"Impàs"

Un relat de: Núria Niubó

Amb tres copes ja en té prou .
Sí , no és que vulgui oblidar res, ja ho sap prou bé, després d'aquest "impàs" tot tornarà a ser com abans , però, evadir-se aquesta estona l'haurà ajudat a passar el moment àlgid de ràbia, desencís, impotència, i de molts sentiments que ja no tenen força ni per manifestar-se.
Es mira la darrera copa, tranquil·la, l'agafa, i a cada glop es va deixant anar , el pensament ja no la traeix, no pensa rés, amb la mirada perduda va movent la copa , el roig sang del vi la hipnotitza , però és un estat plaent, d'inconsciència controlada , perquè ella té molt clar que amb tres copes ja en té prou, per ser-hi i no ser-hi, per poder respondre clar i bé, per poder-se alçar de la cadira i desplaçar-se dignament per la sala, perquè el seu núvol sigui invisible i sobretot per poder continuar absent.
En esvair-se el núvol, torna a la realitat quotidiana amb una rialla dibuixada i triomfant, una vegada més ha superat el moment sense dramatisme , s'ha minimitzat el problema , i fins i tot el troba ridícul .
S'asseu davant l'ordinador i escriu...




Comentaris

  • bon relat[Ofensiu]
    joandemataro | 25-03-2011 | Valoració: 10

    que dóna per a reflexionar
    gràcies pel teu contacte sempre amable, per cert bona terra Lleida allà hi tinc un germà i una cunyadeta i la seva parella , els vaig a visitar de tant en tant però no em quedaria a viure... crec que trobaria a faltar massa la mar

    una abraçada plena de colors de primavera
    joan

  • Un fort impàs[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-03-2009 | Valoració: 10

    Un text molt breu, però condensat, fort...

    Has utilitzat uns mots molt contundents per expressar el sentir de la protagonista: ràbia, desencís i impotència, als quals afegeixes d'altres que encara resten latents.
    I has indicat un recurs molt dràstic per apaivagar-los...
    D'aquesta manera, has fet un retrat mínim, però amb angles considerables, molt remarcats.

    De vegades, no fa falta una gran quantitat per assegurar la qualitat!

    T'envio per escrit una abraçada,
    Unaquimera

  • Ei, ei, lleidatana...[Ofensiu]
    cassigall blau | 30-07-2007

    ...que això de fotres un "lingotazo" al ben mig del sol de Ponent, es perillos per la salut i les bones costums...
    Ara que si aquesta noia s'ho sap controlar, es bo evadir-se de la vida de tant en tant i...esser feliç una estoneta, no?.

    La noia del relat que fassi el que vulgui, pero a tu, et recomano un batut de fruites diverses i ben fresquetes que a part de tapar una mika la calor de l'estiu, et preparent les panxes i demes familia per anar rutllant. I s'hi mentre glopexes el suc, et poses una cançoneta suau d'estiu, millor que millor.

    Pensava, aquesta lleidatana deu voltar per algun lloc de vacançes davall de l'aigua i es capaç de no treure el cap en tot l'estiu.

    Jo per aqui, anar collint fruites diverses, "en vivo y en directo". El suc ja me'l farà el que em compra la fruita quan, d'aqui mil i un dies, anire a cobrar...i ben exprimit...

    Molt maco el relat!

    Una abraçada del lleidatà

    pere

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202663 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC