L'horitzó dels somnis

Un relat de: gypsy
Vaig morir quan tenia trenta quatre anys, un marit i un fill de dos anys. Els vaig abandonar perquè estava perduda i no hi veia cap sortida. Vaig arribar de treballar un dimarts, vaig fer el sopar i després vaig bressolar el meu fillet fins que es va adormir. El meu marit treballava al despatx preparant una feina per l'endemà. Li vaig fer un petó de bona nit, es va girar i em va somriure. Mai no oblidaré aquell somriure. Un cop a la cambra, em vaig posar la camisola i vaig intentar dormir per sempre. Primer, el cor m'anava molt de pressa, sabent que no hi havia marxa enrere, després va arribar una calma serena que es va apoderar de mi. No sé com el meu pobre cos va sobreviure, em devia salvar alguna cosa sobrenatural. Per això, de vegades, encara sento com si m'hagués mort per dins i que algú em castiga i m'omple de remordiments per voler abandonar a aquells que m'estimaven i em necessitaven.
Sovint somio amb aigua, com si fos el principi de tot, l'úter de l'existència. Tinc por de tanta solitud esquerdada dins d'aquesta carn de dona feble, i callo totes les temences que m'assetgen quan la nit s'escampa pels orificis d'aquest cos que em respira. Sobrevisc cada dia mirant l'horitzó dels somnis.



gypsy

Comentaris

  • Genial!!!!!!!!!![Ofensiu]
    Fada del bosc | 11-01-2011 | Valoració: 10

    LLegint el teu relat em sento defallir sota l'angoixa, el neguit de viure sense ser-hi. Transmets de manera genial unes sensacions úniques, que no et deixen indiferent.

  • tocar fons[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 02-01-2011

    profund i vital relat, m'ha omplert de tristor, per la seva manca de vitalitat, no del relat, de la protagonista per la seva manca d'interès en fer res, de no importar-li res del que passa al seu voltant. Bona crònica del no desig.

    Quins registres tant diferents aquest i l'anterior relat.

    Bon any!

    Ferran

  • Arran d'aigua[Ofensiu]
    franz appa | 30-12-2010

    "i callo totes les temences que m'assetgen quan la nit s'escampa pels orificis d'aquest cos que em respira. "
    ...la perillosa dissociació del cos, quan només queden els somnis a on agafar-se. I la veu que calla, en canvi, furga en regions molt profundes, que mai no ens permetem sotjar, més que de la mà de relats tan esplèndids com aquest. Esfereïdor, quant indaga en l'atracció cap a l'autodestrucció, il·luminador, perquè sobreviu entre la fragilitat i la necessitat d'una altra vida, somiada, tal vegada intuïda.
    Una abraçada!
    franz

  • xevivi | 30-12-2010

    M'ha agradat molt el teu relat.

    Penso que a vegades volem sortir i tornar als nostres origens, els somnis.

  • Neguit[Ofensiu]
    Calderer | 30-12-2010


    Un text molt curt però intens que provoca neguit i aprensió mitjançant aquests equívocs i simbolismes de morir, dormir, morir per dins, sobreviure com un cos buit...

    M'ha agradat molt, et felicito per la senzillesa de la forma i de la tria lèxica que deixa tota l'atenció i tota la tensió en el que s'explica.

    Et desitjo una bona entrada d'any

    Lluís

  • Toca aquest horitzó ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 30-12-2010 | Valoració: 10

    El teu Relat, molt sensible, m'anima dolçament a invitar-te a tocar aquest Horitzó i experimenta en dimensió real algun d'aquests somnis. A mi em funciona.
    Tocar vol dir apropar-te i sentir-ho !!! Ho proves ?

  • és un escrit colpidor[Ofensiu]
    joandemataro | 29-12-2010 | Valoració: 10

    que parla dels dubtes i la feblesa que sentim sovint i amb un final esperançador, com ha de ser. Et felicito i aprofito per desitjar-te bones festes i un feliç nou any
    des de mataró
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

451139 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu