Que n'és de gris el capvespre

Un relat de: Ze Pequeño

Que silenciosa està la tarda.
Escoltant música suau,
vaig fent passes cap el vespre.

I que n'és de gris el vespre...
quan aquella mirada d'infant
se'm clava al mig de la calma
mentre espera un troç de pa...

quan encara veig les mans
que s'alcen esperançades
entre mig dels vianants...

quan encara sento els plors
de la mare pel seu fill
mort quan encara era jove...

quan em ve a la memòria
l'animal abandonat
que es perd per la carretera...

quan sento cops de pallisses
sobre una pell massa tendre
per poder-les comprendre...

quan el foc i les armes
són les úniques paraules
entre persones i pobles...

quan la justicia i la pau
són trobades en un camp
per les mines explotades...


Que n'és de gris el capvespre.


Comentaris

  • ambre | 08-02-2006 | Valoració: 10

    Perdona la rabieta Salzburg, em sap greu ...
    venia per el comentari a "Quin és el valor de la meva vida?" de Weidun. Ja ho sé, no tinc raó, tenia un mal dia. Encara ara em fa vergonya.
    Espero que acceptis les meves disculpes.

  • la lluna[Ofensiu]
    jaumesb | 18-01-2006 | Valoració: 10

    ens porta el sol

  • La trista realitat.[Ofensiu]

    Es la trista realitat, la vida és molt crua. Tot molt sensible i encertes ocasions molt desesperants. Però sempre brilla el sol per un cantó o altre, i aquest sol ha d`estar ben aprofitat.Els nostres ulls han de quedar plens de coses hermoses, que també n' hi han.
    Salutacions, et tornaré a llegir perquè m' ha agradat molt com ho fas.

  • comentari per comentari...[Ofensiu]
    boigboig | 04-01-2006

    i que consti que jo no jugo mai a intercanviar-ne. Que ja et tenia al meu punt de mira de feia temps...

    Primer, t'he de dir una cosa que tu ja saps, però que sempre agrada que ho diguin: escrius bé, domines prou bé la llengua (però mai es pot dir que un la domina prou, hi ha tantes coses per aprendre!). Això fa que diguis, sovint, el que vols dir. Que és el primer que ha d'aprendre a fer un escriptor, no?

    El problema és saber què vol dir un, i també com pot transmetre el que un vol dir. Bé, el teu problema, que com ja he dit altres tenen el problema que primer han d'aprendre a escriure...

    Anem a aquest poema. El títol ens insinua de que vols parlar: la grisor de saber el dolor que hi ha en el món, i que ens pot fer sentir-nos desanimats davant de tot això. D'acord, no entraré a dir si estic d'acord en el tema, que no és el que toca. La pregunta és: com volem aconsegir transmetre aquesta sensació?

    I ara és quan carrego (i que consti ho faig a fi de bé.... vull dir sense cap mala baba): el que ens planteges són una serie de tòpics, de imatges que de tant usades s'han gastat. Que són doloroses: sí. Que no les hauriem d'oblidar: d'acord. Que cal revelar-se contra tot això: podria ser.

    Però fent una llista d'aquestes coses no aporta res. A mi no. I a la majoria de lectors tampoc. Crec jo, vaja. S'han sentit punyits per el que dius? no crec. Han variat algun punt de vista? Tampoc...

    A més hi ha masses imatges, una darrera l'altre. Millor fer un poema d'un gos abandonat, o d'un infant que es mora de gana, o de el que tu vulguis. O fer un poema sobre el caleidoscopi d'imatges que ens envolten cada dia i que ens insesibilitzen al dolor del nostre voltant. O parlar del dolor personal que a un li provoca el dolor en el món, però centrat en aquest dolor personal.

    Bé, no m'extenc més. Ja saps a que em refereixo, els teus poemes sovint transpuen una sensibilitat que em fan estar segur que entendràs el que vull dir.

    Espero seguir-te llegint i comentant. Però com que sóc un perepunyetes (un torracollons en diuen els del nord) segurament et comentaré els que siguin criticables, i els que m'agradin no en dirè res de res (ja tens massa gent que et fa la pilota).

    Ah, s'accepten crítiques dures. Jo vull realment escriure cada cop millor i millor.

    Boig!

  • Com sempre...[Ofensiu]
    brideshead | 03-01-2006

    una genialitat. Darrerament, observo que els teus poemes abracen la crítica social, la denúncia d'uns fets que passen a diari, i que contemplem, moltes vegades, impertèrrits.

    I per això m'agraden encara més, perquè és bo recordar, i fer recordar, el que no hauria mai de passar. Una mirada d'un infant afamat, unes llàgrimes d'una mare orfe del seu fill, unes bales que trenquen pobles i persones.

    I encara m'agraden més aquests missatges quan vénen de tu, de la teva poesia entranyable, sincera i senzilla, de la teva sensibilitat en majúscules. Has fet un gran poema, amiga Salz, i el títol n'és una joia afegida.

    Un petonasset ben, ben gran.

  • Senzillesa[Ofensiu]
    Esquitx | 03-01-2006

    Un escriptor va recomanar un dia que els escrits haurien de ser clars, concisos i senzills. Salzburg posseix aquestes tres qualitats, que són tan diícils d'aconseguir. Em sumo, per això, a l'homenatge que ha de representar, per ell , ésser l'escriptor més valorat. Enhorabona, i bon any!

  • I negra la nit...[Ofensiu]
    Queca | 31-12-2005 | Valoració: 10

    Salz!
    T'he vist al cap de munt de la llista dels autors més valorats, i la veritat és que no m'estranya... Deixa'm posar-hi el meu granet de sorra valorant-te amb la nota més alta, tot i que no sé si és la més justa... (quinzes no n'hi ha, oi?). En fi, altra vegada m'has encisat...
    A mi també m'agradaria creure que aquest 2006 serà diferent, no sé, no sé...
    Tot i així, no paris mai d'escriure!!

    Mil besades i una infinitud de somriures per a tu!!

  • però...[Ofensiu]
    Capdelin | 31-12-2005 | Valoració: 10

    estic segur que en aquest any nou 2006... el capvespre no serà tant gris... es maquillarà de tons ataronjats, els petons supliran a les pallisses i la guerra perdrà la U i es tornarà gerra d'amistat entre pobles i gent...
    que siguis feliç, que el nou any et mimi i no perdis mai aquest art que viu en els teus versos...
    ptons i una abraçada!

  • i tandebò no ho sigui tant, el matí...[Ofensiu]
    quetzcoatl | 31-12-2005 | Valoració: 10

    Salzita,

    Vinc a desitjar-te un feliç 2006, ple de justícia, de comprensió, d'amistat... I sobretot ple de persones aprenent a ser responsables i conseqüents.

    El poema és trist, però preciós. Només falta l'altra meitat, la que ha d'ajudar-nos a equilibrar-ho.

    Pau, barretades i molts petons,

    m

  • Gràcies Salz[Ofensiu]
    roda03 | 29-12-2005 | Valoració: 10

    Hola Salz,
    Aquest relat si que m'ha commogut i ha refermat encara molt més "De roda03 a Nadal05" sé que tenim molts punts en comú i també sé que molts capvespres sentim les mateixes febleses i la mateixa impotència davant d'un món excessivament sorollós i desgavellat. Des de fa molt de temps, potser després d'aquell "Intermezzo", he sabut que els nostres desitjos caminen molt sovint per camins molt propers. Espero que la vida et doni tot el que t'ha mancat la nit. Et demano, si em permets aquesta llicència que segueixis escrivint i sobretot relatant els teus sentiments com feia en Miquel.
    Brindo per tu des de fa molt temps i per la poesia i per en Miquel,
    Roda03

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Ze Pequeño

Ze Pequeño

111 Relats

635 Comentaris

131329 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:
Agredolça.
Silent i amb ganes de cridar.
Amenaçadora de mi mateixa
i curosa amb els teus ulls.
Descontrolada.
Cercadora,
de prop i de lluny.
Ofegada en sospirs.
Somniadora interrompuda.
Animal de nit
amb passes esclaves.
Desanimada i eufòrica.
Lligada i sense força
per trencar cadenats.
Encuriosida,
atrapada en una teranyina
d'ulls negres
de mirada infinita.
Desequilibrada.
Penjada del cim més alt
de la teva vida.
Capturada.


--------------------------------------------------


Em trobareu també a

www.poemesmicrocosmics.blogspot.com
www.diarismicrocosmics.blogspot.com
www.ydetrasdetodo.blogspot.com