Morfina

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

T'amagues en el tedi dels teus versos,
en la raó que et mou a un reciclatge
d'insòlits rituals de la memòria.
T'espera el fred dins els camins estranys
que vas fer teus en llargues passejades
pels llibres engroguits dels teus ancestres.
Tens por de tu si et mires al mirall
i no et pots reconèixer en el teu rostre
gravat per les misèries dels sentits.
I escrius molt dòcilment mentre envelleixes
veient passar les hores i els cadàvers
amb imprecís desig de pervivència.
Els mots et són mortalla: arriben tard,
com la darrera dosi de morfina.

Comentaris

  • Tempus fugit[Ofensiu]
    Dolça Parvati | 03-04-2008

    Passa el temps, en aquest cas en versos de deu en deu, o en petites dosis de morfina literària que sortosament rebem els qui et llegim, car podem afirmar amb tota validesa que llegint els teus poemes, t'estem llegint a tu.
    Moments inquietants aquells en què no ens reconeixem davant l'espill, la qual cosa val tant per a la imatge externa com per a la interior. Difícil de pair també la frustració d'aquells altres moments on els mots no ens són prou ni acompleixen el seus sedants efectes d'altres hores, com una insuficient dosi de calmant.
    El que has aconseguit, al meu parer, és crear un ritme, una cadència, que s'assembla a aquest transcurs del temps inevitable. He trobat el teu poema tard des que el desares, la qual cosa no vol dir que m'arriben tard els teus bells mots.
    Una abraçada.

  • Com sempre[Ofensiu]
    Frida/Núria | 11-03-2008 | Valoració: 10

    molt encertat.
    Ja m'he llegit tot el llibre.
    Arreveure

  • Retorn -i no última dosi-[Ofensiu]
    franz appa | 08-03-2008

    Suposo que la morfina que ens administres no és la de la dosi no letal que anuncia el vers -dic no letal, ja que si arriba massa tard és innecessària-.
    No hi ha tedi, encara que sí molta tristor en la desenganyada visió de la senectud anunciada en aquest poema, d'altra banda tan bo com els teus anteriors.
    La morfina aplaca, obnuvila els sentits, com el tedi.
    Hi ha poesia adolorida que desperta els sentits, com els camins resseguits sobre les espatlles dels que ens han precedit en l'art d'amanir els mots, aquest gegant col·lectiu que conformem, uns més modestament i menys reeixits que altres...
    Benvingut de nou!
    franz

  • Deu per a decasíl·labs[Ofensiu]
    deòmises | 08-03-2008 | Valoració: 10

    que busquen els ulls del lector que sàpiga collir-ne l'aroma més dolça, la més crua.

    El teu poema amara l'ànima amb el desassossec del dolor, amb el tedi de saber que s'ha de viure amb l'angoixa i el sofriment.

    Malgrat tot, és bell, intensament preciós, dolorosament perfecte. Perdona tanta adverbialització...però aquesta morfina la voldria intravenosa, metafòricament parlant, és clar...

    Gràcies per la retrobada, el més plaent després de llegir-te, d.

  • Quina immensa alegria![Ofensiu]
    Anagnost | 06-03-2008 | Valoració: 10

    Quina immensa alegria retrobar els teus poemes en aquesta pàgina, i quin plaer immens llegir-te i gaudir de la teva poesia, sempre en estat pur, sempre salvatgement colpidora. Quin favor més gran que ens fas, compartint els teus versos, perquè, a més del gaudi que ens procuren, en treim, de cadascun d'ells, un mestratge d'alt nivell. Gràcies, Antoni, per haver tornat, i encara que ens lliuris els teus escrits en dosis homeopàtiques, per favor, no ens deixis orfes de la teva literatura.

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 06-03-2008 | Valoració: 10

    Un plaer poder gaudir de bell nou dels teus versos, en aquest cas un diàleg interior força profund, com ja ens tens acostumats. La forma, els catorze, en la que eres tot un mestre.

    Una abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

    PS Espere que tot anés bé en la presentació del nou llibre.

  • Veig que no t'hi pots resistir[Ofensiu]
    hipocrates | 06-03-2008 | Valoració: 10

    i has tornat!
    Benvingut. Encara no tinc el llibre, però ja n'aconseguiré un i me l'hauràs de dedicar. Mentre, et diré que em quedo amb el final del poema. Això de la mortalla i la morfina és bestial.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145353 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).