La nit

Un relat de: xuxú

Abans d'anar a dormir
faig un pipí
i després em poso al llit,
com cada nit.

M'adormo tranquil·lament
i suaument,
veig com el Sol es pon
i m'enfonso en la son.

Somio com un ocellet
refà el seu niuet
o com un príncep blau
lluita per la pau.

I quan ja no responc
és que dormo com un tronc.



xuxú

Comentaris

  • Xuxú[Ofensiu]
    Calderer | 19-06-2010 | Valoració: 9


    M'ha agradat molt el poema de la nit. Jo encara no he escrit cap poema .

    ponni

  • gypsy | 16-06-2010

    M'agrada molt el teu poema, és sonor i alegre, com tu.
    Ja veuràs que si segueixes escrivint, aniràs fent- ho cada cop millor, i et sortiran més temes i la imaginació creixerà per inventar històries que mentre les llegim seran més veritat, que la veritat de veritat.
    I és que els contes, relats o poemes ens poden portar molt lluny i mentre escrivim entrem en d'altres mons, és com pujar a la màquina del temps i anar al passat o al futur.
    Tot això t'ho dic, perquè sàpigues que escriure et dóna el poder de la màgia, per fer que apareguin coses que no hi eren o per fer desaparèixer coses que t'amoïnen. No et faci mandra mirar al diccionari quan no entens paraules, ni buscar sinònims per no repetir una paraula massa vegades en un relat. Aprèn a esforçar-te i t'ho passaràs molt bé mentre escrius.
    M'agradarà llegir el relat que has escrit sobre el material escolar quan te'l publiquin.
    Veus com sí, que n'ets capaç d'escriure i primer deies que no. Si ets constant, cada cop ho faràs millor.
    Perdona aquest rotllo de mama, però ja saps que és perquè t'estimo.

    gyps

  • I quin poema més tendre i més preciós![Ofensiu]
    Carme Cabús | 13-06-2010

    Tant com la reineta de la foto, que és dolça i bonica, i que escriu poemes amb el seu somriure.

    Per molts anys, preciosa. Segueix escrivint perquè és un goig llegir-te.

  • L'uanra té raó...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 13-06-2010 | Valoració: 10


    ... és molt "xulu".
    Que es preparin la teva i mare i la teva germana, que ja les està empaitant.
    Continua escrivint bonica!
    Un petonet!
    -Joan-

  • Trobada dolça amb la son[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-06-2010 | Valoració: 10

    Bon inici i un relat descriptiu excel·lent. M'agradat molt. Benvinguda i endavant !

  • M'ha agradat molt i molt![Ofensiu]
    Nubada | 12-06-2010

    M'ha agradat molt i molt, xuxú!

    D'un fet tan senzill com ficar-se al llit n'has fet un poema ben bonic, ben escrit, rimat i ritmat.

    Continua escrivint i aprenent!

  • ui, m'havia deixat els versos...jeje[Ofensiu]
    angie | 12-06-2010

    La nit diu que ric
    quan al llit escric,
    si ho faig a la cuina
    diu que s'amoïna,
    si ho faig al sofà,
    diu que es dormirà,
    si ho faig al bany
    diu que tanqui el pany,
    si ho faig a la terrassa
    s'espera a marxar massa,
    si ho faig de dia
    ni s'entera la tia!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    jejejeje

  • xuxú![Ofensiu]
    angie | 12-06-2010

    caram, caram, qui tenim aquí... del teu poema en destacaríem la rima, que has sabut treballar força bé. L'ordre de les imatges, és a dir, el que va passant, segueix una clara intenció, ens vols tancar el poema amb un parell de versos que jo trobo molt divertits. El poema sembla seriós però al final, et dibuixa un somriure.
    Et diria que no fessis massa cas de la mare ni de la teva germana, perquè cadascú ha d'anar trobant el seu estil, però com no ets massa gran, elles poden ajudar-te una mica...només una mica eh? jejeje.
    És un plaer comprovar que t'agrada escriure i que ho fas bé, així que espero trobar per aquí alguna cosa nova d'aquí poquet.
    Et deixo uns versos de regal, per guapa!

    angie

    Ps: jo també tinc una Laia de 10 anys que escriu poesia... aix, aquestes noies!

  • És molt "xulu", xuxú[Ofensiu]
    uanra | 12-06-2010 | Valoració: 10

    M'ha agradat el poema. Espero que en facis més.

  • Molt bé!!!![Ofensiu]
    Safir | 12-06-2010 | Valoració: 10

    Laia, m'ha agradat molt, el teu poema!!! Espero que n'escriguis molts i molts més!!!
    Segueix així.

    Safir

    PD: Avui trio jo la peli ;D

  • Benvinguda, xuxú![Ofensiu]
    nuriagau | 12-06-2010 | Valoració: 10

    A mi em costa molt fer poemes. Veig que tu duus la poesia a la sang.

    Aquesta nit el rellegiré abans d'anar a dormir.

  • Hola Laia ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-06-2010

    Així m'agrada. Que facis la competència a la teva mare i a la teva germana.
    Un poema senzill però que demostra que tens sentit de la rima.
    Un petonet i endavant.

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de xuxú

xuxú

4 Relats

35 Comentaris

15871 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Em dic Laia, vaig nèixer el 13 de desembre del 1999.
M'agrada el futbol i sóc molt culé. Toco el piano i des de fa un temps, també aprenc guitarra. Tinc dues familiars relataires, la meva mare i la meva germana, la gypsy i la Safir.
Espero aprendre molt entre vosaltres!