Pluja de coneixement

Un relat de: Grünewald

Uns cops lentes, altres en tropell
així cauen les gotes d'aigua.
Com un remoreig que es perllonga en el temps,
s'esmunyen les lànguides llàgrimes.
Es precipiten, sucumbeixen,
moren en el seu bes.
Desplomades, deslliurades del seu ser
desapareixen com un gra en el desert.

***

Mes darrera del viatge,
la travessia del cel als carrers,
sempre hi ha una llavor que, assedegada
apren i creix de coneixement.




Així, l'home amb ànsia per saber
pot aprendre en els passeigs,
com les plantes que creixen
amb l'aigua regada pel cel.

Comentaris

  • M'agradat molt![Ofensiu]
    blaiv74 | 02-05-2008 | Valoració: 10

    Poema d'aigua, poema de vida,
    poema de vida, poema d'amor.

    Felicitats! Un plaer llegir-te.

  • Pluja i coneixement[Ofensiu]
    Raulnama | 02-05-2008

    La pluja ens dona aquesta sensació de vitalitat tant com el coneixement.

  • Excel·lent,[Ofensiu]
    brideshead | 25-05-2007

    aquesta mètafora sobre el coneixement, comparada amb el llarg camí de les gotes de pluja des que deixen el cel i baixen fins al carrer. És cert, el coneixement s'adquireix amb el pas lent del temps, sempre i quan siguis capaç d'observar el teu entorn i extreure'n el màxim de positiu possible.

    La primera estrofa és introductoria: ens parla primer del procés físic de caiguda de la pluja, amb un llenguatge poètic que m'ha encisat.

    Especialment aquests versos expliquen amb contundència el punt i final de la gota d'aigua quan mor a terra...

    "Es precipiten, sucumbeixen,
    moren en el seu bes.
    Desplomades, deslliurades del seu ser
    desapareixen com un gra en el desert".

    La segona estrofa és reflexiva; el llarg viatge ajuda a conèixer.

    I la tercera és conclusiva: igual que les plantes són pacients per créixer, tot esperant ser regades per la pluja del cel, l'home està destinat a anar creixent també, a anar coneixent, mitjançant el seu viatge per la vida.
    I aquest viatge ha de ser lent i observador, com lenta és la caiguda de la pluja.

    Poema esplèndid, aquest. Et felicito sincerament. Hi veig un canvi, diria que abismal, entre els teus darrers poemes i els del començament. La teva poesia és molt més lliure, més àgil, més viva. I els resultats són aquests...

    Una abraçada, amic poeta.

l´Autor

Foto de perfil de Grünewald

Grünewald

53 Relats

117 Comentaris

59704 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Nat a Barcelona, m'he inclinat per la Història de l'Art, però sempre m'hagués agradat fer filologia catalana. La poesia sempre m'ha agradat: llegir-la i practicar-la. Trobo que és un magnífic instrument per a expressar idees, conceptes, sensacions i sentiments de forma llire i expressiva. Ben mirat, la poesia és -com altres manifestacions- expressió per sobre de tot. Cal sentir-la, viure-la, respirar-la,... Poesia i vida és tot un, una unitat indestriable i totalitzadora. Així soc jo, així són els meus versos.