Fotocopiar és més barat

Un relat de: Peer Cepció

Hui he anat ha fer fotocòpies i quan ja em trobava en aquella lloable estança que tots anomenen papereria, m'he adonat que m'havia deixat en casa els papers objecte de la meua eixida. La meua superior perspicàcia em va fer reaccionar ràpidament per a no fer el ridícul que tant enlletgix el currículum d'un escriptor. En un pis pas ( que jo vaig pronunciar en veu alta fent gala de la meua perfecta pronunciació francesa) em vaig fer amb la situació tenint-la sota el meu estricte control:
Vaig demanar que m'ensenyaren el diccionari de la reial acadèmia de la llengua, ja que acabava d'eixir tina nova edició de butxaca, la paperera(dona que atén una papereria) me l'ensenyà gustosament(el llibre) i va accedir que jo li pegara una ullada (al llibre) .Per la meua cap passà la idea de comprar-me'l per a eixir d'aquella vergonyosa situació però vaig recordar quelcom que havia après en la meua llarga formació com a aprenent d'ajudant: és més barat fotocopiar un llibre que comprar-lo. I així ho vaig fer. Li vaig dir a la paperera amb veu ferma I segura que me'l fotocopiara (el llibre. Ella va accedir amb una normalitat que em va tranquil·litzar. Ho havia aconseguit, havia eixit d'aquella situació que va estar a punt de costar-me un greu disgust per a les generacions futures i tenia un llibre que em seria molt útil després en la meua incorporació a files.
Vaig començar a llegir-me aquell estrany llibre amb l'agradable sensació d'haver fet un bon negoci. Dic estrany perquè mancava de línia narrativa, només gaudia d'una excel·lent rima inversa, és a dir, en comptes d'acabar les paraules amb idèntiques lletres, en este llibre començaven quasi totes les de la mateixa pàgina amb la mateixa síl·laba. No deixe de pensar en l'autor d'este interessant, alhora que estrany llibre; havia de haver-se passat anys recopilant aquelles poesies que inundaven el meu cor d'un a felicitat esquiva.

Comentaris

  • gore_cat | 06-06-2006

    em podria fotocopiar el teu relat?... no ho tinc tan segur q una fotocòpia sigua mes barata q un original... xo en tot cas, MOLT bo!!! xDD segueix així xiket k tens molta traça!! un petó

  • però vols dir que és més barat?[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 05-05-2005 | Valoració: 10

    Quina historia més original i amb mala idea, però quante veritat que hi ha en la poesia de les paraules.
    De totes maneres, vols dir que el R.A.LL. done per ser fotocopiat?.

  • Curt però intens[Ofensiu]
    pardalet | 29-04-2005 | Valoració: 10

    Una gran història que donaria per a una pel·lícula d'Almodovar. Oscar assegurat.

  • Bona brevis[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 26-04-2005 | Valoració: 10

    Hola,

    Tens una prodigiosa capacitat de sintesi !. alhora la teva es una historia "lligada", te sentit en ella mateixa.
    Cal que - es una opinió personal - ens regalis amb més "fruits saborosos " del teu enteniment.

    mora.a@guimera.info
    Editor de
    www.guimera.info/tribuna

  • fotocopiar[Ofensiu]
    donablanca | 07-04-2005 | Valoració: 10

    surrealista. però m'ha agradat per les anotacions entreparentesi) que li donen molt de ritme.
    és una idea que m'agradaria copiar

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Peer Cepció

Peer Cepció

9 Relats

123 Comentaris

69504 Lectures

Valoració de l'autor: 9.11

Biografia:
Sobrevisc enredant i destralejant en uns i altres.
No m'agraden les banderes.
Sóc solipsista convençut i un poc nihilista.