I per què no?

Un relat de: Queca

Somriu sempre que miris algú, i quan parlis per telèfon, i quan llegeixis un relat, i encara que creguis que algú no s'ho mereix.

Regala alguna cosa feta per tu.

Dedica una estona cada dia a fer feliç algú.

Oblida't de les talles i cruspeix-te aquell gelat que tant t'agrada. A la teva salut!

Pensa en algun amic que fa temps que no veus. I ara, truca'l!

Arriba una mica tard a la primera cita, i disculpa't amb un esplèndid somriure i una flor.

Acaricia algú que t'estimes amb els ulls tancats.

Mira als ulls de la teva parella i digues-li que l'estimes.

Tanca els ulls i imagina't el proper petó.

Plora si et sents trist.

Què et ve de gust fer ara mateix? Doncs fes-ho!

Concedeix-te algun caprici.

Dóna la teva mà a algú que ho necessiti.

Dedica temps algú que tinguis a prop i que sentis que el tens descuidat.

Llegeix un bon llibre i recomana'l.

Organitza un sopar amb els amics.

Escolta sempre el que et diuen, i fes cas la meitat de les vegades.

Busca dins teu el valor per dir no.

Aconsegueix una meta.

Fes realitat el somni d'algú.

Escolta la rialla d'un avi, i els seus consells.

Com a mínim una vegada a la teva vida, llençat a la piscina sense mirar si està plena.

Comet errors, i aprèn-ne d'ells, i dels que facin els que t'envolten.

Passa una nit en vela fent el que creies impossible.

Acaba les dutxes amb aigua freda. Sigui estiu o hivern.

Surt al balcó, i canta una cançó empassant-te la vergonya.

Digues sempre la veritat, encara que faci mal.

No diguis mai tot el que pensis, però pensa tot el que diguis.

Atreveix-te a combinar colors i sortir al carrer.

Escriu un poema encara que no tinguis ni idea.

Desperta't de bon humor.

Aprèn coses noves cada dia. I ensenya'n d'altres.

Empassat l'orgull i demana perdó.

Guarda't els bons records pels mals moments.

Compta sempre fins a deu abans de contestar.

Perdona algú de tot cor, però no oblidis.

Proposa més coses a la llita, i comenta aquest relat.

I per què no?

Comentaris

  • M'agrada, i per què no?[Ofensiu]
    joanalvol | 18-11-2008 | Valoració: 10

    Uns costen més que altres, però cap és impossible.

    Segueix, i per què no?
    Joanalvol

  • Un llistat molt suggeridor[Ofensiu]
    Unaquimera | 18-10-2008 | Valoració: 10

    Què em venia de gust fer ara mateix? Doncs llegir-te! I sort que m'he adonat que aquest relat no el coneixia i l'he obert, ja que si no m'hauria perdut algun consell que agraeixo mooolt...

    He de reconèixer, però, que el de la dutxa amb aigua freda a l'hivern, no ho puc seguir: sóc fredolica de mena, jajaja!
    Tampoc puc dir sempre la veritat, encara que intento no dir mentides.

    Sobre escriure poemes sense tenir ni idea, ja ho he fet, tal com es pot veure en aquesta pàgina... com cometre errors, aprendre coses noves cada dia i ensenyar-ne algunes, evocar bons records en mals moments, comptar fins a deu abans de contestar, combinar colors atrevidament i sortir al carrer, ... i ara t'he de deixar que vaig a fer algunes de les altres coses que m'has suggerit amb el teu llistat: mmm!

    T'envio una abraçada feta a mà per mi mateixa, amb molt d'amor,
    Unaquimera

  • Somriure[Ofensiu]
    Sol_ixent | 09-10-2008

    Una vegada en un lavabo vaig llegir una frase que deia: "Mai deixis de somriure perquè mai saps qui s'enamorarà d'ell". I és ben cert, el somriure i el positivisme mai s'han de perdre, tot i que jo no sóc la més indicada per dir-ho, que sóc una pessimista i sempre estic depre... però com diuen Dusmiguet: "Riu, riu i la pena al riu", i això ho intento fer. Merci per positivisme!

    Un petó maca!!

  • Melcior | 07-10-2008 | Valoració: 10

    una facilitat extrema d'encomenar positivisme i ganes de viure a Deu i a sa mare , i aixó es tan i tan important , que fa goig .
    Endavant !

  • Doncs fem-ho...[Ofensiu]
    Naiade | 05-10-2008 | Valoració: 10

    Un relat ben original, carregat de bons consells que val la pena seguir.
    Tinc que llegir més coses teves, ja que tens un estil que encomana l'alegria.
    M'ha agradat molt l'optimisme i naturalitat que desprèn.

    Una abraçada

  • Tots els relats[Ofensiu]
    franz appa | 03-10-2008

    He comptat fins a deu abans de contestar aquest poema.
    Somric mentre el comento (és fàcil mirant el teu somriure a la foto, que ja conec fa temps) i mentre l'he llegit també ho he fet

    A la feina he tractat de fer feliç la gent (alguns se n'han anat plorant, ...jo ho faré també)

    M'agradarà recordar aquest consell: "Mira als ulls de la teva parella i digues-li que l'estimes", tot imaginant elproper petó.

    He llegit un bon llibre fa poc. El recomano. "Vida i destí" de Vassili Grossamn.

    Cometré errors, i aprendré d'ells, i dels que facin els que m'envolten.

    I pesant, pensant, callo alguna cosa del que penso. Però algunes te les dic.

    Sortiré al carrer, potser amb alguns colors, dedicaré temps a la gent que em necessita.

    "I per què no?"
    No tots els relats es poden comentar, ni totes les coses dir. Això ja ho sé.

    franz

  • Grans consells[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-10-2008 | Valoració: 10

    "Escriu un poema encara que no tinguis ni idea". Si! A això s'hi ha d'animar tothom, i a "combinar colors"!
    Grans consells per una vida que a vegades es complica, i que serveixen per alegrar-nos-la!
    Merci!


    Sergi

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Queca

Queca

108 Relats

757 Comentaris

193496 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Fisioterapeuta i pedagoga.

Lectora intentant escriure.

Enamorada de la literatura, d'estimar, del mar i a vegades, de la vida.

Nascuda al febrer del 87, treballo amb avis, que són el pou de sabiesa on intento aprendre cada dia quelcom nou (sobre ells, sobre la meva professió, sobre la vida, sobre mi mateixa).

Per què Queca? Lleigeix "Te'n vas anar".