Mal estruç

Un relat de: Jesús Ribosa Martínez
Malastruc! Cridava l’àvia a l’avi sovint, quan era petit. I jo repetia: mal estruç! I feia saltirons pel menjador imitant l’ocell d’ales inútils amb les mans a les aixelles. I els pares reien, i els avis també. Per què li diu mal estruç l’àvia a l’avi, preguntava al pare. I ell seguia el joc i em responia que l’avi tenia el coll llarg i amagava el cap quan hi havia problemes. I jo no entenia res, i els pares reien i els avis encara reien més. No vaig entendre aquella paraula —ni vaig dir-la bé— fins al cap d’uns quants anys. Res ja no va poder evitar que la imatge d’un estruç i el record dels avis quedessin lligats. Que encara avui, els ulls se’m neguin quan surt un estruç a la televisió. Que la meva filla em pregunti per què plores, pare. I que la meva dona m’etzibi malastruc amb una rialla sorneguera als llavis. I que la meva filla faci saltirons pel menjador imitant l’ocell d’ales inútils amb les mans a les aixelles.

Comentaris

  • Tendre i divertit[Ofensiu]
    Solsona Bot | 20-04-2023

    Un relat ben escrit, divertit i alhora ple de tendresa. Sort!

  • Sorprenent[Ofensiu]
    marialluïsa | 10-04-2023


    el joc de paraules i com una sola lletra pot crear confusions divertides, fins i tot difícils d'oblidar.

  • divertit [Ofensiu]
    Atlantis | 04-04-2023

    i àgil de llegir. La confusió que de nens fem de les paraules. M'ha agradat.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Jesús Ribosa Martínez

Jesús Ribosa Martínez

5 Relats

21 Comentaris

1878 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00