Les llàgrimes de la gàrgola

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Plouen llàgrimes de gàrgola al damunt de les llambordes
pel silenci de les ombres que, nit endins, engarjolen
els deliris de noctàmbuls espectres que només volen
marcar distància absoluta amb la hipertròfia de l'angoixa.
Fredes ànimes passegen pels carrerons la cridòria
del dolor a què són sotmeses pel neguit d'habitar, soles,
espais nus, sense tendresa, ni vincles amb cap història.
Ploren gàrgoles i espectres, llàgrimes cremen les goles,
vessen de por les llambordes dels carrers pels quals transiten
les paraules que, inventades per poetes sense rostre,
fan nit a les cantonades i als camins on s'exerciten
les mil preguntes a l'aire que queden sense resposta.
Gàrgoles forcen les goles i el seus plors en la distància
ressonen en crits estèrils, travessant els focs de l'ànsia.

Comentaris

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • He tancat els ulls ,[Ofensiu]
    Melcior | 21-07-2008 | Valoració: 10

    i certament he visionat sense cap esforç , com queien damunt les llambordes , però , també tota la resta que descrius , i aixó m' agrada .
    Endavant!

  • Benvolgut Antoni[Ofensiu]
    hipocrates | 09-07-2008 | Valoració: 10

    M'amoïna molt el teu silenci. esgotament? O n'estàs preparant una altra?
    Encara que no l'he comprat, he fullejat el teu llibre darrer. Estic francament emocionat perquè hi he vist descrites moltes de les "neures" que ens assetgen. Aquest que has penjat aquí, no sent un dels millors, m'ha semblat sensacional. A més, quan m'he entretingut a mirar-ne la mètrica, hi he descobert novetats respecte al que fins ara has escrit.
    No t'ho quedis tot per tu. Segueix delectant-nos amb la teva poesia, perquè tinc la certesa que força gent t'està trobant a faltar.

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 18-06-2008 | Valoració: 10

    L'enhorabona per la bona notícia de la publicació del teu tercer llibre de poemes. Supose que serà el mateix que publicares a JoEscric en versió digital "La mirada de la gàrgola", que vaig llegir al seu dia amb fruïcció.
    Recorde aquest poema perfecte en la forma, amb versos llargs i aquell pòsit clàssic dels teus poemes de catorze.
    Molta sort amb el llibre!
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!
    FRANCESC

    PS Llàstima que no vingueres a Premià...

  • Anagnost | 17-06-2008 | Valoració: 10

    Si aquest poema no ens digués res, si el seu contingut fos negligible, encara que només per la forma ja constituiria tota una lliçó en què ens hauríem d'emmirallar. Amb el regust dels clàssics, amb la solemnitat d'uns versos d'estructura admirablement perfecta, el poema, a més, ens recrea tota l'angoixa, tota la soledat i tot el neguit del plor de les gàrgoles, tot el misteri d'aquesta nit de pluja que fins i tot provoca la por de les llambordes. Espai, clima, situació en què les fredes ànimes experimenten en tota la intensitat la sensació de l'abandó.
    Poema, per tant, colpidor.
    I enhorabona pel tercer llibre. Jo aquests dies, també presento "El vent de les paraules", un poemari bona part del qual ha vist la llum en aquesta pàgina.
    Una abraçada.

  • Felicitats [Ofensiu]
    franz appa | 17-06-2008

    per aquest ercer llibre. Amb poemes com aquest que presentes aquí no pot ser de cap manera negligible...
    Un cop més, dotes d'animació -encaraque sigui amb un matís desesperançat- el paisatge inanimat de les pedres urbanes. Les llàgrimes, l'angoixa, el dolor, s'evoquen en aquesta grisosr freda de la pedra, i desemboquen en els espais on"ressonen (...) crits estèrils, travessant els focs de l'ànsia."
    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

145341 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).