Muntanyenc dels anys setanta

Un relat de: EULALIA MOLINS ARAGALL

- Nena, ja tornes a sortir aquesta nit?
- No et preocupis pare, només vaig amb la colla a fer el got, perquè demà matinarem per anar al Pedraforca.
- Ja era hora que féssiu alguna cosa com cal, quan jo era jove...
- Va pare, no t'enrotllis, que quan tu eres jove segur que feies el mateix.
- Mira nena, pujar el Pedraforca, era una excursió que fèiem per a treure'ns la son, anàvem fins el refugi d'Estassen amb cotxe, enfilàvem la muntanya pel verdet, grimpàvem un pelet en arribar a dalt, i ja havíem fet el cim abans d'esmorzar. No veus que es un cim de vaques...!
- Que t'agradaria d'acompanyar-nos?
- Ara que ho dius, potser la teva mare també vindria?
- Que t'has tornat boig? Jo fa vint-i-cinc anys que no hem calço xiruques. Ves-hi tu si t'hi volen...
SET DEL MATI. LA COLLA SURT DES DEL REFUGI
- Nena, vols dir que anem bé per aquí? Hauríem de pujar pel verdet, i això es molt dret.
- Que si pare, que aquest xicot que ens guia, es la divuitena vegada que hi puja...!
- Renoi, quina pendent, sembla mentida, com ha canviat aquest paisatge! I aquestes botes, quin dolor hem fan els peus !
- Quant temps fa que no les portaves, vint-i-cinc anys? Que vols, jovenet? T'has fet una miqueta gran...!
- Que grimparem sense encordar-nos? Voleu dir?
- Quantes vegades et vas encordar per pujar el Pedraforca? Donem la mà que et faré de corda!
- Carai, quins rocs mes pronunciats, sembla una via d'escalada.
- Que n'ets d'exagerat, sembla que no hi hagis estat mai aquí dalt!
- Quin mal hem fa tot! Però que bonic aquest paisatge! Nois, aquí a la vostre dreta hi teniu el pollegó superior, i a l'esquerra el pollegó inferior. Com us sentiu?
- Molt bé i molt contents de que vostè hagi volgut acompanyar-nos.
- Ara de baixada, us ensenyaré com ho heu de fer per no caure per la tartera.
- Apa, pare! Comença a baixar que et seguim...
- Carai, quin mal de genolls, aquesta tartera esta molt malament, i molt relliscosa...
- El que has de fer es mirar de no caure de cul a terra, o no podràs seure al cotxe!
- Coi, sembla que quan hem pujat no era tant dret...!
- Apali, viejito, que ja arribem!
- Gràcies a Deu, estic ben baldat...!
- La setmana que bé t'apuntes a pujar l'Aneto?
- Gràcies maca, prefereixo venir a fer el got, i així també sortirà la teva mare.
- Es que la mare es mes assenyada que tu, i menys rondinaire, muntanyenc dels anys setanta!








Comentaris

  • D'una muntanyenca del 61[Ofensiu]
    Nubada | 22-06-2007

    Dues grans veritats. Primera: els pares no ens hauríem de posar com a exemple pel que fèiem quan érem joves. Segona: els que ja tenim una edat i volem fer de muntanyencs, està molt bé, però més val que no anem de guais donant lliçons, perquè al final fem llufa!
    Tot i així, pensa que jo sóc del 61 i fa unes setmanes faig fer barranquisme pel Pallars... encara em fa mal tot!

  • molt divertit, Eulàlia!![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 05-06-2007 | Valoració: 9

    i molt real també. Gràcies pel comentari a "les ferides", tens raó, es curen, i tant!, sobretot en contacte amb dones com tu.

    M'agrades molt a la foto i també en el retrat que fas de tu mateixa en escriure.

    una abraçada........com tota Berga (és preciós tot això!, ja ho conec, ja)

  • UN PARE[Ofensiu]
    IRINA | 27-05-2007 | Valoració: 9

    PER AL QUE ELS ANYS NO PASSEN, AL MENYS DE PENSAMENT, A L'HORA DE LA VERITAT S'HO TROBA. LA MUNTANYA NO HA CANVIAT PERO ELL UNA MIQUETA. MOLT DIVERTIT EL MUNTANYENC DELS ANYS SETANTA, SEGUR QUE EL SEU ESPERIT S'HA QUEDAT EN AQUELLA DECADA. MOLT DIVERTIT EL TEU RELAT.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de EULALIA MOLINS ARAGALL

EULALIA MOLINS ARAGALL

59 Relats

380 Comentaris

75488 Lectures

Valoració de l'autor: 9.54

Biografia:
NASCUDA A BARCELONA L'ANY 1.957, ACTUALMENT RESIDENT AL BERGUEDÀ, DES DE L'ANY 2005 HE COMENÇAT A GAUDIR D'INTERNET, EN SOC AUTODIDACTA, ENCARA QUE LI DEC MOLT APRENENTATGE AL JOVENT DE CASA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "LA FALDA DE LA IAIA PEPA" EN EL LLIBRE "RETRAT DE DONES" DEL PRIMER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONES, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT, "AVUI SOPAREM A CASA" EN EL LLIBRE "ASSAIG GENERAL" DEL TERCER CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIÓ DEL RELAT "QUATRE CARTES A VIDA O MORT" EN EL LLIBRE "INSTINT DE MARE" DEL CINQUÈ CONCURS LITERARI DE L'ASSOCIACIÓ DE DONES DEL SOLSONÉS, PER EDITORIAL GRATA LECTURA. PUBLICACIONS ESPORÀDIQUES DE RELATS EN EL QINZENAL, BERGUEDÀ ACTUAL.