MAI SERÀ TOT EL DIA FOSC

Un relat de: Josep Ventura

Remor de cops d’aixada...
No la sents?
Ja han girat el rec de l’aigua
que regava la nostra llengua,
i caven, caven arran vinyes
i jardins. Van deixant fossars
per omplir d’un temps
que no els importa, d’unes
veus que sense escoltar,
no entenen.
Vénen de nit, amb poc soroll
es va apagant la lluna, queden
pocs estels. Amb el mantell
negre de la mort s’enduen
el nostre bosc.
El verí de les dents de les serps
vol cremar brots i fondes arrels.
Els nostres mots seran la pluja
que la resclosa no atura,
la veu dels versos un sol
que encegui el seu camí i
el nostre crit un vent d’amor
i llum a la seva ànima, la seva terra.


Comentaris

  • Deliciós[Ofensiu]
    allan lee | 10-11-2014

    és el mot que s'escau a la teva poesia. Hi ha fons i forma: un sentiment ferm, i una expressió de gran bellesa. Ets un gran poeta, Josep. Una abraçada

    a

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / Benvolguda Relataire:

    La teva obra, presentada a la convocatòria “Somnis Tricentenaris”, ha estat seleccionada per formar part del volum recopilatori que recollirà totes les obres finalistes. Els beneficis d’aquesta publicació seran destinats a la Marató de TV3 2014, dedicada a les malalties del cor.

    És per això que et demanem que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclosa al recull (Data màxima: 30 de setembre).

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ...................................................................................................
    de la qual en sóc autor/a, en el recull "Somnis Tricentenaris".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

  • Renoi![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 26-08-2014 | Valoració: 10

    M'encanta llegir un poema així, ple de bona lletra, bon contingut, bona presentació i fermesa. Malgrat tot, malhgrat tot el que diguin, nosaltres som nosaltres i serem nosaltres tard o d'hora. Un plaer llegir-te amic Josep. I una abraçada.

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de Josep Ventura

Josep Ventura

116 Relats

491 Comentaris

95706 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Vaig néixer abans de l’any del fred entre Barcelona i Girona, em varen obligar a aprendre una llengua i es varen oblidar de la meva.
El meu vici es llegir, la meva il•lusió escriure.
Sóc un enamorat del mar, apassionat de l’Emporda, i caçador de la muntanya.

Llegir es la gana insatisfeta del pensament.

Les paraules foren inventades com primitives armes contra la desesperació.

regastell@hotmail.com