser bojos..[Ofensiu]
    Nyanga | 19-02-2009 | Valoració: 10

    La bojeria és tabu encara avui..tot i que jo tinc la sort de poder-la viure de prop, per la feina, és un món completament diferent del nostre..a vegades millor i tot, perquè en el món dels bojos només existeix això..la bojeria. I a vegades tots hi hauriem de posar-hi un peu per valorar més el que tenim entre les mans.
    Bona descripcio d'aquest tabu, qui sap si dema sere jo..
    Una abrçada

  • la bogeria té la paraula[Ofensiu]
    llamp! | 11-06-2006 | Valoració: 10

    Avui jo, demà pots ser tú
    la gent som diferents
    i no fa vergonya

    N'hi ha d'alts i baixos
    de prims i gruixuts.
    I no fa vergonya.

    N'hi ha de blancs,
    de negres i d'altres colors.
    I no fa vergonya.

    N'hi ha que no hi veuen,
    altres no caminen,
    alguns no estem bé del cap.
    I tampoc fa vergonya.

    Avui jo, demà pots ser tú.
    La gent només som diferents.

    Afmmo
    (associació de familiars de malalts mentals d'Osona)

    Això diuen els de l'associació a la qual pertanyo, en els seus punts de llibre, i també, com a leit-motiv dels seus actes. Només vull dir que jo també sóc Nicosià, participo al programa de Ràdio Nicosia de Vilanova i la Geltrú a Canal Blau. Des de fa molt poc. Em faig dir "micro" i ens pots escoltar per internet a la web: www.canalblau.cat, hi ha un apartat en què la pots escoltar en directe. El programa s'emet els diumenges de 9 a 10 del matí. Allà hi coneixeràs: el poeta, el observador, el màgic, l'enamorat de RN, la pirata de les ones, la menuda, la veu amiga, l'animador, la musa de l'equip i tot un seguit de gent que fem ràdio perquè ens agrada parlar i comentar diferents aspectes de les nostres vides, de les malalties que patim, etc.

l´Autor

somnisdeboira

11 Relats

30 Comentaris

15820 Lectures

Valoració de l'autor: 9.43

Biografia:
Deixa'm reflexar-me en la teva mirada... llavors et podré dir del cert qui sóc jo! Ara mateix sols sé que soc un ésser fràgil, un punt en l'univers...