Primavera eixuta

Un relat de: Grünewald

Nou quaranta. Divendres. Estic a casa.
Quiet al llit penso. Tinc recança.

Ja s'ensuma la calor de l'estiu,
mal d'amors, cruel destí, del tot esquiu.

La primavera ha estat seca, poc joiosa,
les plujes, alienes, gens nombroses.

Tocarà l'hora de les tempestes,
anhelades gotes esperades...

Eixutes terres seran premiades,
esperances mortes anegades,
però tard arriben aquestes aigües,
les flors ja estan grogues, trepitjades.

Comentaris

  • "Primavera d'hivern... primavera d'estiu...[Ofensiu]
    brideshead | 03-08-2005

    Tot és primavera...."

    Així diu una cançó d'en Serrat. I la "primavera eixuta" me l'ha recordada.... quan les primaveres d'hivern són les eixutes, les desagraïdes, les que fan creure que les esperances ja són mortes, anegades........... i llavors ve la primavera d'estiu, la de les tempestes, la de les anhelades gotes d'aigua, ... les que et fan pensar que, potser, no totes les flors han estat trepitjades.

    Un bon poema, Grünewald. Una bona pensada de diendres d'estiu, a les nou quaranta.

    Acceptes una petita crítica? Sí? Gràcies.... sabia que em diries que sí! Alguns versos semblen una mica encorsetats... Crec que el missatge és fantàstic, però queda una mica ofegat per la rima que has volgut donar al poema en general.

    No m'ho tinguis en compte.... Un petó, gràcies per connectar-te des de "l'exili"......... !

l´Autor

Foto de perfil de Grünewald

Grünewald

53 Relats

117 Comentaris

59757 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Nat a Barcelona, m'he inclinat per la Història de l'Art, però sempre m'hagués agradat fer filologia catalana. La poesia sempre m'ha agradat: llegir-la i practicar-la. Trobo que és un magnífic instrument per a expressar idees, conceptes, sensacions i sentiments de forma llire i expressiva. Ben mirat, la poesia és -com altres manifestacions- expressió per sobre de tot. Cal sentir-la, viure-la, respirar-la,... Poesia i vida és tot un, una unitat indestriable i totalitzadora. Així soc jo, així són els meus versos.