Miralls de pluja

Un relat de: ROSASP

Les fulles caigudes
neden dins dels tolls,
els papers estovats
dansen i es cargolen.

La rambla està deserta,
els semàfors gotegen
senyals no programades.

No sento cap melangia...
Una estranya alegria
composa òpera prima
entre bombolles d'aigua.

El paraigua regalima melodies
de llàgrimes dolces
que reboten i s'escampen.

L'instint de llibertat em crida
a no esquivar els rierols
que comencen a néixer.
Rampellades d'infant...

Estranyes sensacions
ericen pell i vida,
vibracions en cercles
dibuixen lleus rodones.

Somnis transparents i
records rentats de pols
esfilagarsen núvols interns
obrint ventres humits.

Em deixo besar els peus.
Ragen passions de foc i cendra
pels cabells xops de vida.

Els fanals emboirats
bescanvien mil reflexes
amb juganeres retines
que els hi piquen l'ullet.

Sola, jugo a observar
com tot plegat es mulla.
I xipollegen espurnes d'il·lusions
dins dels bassals urbans.

Ara no vull aixopluc...
Recullo formes noves
dibuixades amb esquitxos
dels anys que avui no em pesen.

Em petoneja la pluja freda,
l'escalfo amb els llavis calents
i els desfermats sentits
que es lliuren al galop.

Trepitjo ones d'asfalt
sense pensar en el sol
que ahir el feia bullir.

A pas lleuger i
amb l'ànima exaltada
m'abraço a les imatges retallades
dins dels improvisats miralls.

I sense fugir de res
feliçment començo a córrer,
mentre em renten la cara
mil llengües sense mots.



Comentaris

  • Meravellosos miralls[Ofensiu]
    brideshead | 26-10-2005

    Un passeig tan extens com preciós per fer un recorregut de poesia encisadora per tots aquells senyals que anuncien un vespre de pluja.... i tots els sentiments que s'hi barregen, sensacions noves, emocions recordades... el tolls que et regalen mirades i somriures, els bassals urbans que et tornen a la realitat... Bufff, Rosa, no sé com dir-te que, una vegada més, la teva poesia em deixa amb la boca oberta i amb una enveja sana per aquesta habilitat que tens en convertir uns pensaments en unes imatges poètiques que se'm claven a la retina i em deixen admirada.

    Felicitats una vegada més, de tot cor. I gràcies, de nou, per perdre uns minuts en la meva poesieta... No saps com t'ho agraeixo, i sobretot, perquè sempre, sempre, saps trobar l'element essencial en tot el que comentes.... perquè també veig el que dius als altres relataires, i francament, els teus comentaris són una autèntica delícia.

    Fins aviat, Rosa, segueix així sempre!

    Una abraçada molt i molt gran.

  • Mon Pons | 26-10-2005

    Captivador poema que arriba ben endins. Aquests "Miralls de pluja " vinguda del cel i que fertilitza la terra... "ragen passions de foc i cendra" reuneix els símbols del foc (llampec) i de l'aigua: una doble significació de fertilització espiritual i material.

    Una abraçada!

    Mon

  • i segur que...[Ofensiu]
    Capdelin | 25-10-2005 | Valoració: 10

    la pluja, agraïda pel teu poema... afluixarà la seva intensitat i caurà sobre teu com un polsim humit de vida i els teus versos brillaran encara més... qui t'ha picat l'ullet és... la poesia!
    una abraçada!

  • Llàgrimes congelades.[Ofensiu]
    Bonhomia | 23-10-2005 | Valoració: 9

    És bo que plogui, oi?. És bo que corrin pel cos les llàgrimes desesperades, i que es barregin les de déus diferents, i fer sortir follets grisos de la carn.

    Una fortíssima abraçada plena d'enigmes solitaris.

  • quetzcoatl | 22-10-2005 | Valoració: 10

    Precisament ahir cercava els mots que m'apropessin a viure amb aquests festivals de diluvis. Els miralls, els reflexes quasi escherians, la llum que vibra!

    Gràcies Rosa, ets sempre una mediadora de la natura que a través de les paraules ens la fa nostra. I rau endins, molt endins.

    Felicitats (incansables) i una abraçadassa!!

    m

  • Una veritabel i deliciosa pluja d'imatges[Ofensiu]
    blaumar | 21-10-2005

    un regal pels sentits dels qui estimem la pluja.
    L'he rellegit varies vegades i he notat la fortor de terra humida, el regal de les gotes a la galta i les inesgotables hores que un dedicaba a empaitar els rierols carrer avall.

    Saps es estrany que a la gent no li agradi la pluja. Haurien de llegir el teu poema!
    Una abraçada

  • instants | 21-10-2005 | Valoració: 10

    Un joc perfecte, un acte de llibertat, un intercanvi sublim, un deixar-se mullar i acariciar per la pluja que et fa sentir l'esguard d'un regalim, una goteta que s'escola per l'esquena i et fa vibrar...

    Felicitats, poema deliciós....

  • que puc dir jo...[Ofensiu]
    ambre | 20-10-2005 | Valoració: 10

    Un poema perfecte.
    Quina sort és poder-te llegir !!!

  • la pluja[Ofensiu]
    Lavínia | 19-10-2005 | Valoració: 10

    és font de vida i en tu, ROSASP, és font de poesia. Cada estrofa és una imatge captivadora : em petoneja la pluja freda (...) trepitjo ones d'asfalt per acabar emmirallant-te en les imatges retallades dels improvisats miralls

    T'he de dir que jo també tinc un poema que es titula el mateix que el teu: "Mirall de pluja" i que ve a dir gairebé el que tu dius en el teu.

    M'ha agradat perquè m'agrada la pluja i tot el que de bo significa.

    Molts petons.

    Lavínia

  • Si, Rosasp, la tardor[Ofensiu]
    Chen Ruestes | 18-10-2005 | Valoració: 10

    tan marevellosa i cruel, tan captivadora com melancolica, tan inspiradora com depriment...

  • Fascinant[Ofensiu]
    abraham | 18-10-2005 | Valoració: 10

    No fa molt que he descobert aquest indret, on en poc temps he viscut coses increïbles. Deixa'm que et digui que no he llegit cap autor comparable a tu. Després de llegir algunes coses teves i en especial aquest poema sento la necessitat de dir-te que tens cor de poetisa...

    P.D.: La papallona n'es també un dels signes, i diu molt de tu.

    Cel·lebro haverte llegit i desitjo poder fer-ho més sovint.

    Abraham

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644133 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")