PORTA AJUSTADA

Un relat de: aurora marco arbonés
PORTA AJUSTADA

La porta ajustada mostra una silueta:
el cos inclinat sobre la costura,
davant la finestra que raja claror.
De reüll la mira:
un raig juganer li daura els cabells,
de coure enfosquit.
N’observa el perfil:
el front concentrat,
el nas prominent, entreoberts els llavis,
la barbeta breu i el coll que madura
fent plecs sobre el pit.
Feinegen les mans, puntada a puntada,
en una labor que mai no s’acaba.
Sospira i somriu: rumia poemes?
Va brodant la tela amb seda de somnis,
la ment ocupada, els dits laboriosos,
l’agulla que dansa amb fils de colors.

Puntada a puntada, feinegen les mans,
en una labor que mai no s’acaba.



Comentaris

  • Un poema-pintura[Ofensiu]
    Naiade | 12-03-2013 | Valoració: 10

    De qualsevol escena quotidiana en treus una obra d’art. He vist la imatge que descrius amb cura i deteniment, on no hi manca ni la tendresa ni l’optimisme...Va teixint poema... va somiant i brodant alhora. M’ha agradat molt
    Una forta abraçada

  • Per uns instants[Ofensiu]
    Josep Ventura | 28-02-2013 | Valoració: 10


    veig per la porta mig oberta cosint tal com descrius a l’avia i la mare
    Fantàstics detalls d’un poema brodat amb puntades de una sensibilitat
    millor que la seda.
    Josep

  • "L'agulla que dansa[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 28-02-2013

    amb fils de colors". Genial! Per molt que em fixi en les portes mai podré escriure un poema tan perfecte com aquest.
    Com et diuen en els comentaris anteriors, el teu poema és com un quadre pintat amb lletres.
    Una abraçada, Aurora.

  • Retrat del natural[Ofensiu]
    rautortor | 19-02-2013


    La silueta que s’entreveu des de la porta només ajustada s’ha convertit gràcies al teu poema en un retrat impressionant i impressionista. Els teus pinzells ens van dibuixant cadascun dels trets d’un personatge entranyable. Un personatge que anem fent nostre i que incorporem al nostre àlbum particular de retrats. Així, puntada a puntada, ens presentes una laboriosa Penèlope que a tots ens evoca records familiars i propers. I ho fas amb la mestria d’algú que sap observar amb tot detall i finor les més petites anècdotes de l’anatomia d’una persona estimada, dels seus gestos i la seva peculiar manera de ser: els cabells, el front, el nas, els llavis... les mans que broden la tela amb seda de somnis.

    Què tindran les portes que ajustades o entreobertes t’han inspirat dos poemes especialment tendres. Les teves aptituds de persona atenta al seu entorn més immediat i quotidià i la qualitat dels versos que saps construir entorn d’aquesta realitat, et defineixen com una gran escriptora, Aurora.

    Et felicito novament.

    Raül

  • Aurora[Ofensiu]
    allan lee | 15-02-2013

    aquest poema el "veig" literalment com un quadre: a l'oli, des d'una escletxa de la porta ajustada...saps, en Santiago Russinñol pintava uns quadres deliciosos. El teu poema m'hi fa pensar molt.
    Una abraçada

    a

  • La mirada subreptícia[Ofensiu]
    franz appa | 15-02-2013

    Una escena interior, quotidiana, descrita a través d' una mirada per un llindar estret que frega la invasió de la intimitat. Una escena que concentra llums i ombres de tota una vida.
    Amb el recurs d'un ritme molt ben mantingut i unes rimes força sonores, els versos ens eleven l'aparent banalitat de l'escena a gairebé un himne, una metàfora de la força i l'abnegació, del poder de la vida per sostenir-se amb fils fràgils que s'encreuen en la buidor i la fosca ombra de la mort.
    Salutacions,

  • Brodat ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 15-02-2013 | Valoració: 10


    És dolç el retrat i amorosa la mirada.
    Retrat d’un perfil, d’una mena de viure en que el temps no té mesura.
    El teu poema em porta records, veig una nítida imatge que em fa reviure la mare.

    Aurora, tens a les mans el fil dels sentiments i amb ell ens brodes poemes.

    FELICITATS pel poema i perquè RC va encertar en publicar-te'l en el teu dia, i perquè nosaltres, amb ell, l'hem compartir.

    UNA LLARGA I CÀLIDA ABRAÇADA
    Núria

  • La porta...[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-02-2013 | Valoració: 10

    Descripció suggerent. Bon Relat, tot mirant per la porta ajustada.
    M'agrada molt aquesta frase estimulant: "Puntada a puntada, feinegen les mans,".

  • FELICITATS[Ofensiu]
    Jaumedelleida | 14-02-2013 | Valoració: 10

    No només per l'encert d'aquest poema, sinó perquè els de RC han endevinat que avui és un dia molt especial per a tu i te l'han publicat com a regal.
    Una abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251779 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.