La màquina d'escriure ha estat bevent, no pas jo: (VII) 'Paraules'

Un relat de: Cirerot

hi ha paraules que observen. n'hi ha que pengen d'un fil i esperen pacients el moment oportú. t'enxampen i et devoren. però les paraules no tenen aparell digestiu; un home atrapat al ventre d'un mot té molt de temps per pensar. les paraules són fràgils al capdavall. si les llepes es fonen com sucre, si les colpeges s'esberlen, sempre hi ha una sortida. hi ha paraules que muten, d'altres canvien la pell o es camuflen amb l'entorn immediat. hi ha paraules que es fragmenten i perden el sentit. n'hi ha que floreixen de sobte, esclaten amb el furor de les promeses i es marceixen al cap d'un instant. hi ha dies, com avui, en què no les puc veure. es fan fonedisses i em volten i dansen. de tant en tant alguna perd l'equilibri i cau de nassos a terra. les delata una fressa estrident, un terrabastall de vidres trencats i ecos metàl·lics que glaça la sang. hi ha dies, com avui, que m'he de tapar les orelles en un intent desesperat d'esmorteir el soroll, inconfusible, de les paraules que es trenquen.

Comentaris

  • Final corretgit ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 10-04-2010

    Tinc publicat un poema, Follia de paraules que parla de què representen les paraules per a mi, té un sentit diferent al teu relat, però sempre són les nostres paraules que sentim dins nostre o que ens venen de fora.

    Una paraula per tu GRÀCIES !
    Núria

  • Paraules nostres![Ofensiu]
    Núria Niubó | 10-04-2010 | Valoració: 10

    Hi ha dies com avui que les teves paraules m'han ajudat a comprendre'm.
    Magnífica reflexió i joc amb els sentiments.
    Un relat en prosa poètica curt i concís amb les paraules justes que en parlar per elles mateixes tenen una vida pròpia.
    Tot llegint he entrat en el seu joc i m'he emocionat.
    Tinc publicat un poema, Follia de paraules que parla de què representen les paraules per a mi, té un sentit diferent al teu relat, però sempre són les nostres paraules que sentim dins nostre o que ens venen de fora.

    Una paraula per tu GRÀCIES !
    Núria