Llums i ombres

Un relat de: ROSASP

Rodola una llàgrima pels ulls del món i rega una perenne tendresa humida que s'arrela a la terra i fa néixer la molsa.
Suau tacte de vellut verd folrant les pedres, l'escorça dels arbres i el bell mig del nostre cor que regalima un degoteig constant de melangioses carícies.
Els raigs de sol besen tímidament els indrets ombrívols, fent pessigolles daurades amb invisibles dits plens de passió. S'emmirallen en aquelles gotetes menudes que mai s'eixuguen del tot.
La llum tanca els ulls i les llepa dolçament, les ombres es deixen estimar enlairant les pesaroses parpelles. La unió dels seus cossos transparents vibren com diminuts cristalls que s'omplen de secretes melodies.
Un silenciós moviment les cargola lentament; llavors no se sap on comença una i on s'acaba l'altra. Són el fruit d'un mateix ventre i l'essència de tots el colors...

Sento com si dins nostre també hi visqués l'abraçada dolça, feréstega, desesperada i contínua que estreny el nus que lliga un gruixut feix de sentiments i emocions.
Les llums i les ombres dansen compassades al ritme d'una inèdita cançó, la de la nostra vida...


Haikús de llums i ombres

Abraço la llum
i amb filats de dol em
faig unes ales.

Petons de lluna
desvetllen la màgia
de la fosca nit.

Dins dels ulls tancats
eix d'una llàgrima muda
l'arc de Sant Martí.

L'ombra fa recull
de la pell despullada
dels somnis dormits.

Rajolins de sol
toquen amb dits d'agulla
penombres de glaç.

Els estels caiguts
espurnegen pols d'argent
en les mans del món.

La fam del cor beu
llepades irisades
que pinten camins.

S'obre el cel blau
entre minses escletxes
d'eclipsi silent.

Beso les ombres
i amb els colors absents
hi trobo la llum.





Comentaris

  • Guaaauuuuuuuuuuuuuuuu!![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 05-03-2006 | Valoració: 10

    Es nota que t'agrada (i molt) la natura! I això ho transmets a cada línia... deu n'hi do!! M'has deixat bocabadada i ja no sé ni què dir... jeje
    Molts petons.

  • És això[Ofensiu]
    roda03 | 27-02-2006 | Valoració: 10

    Hola Rosasp,
    Quan realment te n'adones de la grandesa de les paraules i dels missatges és quan llegeixes un haikús. Fer poesia apassionant ja té mèrit, ara, fer commoure al lector a través dels haikús et diré que només en Miquel Martí i Pol m'ho havia provocat. Dos dels seus llibres :Creix el silenci i Haikús en temps de guerra em van transportar al veritable món màgic dels poemes curts i concisos.
    No estic fent comparacions només t'estic mostrant la meva admiració al teu "atreviment" d'escriure haikús, i la veritat és que m'he adonat que s'ha de ésser un bon comunicador per dir molt en tan poques paraules.
    Et felicito de veritat, alhora que m'adono de que mentre tinguem poeteses com tu i d'altres, tot això ens ajudarà moltíssim a tots a crèixer cada dia un xic més.
    Brindo per la poesia, pels haikús i per la vida,
    Roda03

  • Què puc dir![Ofensiu]
    Erina | 17-02-2006 | Valoració: 10

    Només que gràcies per compartir les teves màgiques paraules amb tota la gent que et llegeix. Tens molt camí per endevant, ets una gran poetessa, i parlo de prosa i també de poesia. Dibuixes amb les paraules i crees una sensació d'implicació per part de l'autor. Ets fantàstica. Aquest relat per mi el millor. Felicitats!

  • sort de llegir-te[Ofensiu]
    molekula | 17-02-2006 | Valoració: 10

    Havia de començar per algun lloc ¿els més llegits? ¿els últims comentats? ¿els més prolífics? He pensat que amb els més valorats em faria una idea del nivell i, és clar, he començat pel primer. No m'he volgut precipitar a marxar, així que he continuat amb el segon -bé, la segona- i m'ha encantat com escrius. També n'he llegit d'altres i he arribat a la conclusió que he trobat a un bon web literari on gaudir i aprendre.

  • La vida...[Ofensiu]
    brideshead | 10-02-2006

    com una dansa vital i cargolada, on

    "...
    La llum tanca els ulls i les llepa dolçament, les ombres es deixen estimar enlairant les pesaroses parpelles..."

    Magnífic. Extraordinari, Rosa. Has expressat d'una manera increïble aquest joc de llums i d'ombres que, fins ara, només podia imaginar-les, "veure-les" en el meu cap... ara, ja sé que ténen una definició. La que tu els has donat de forma magistral.

    Deixa'm que et torni a dir que els teus poemes i els teus escrits no semblen sortits d'una mà humana... sinó divina. Et llegeixo ben sovint i, ben sovint, em falten les paraules per comentar-te, perquè sempre em sembla que no t'estic dient el que exactament m'ofereix la teva poesia. Però m'ofereix molt, en pots estar segura. I t'ho agraeixo infinitament. Aquest web m'ha donat moltes satisfaccions, moltes d'elles inesperades i crec que immerescudes támbé. I un d'aquests plaers immensos ha estat conèixer-te i gaudir dels teus escrits. Així que tens el meu agraïment "vitalici".

    Una abraçada molt gran, Rosa. Espero poder conèixer-te personalment algun dia, i seu còmplice teu en el descobriment d'aquesta dansa de llums, ombres i colors!

  • Una convinació d'expressions, fantàstica.[Ofensiu]
    Mai | 01-02-2006 | Valoració: 10

    Felicitats, per la teva sensillesa i conplexitat alhora. Un cop exaurits tots aquests mots, segueix una tendra melodia imaginària que m'ha fet remoure el cor i l'ànima.

    Una abraçada!Montse

  • Uauuuu!!![Ofensiu]
    rnbonet | 26-01-2006 | Valoració: 10

    Ni Rembrant amb els seuscontrastos, ni els tenebristes amb els seus obscurs, ni els impressionistes amb la seua tècnica, han pogut "pintar" millor ni amb més delicadesa els jocs de les llums i les carències de claror directa.
    Salut i força!

  • Felicitacions[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 25-01-2006 | Valoració: 10

    Només vull dir-te que et llegeixo. També felicitar-te per la teva facilitat a l' hora d' expresar-te.
    Penso que ets una gran poetisa i que els teus relats són extraordinaris.
    Segueix així per a que podem gaudir de la teva virtud , de la teva generositat i dels sentiments que despréns a l' escriure.

    Una abraçada!!!.

  • Es precios.[Ofensiu]
    AINOA | 24-01-2006 | Valoració: 10

    Hola ROSASP.
    Es escrit un relat precios acompanyat de una dolça canço.
    M`agradat molt la sencillessa en que esta escrit i tot el sentiment que desprén.
    Una abraçada.

  • no...[Ofensiu]
    Capdelin | 20-01-2006

    no ens hem vist mai... però al llegir el teu nom de ROSASP és com si haguéssim caminat junts tota una vida... tu en el vers 1 i jo tres versos més avall... caminant en la mateixa estrofa... tu, amb aquesta exhuberant poesia de milions de paraules de seda i jo, amb quatre paraules urbanes robades una nit al carrer...
    Em quedo amb el darrer haikus:
    "beso les ombres i amb els colors absents hi trobo la llum" uau! guapooooo!!!
    No saben els famosets el plaer de poder caminar pel carrer sense que ningú et conegui... és el resplendor humil de les ombres!
    una abraçada!

  • Quines...[Ofensiu]
    fosca | 19-01-2006

    imatges més relas has creat! m'he quedat fascinada amb cada mot!
    Entre llums i ombres me trobat al mig del bosc i he pogut notar, fins i tot la suau brisa que transporten les fulles dels arbres.

    Enhorabona!!

    Besets

    Anneta.

  • Doncs...[Ofensiu]
    cassigall blau | 18-01-2006

    Estic enlluernat
    Tot el cos, pell de gallina
    Llegint a la Rosa

  • he passat[Ofensiu]
    jaumesb | 18-01-2006 | Valoració: 10

    pel teu país i estimo el teu cel, tan diferent al meu i la teva poesia tan perfecte i tan humana, felicitats Rosa i continua bevent tot el cel que t'envolta

  • podries fer[Ofensiu]
    silvia_peratallada | 18-01-2006 | Valoració: 10

    una tesi doctoral sobre les llàgrimes, o el plor...
    m'encanta com escriussssssssssss
    felicitats, i no t'aturis, siusplau!!!
    una abraçadissima!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644397 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")