I si és veritat?

Un relat de: Ze Pequeño

I si és veritat que ets poesia?
Que ets fet de versos
i de mots punyents,
d'instants?

I si és cert que la bellesa
t'omple cada dia els ulls?
Que els versos et somriuen
quan els extens en un full?

I no menteixo pas
si dic que ets veu i art?
Que els teus dits fan sirenes
de nines de drap?

Si dic que al teu esguard
brilla una llibertat
que potser mai no ens arriba,
però que seguim somniant?

I si és veritat que et llegiria
sota la llum de l'ocàs,
que saps fer melodies
amb lletres i gotes de mar?

I si és veritat....

Serà que ets poeta

i no ens hem adonat?

Comentaris

  • ai...[Ofensiu]
    gypsy | 22-09-2007

    quan el veig a destacats, amb aquest títol sublim i amb una profunditat tan immensa!
    El tinc a preferits, tu ets poesia, Salz.

    petons!

    preciosa la foto!!

    gypsy

  • * d'instants *[Ofensiu]
    kispar fidu | 01-01-2007 | Valoració: 10

    eis guapa!

    I si és veritat?, qui no s'havia adonat? ;) jejeje

    Amb aquest poema, dedicat a personetes especials, que deixa de banda debats "polèmics" sobre què és poesia i què no; has deixat ben reflectit que pots i ets poesia ;)

    M'agraden especialment les imatges que se'm creen en les originals combinacions de paraules que has creat: "sirenes de nines de drap", "que et llegiria sota la llum de l'ocàs", "melodies amb lletres i gotes de mar"...

    uo! m'ho deixava! Feliç 2007!
    Com ha anat l'entrada a aquest nou any?

    Ja vaig veure el teu missatge al fòrum! un xic tard per respondre'l alà mateix, però vaig posar-hi un nou missatge! però que ràpidament va quedar enrere sota la cursa de felicitacions per la nou any! Per si no el vas veure... Pizzes, Salz and Xavi! jejeje

    2007 petons! (jajajaja, a repartir entre l'Ona el Xavi i tu, eh!!! no sigui acaparadora ara! jeje)

    cuida't!

    Gemm@

  • mmm, ...[Ofensiu]
    OhCapità | 10-11-2006

    me'n vaig a dormir amb un somriure, i el cor gens encongit, ... mmm, ... gràcies per deixar-me compartir l'honor de la dedicatòria, ... ara és massa tard per tornar-vos-el com cal.

    Un bes suau i dolç,

    OhCapità, ...

  • I si és veritat[Ofensiu]
    gypsy | 28-10-2006 | Valoració: 10

    que ets poesia de vida, de carn i ossos, que estima i respira,que escolta, que admira, que plora.
    Les mans obertes recollint tot el que plou, les imatges, la dolçor, els estralls.
    I amb això, món a part, dibuixes llum i foscors, música per als déus, al capdavall, només poesia.


    petons.

    gypsy

  • jaumesb | 23-06-2006 | Valoració: 10

    gran
    ets poeta
    ets genial

    gràcies

  • molt sincerament : gràcies[Ofensiu]
    Marc Freixas | 29-05-2006

    per escriure,
    per dir,
    per fer,
    per dedicar un poema teu
    a qui et llegeix amb satisfacció

    gràcies
    per deixar que admirem les teves paraules poètiqwues


    i si és veritat?

    si,
    si que ho és de veritat


    salzburg :

    ara el què cal és continuar aquest llarg camí d'escriure
    i no parar mai


    salut

  • Doncs la veritat[Ofensiu]
    brideshead | 24-05-2006

    és que si jo hagués escrit aquests versos, t'hauria posat a TU a la introducció, poetessa.
    Perquè totes aquestes coses meravelloses que hi dius, tu les saps fer amb els ulls clucs, vas estenent somriures amb les teves paraules, vas teixint imatges d'una bellesa singular, vas transportant el lectur al paradís de la poesia amb una facilitat que em bocabada.

    Per la part que em toca, gràcies de tot cor per aquest esment que fas d'un/es quant/tes de nosaltres. Crec llegir en el teu poema una estima profunda i una admiració per les creacions dels qui compartim un trosset de la nostra imaginació en aquest web, en forma de lletres que ens permeten alliberar tantes coses que, d'altra manera, no sabriem potser com exposar o com dir.

    "...
    I si és cert que la bellesa
    t'omple cada dia els ulls?
    Que els versos et somriuen
    quan els extens en un full?
    ..."

    Tens raó, intentem que la bellesa ens ompli cada dia els ulls... i el teu poema ens hi porta dolçament de la mà.

    Una abraçada, amiga poetessa, i gràcies de nou per aquestes paraules i... per tot.

    Fins aviat.

  • I si fos veritat... [Ofensiu]
    Unaquimera | 22-05-2006 | Valoració: 10

    que compartir un poema ja ens fa ser una mica poetes? Tant és que escrivim prosa, que no fem rimes... Per què de vegades, sigui dit, escrit en estrofa o en paràgraf, un mot pot ser res més que un so, de la mateixa manera que un esguard pot ser un miratge; un somriure, una il·lusió; un petó només un somni; un record, una trampa de la memòria; una imatge, un truc de màgia...
    En canvi, la lectura atenta de paraules sinceres i plenes com ara aquestes teves, la imatge creada i compartida, la sensació que a traves de la pantalla arriba sencera, una poesia càlida escrita per una persona que amb les seves línees sap fer-se propera... això són autèntics tresors, veritables troballes que ens regala la vida i que ens fa, encara que només per uns instants, poetes o poetesses!
    Una abraçada llarga i ferma, si m'ho permets, Salzburg, i el meu agraïment!
    Una quimera

  • Has fet de la poesia,amistat [Ofensiu]
    roda03 | 20-05-2006 | Valoració: 10

    Hola Salz,
    Crec que el primer que haig de fer és agrair-te la dedicatòria, la qual cosa m'ha omplert moltíssim la meva estança de l'amistat. A partir d'avui restaràs per sempre més en el llibre dels mues amics, tot i que ja hi eres.
    Pel que fa referència a la teva pregunta poemària, et diré : Sí Salz, és vertitat perquè tu ets veritat i tots nosaltres formen part d'un món de somnis plens de poesia. Et puc assegurar que escriure poemes , llegir-ne,aprendre, desaprendre... Tot això, ens ha portat a un món diferent, tot i que l'actitud de cadascú és una part molt important. Però la immensitat de l'amor, evocar llàgrimes damunt del paper quan escrius, sommiar sense límits, conviure amb el silenci, gaudir d'espais de llibretat, cerca paraules plenes de pau,etc.
    Escolta Salz, en Miquel va tenir la sort de compartir els seus versos amb la Penya Verdaguer (Grup d'amics que es trobaven per comentar poesia) i nosaltres la Penya de RC tenim la sort de compartir el mateix, que no és res més que un gran respecte i una gran força, que estic segur que en un futur ens portarà una amistat més immensa. Crec que en el fons no fem res més que continuar amb el llegat d'en Miquel.
    Moltes gràcies per considerar-me i, sobretot, per ésser com ets. No perdis mai aquesta tendresa, doncs crec que la felicitat, sinó m'equivoco, comença : "Quan més comprendràs com més estimis"
    Brindo per la teva amistat, per la poesia i per les nostres vides tan afortunades,
    Una forta abraçada,
    Roda03

  • sí, és veritat...[Ofensiu]
    Capdelin | 20-05-2006 | Valoració: 10

    que TU ets poesia... que habites RC sense fer soroll ni penjar-te protagonisme, que comentes suau i amb els teus versos la nostra amistat conquistes...
    Sí, és veritat que Tu ets poesia, que escrius sense barroqueria i dónes importància a la idea, al missatge original que captiva... que cuides sempre el final i deixes en els poemes pinzellades que fan reflexionar..
    Sí, és veritat que TU ets poesia i jo me n'he adonat!
    Gràcies pel teu poema, humà, sensible, ben concebut i ben parit!!! M'ha arribat ben endins!
    Una abraçada!

  • Bones!![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 20-05-2006 | Valoració: 10

    Apa, crec que hi haurà gent molt contenta tan bon punt llegeixin aquest poema! Enhorabona, m'ha agradat molt. Es nota que t'ho ha currat i que és sentit. En destaco aquest vers, m'ha semblat molt bo:

    "Que els teus dits fan sirenes
    de nines de drap?"

    Petons!!

  • I tan...[Ofensiu]
    ESPIRAL | 19-05-2006 | Valoració: 10

    que és veritat!...només qui és poeta o poetessa, ho sap...
    m'has posat els pèls de punta a la pell de l'ànima.
    Aquest no el podia passar per alt i te'l havia de votar...
    Et llegeixo i sé que tu també, pels comentaris que de vegades trobo. Gràcies.
    1abraçada. ESPIRAL.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Ze Pequeño

Ze Pequeño

111 Relats

635 Comentaris

130899 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:
Agredolça.
Silent i amb ganes de cridar.
Amenaçadora de mi mateixa
i curosa amb els teus ulls.
Descontrolada.
Cercadora,
de prop i de lluny.
Ofegada en sospirs.
Somniadora interrompuda.
Animal de nit
amb passes esclaves.
Desanimada i eufòrica.
Lligada i sense força
per trencar cadenats.
Encuriosida,
atrapada en una teranyina
d'ulls negres
de mirada infinita.
Desequilibrada.
Penjada del cim més alt
de la teva vida.
Capturada.


--------------------------------------------------


Em trobareu també a

www.poemesmicrocosmics.blogspot.com
www.diarismicrocosmics.blogspot.com
www.ydetrasdetodo.blogspot.com