Latrines

Un relat de: Joan Anton Feixas Colomer

En els anys 60 tots els soldats destinats al Sàhara espanyol, on hi havia diferents destinacions depenen del cos d'exercit al que la sort havia afavorit a cada ú ,(Enginyers, Artilleria, Infanteria, etc..),passàvem un filtre abans d'anar a les esmentades destinacions. Aquest "filtre" consistia en un campament a la mateixa platja format per barracons de fusta on tota la fornada de reclutes de torn rebíem durant tres mesos la instrucció bàsica per a esdevindre soldats de debò, doncs l'últim que es feia en aquest indret era la jura de la bandera. Al finalitzar aquest període cada ú era destinat definitivament a la unitat prevista i traslladats al Quarter pertinent en qualsevol punt del Sàhara espanyol, tot i que el contingent més gran s'estava sempre a la ciutat de l'Aaiún, capital de la Província.
Com ja he dit abans , el campament estava situat al costat de la platja, a cinc quilòmetres del port i a vint de la ciutat de l'Aaiún, de manera que en la marea alta l'aigua arribava quasi a fregar les parets dels últims barracons. Fins aquí tot bastant normal, però hi havia un "però": la tropa no tenien dret a utilitzar cap " W.C.", que els militars en diuen "latrines", ja que ni tan sols n'hi havia als barracons. Els que si en tenien eren naturalment els militars d'ofici. També haig de dir que un dels barracons estava habilitat per a dutxar-se, la qual cosa era tan important en aquell territori que diàriament en el "parte" del dia es publicava quina part de la tropa podia fer-ho, estant castigat amb un mes de "calabozo" dutxar-se sense permís. Però el que deia, les "latrines" eren inexistents i les necessitats s'havien de fer. Doncs on sinó ?. A la platja. Per a tal cosa estava delimitada la zona i hom procurava anar-hi sempre amb la marea baixa ( i de nit els més pudorosos) per tal de que el propi mar s'encarregués de netejar-ho d'una forma natural. Això sí , teníem que tenir cura de la "gorra", doncs en tal posició un podia ser l'objectiu de bromistes que deixaven al soldat assegut sobre les seves pròpies immundícies i sense la peça de l'uniforme.

El AAiún, 1968

Comentaris

  • latrines[Ofensiu]
    donablanca | 01-02-2005 | Valoració: 10

    austrlopithecus afarensis
    pitecantropus robustus
    militars
    prefereixo que em tanquin a la gabia de les mones