[IX] Tinc moltes ganes d'anar a la feina

Un relat de: Ariane

Passejant pel carrer el senyor X es trobar amb un vell amic:
-Com va la vida? -preguntar aquest.
-Vaig tirant -va respondre el senyor X amb cara de sorpresa -, i vostè?
-Molt bé, la vida m'està tractant bé -respongué espontàniament.
-Encara treballes en aquella antiga empresa? -va preguntar el senyor X encuriosit.
-Sí -respongué sense gaire entusiasme -no és la feina de la meva vida, però no faré mala sang d'això, un s'acostuma a tot.
-Tens tota la raó -va replicar el senyor X -, sempre hem de veure l'ampolla mig plena.
-A vostè li agrada la seva feina? -preguntar el vell amic.
-Jo?... tinc moltes ganes d'anar a la feina -va respondré efusivament el senyor X.
-Doncs un dia hem de quedar per fer un cafè, i m'expliques com et va, d'acord? -digué amb sinceritat.
-Quan vostè vulgui -va dir el senyor X-, estaré encantat de compartir una conversa amb vostè.
-Per cert -interrogar el vell amic -, de què m'has dit que treballes?
-No t'ho he dit pas -va respondre el senyor X irritat.
-És cert -rectificar, intentant disculpar-se -, doncs, de que treballes?
-No treballo -va dir el senyor X tot somrient -, estic a l'atur.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer