Els Follets de casa

Un relat de: mar - montse assens
–– Casundena els follets, ja hi tornen a ser! No trobo el raspall del cabell enlloc. Ja no sé on buscar-lo. M’hi ajudes, Josep?

Feia anys que en aquella casa s’hi havien instal·lat uns follets entremaliats, als quals els divertia amagar les coses i atabalar la Carme durant uns dies fins que al final aquell estri li tornava a aparèixer allà mateix on ella l’havia deixat.

La Carme s’havia acostumat a no patir per la pèrdua. Sabia que tard o d’hora allò apareixeria, i si no patia estava convençuda que els follets no s’ho passaven tan bé i desistien d’amagar-li les coses que estava utilitzant.

––Mare, ja he trobat el raspall ––diu en Josep–– Estava en un altre calaix del tocador on el deixes normalment.

––Ai, aquests follets són uns trapelles! Sempre igual, no es cansaran mai.

Tota la vida, en Josep havia après a conviure amb els follets de casa i a gaudir d’aquella fantasia. Però ara era diferent. La mare s’havia fet gran i els follets feia temps que s’havien cansat del fet que ella no els fes cas i havien desaparegut.

Ella no ho sabia. Però en Josep sí, i veia com cada dia la memòria li feia males passades i l’Alzheimer l’anava atrapant a poc a poc. Uns altres follets havien entrat.

****
Microrelat per a participar en l’XI CONCURS DE MICRORELATS ARC A LA RÀDIO "GÈNERES NARRATIUS". El tema del mes de novembre és: Fantasia.

Comentaris

  • Amor de fill[Ofensiu]
    Prou bé | 31-05-2021 | Valoració: 9

    Amor i respecte que surt del patiment de veure desaparèixer, poc a poc, la mare. Tant de bó tothom que es veu atrapat per aquests follets imaginaris comptés amb algú com el Josep! Amb total cordialitat

  • La cara B [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-04-2021 | Valoració: 10

    Caram Montse, com has capgirat la truita! Els follets, petits éssers de mitologia infantil s’han transformat en éssers de degeneració adulta. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Ai, companys... [Ofensiu]
    Follet del foc | 28-11-2020

    Ara tinc el cor trencat...

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 26-11-2020 | Valoració: 10

    Un relat que n’ agrada molt malgrat que els follets tinguin un nom tan horrible . Molt ben narrat m’ encanta .

  • Quanta fantasia.- [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-11-2020 | Valoració: 10


    Quanta fantasia, amb aquest relat "dels follets de casa".
    Això és un no parar d'entrar a casa els follets, doncs ja estaven farts d'ells. Si en Josep ja estava acostumat als follets, i la Carme anava de mal en pitjor amb l'alzheimer.
    Enhorabona, Mar - montse assens.
    Salutacions...
    PERLA DE VELLUT

  • jo també tinc follets [Ofensiu]
    Atlantis | 22-11-2020

    Jo també tinc follets a casa meva que m'amaguen les coses....

    Aquest relat m'hi ha fet pensar.
    .

  • Escriu un conte de Nadal [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 21-11-2020 | Valoració: 10

    Hola,
    Aquest no serà un Nadal com els altres – ho diuen els “experts” – el que sabem és que serà el dia 25 de desembre, i que per una part important de la ciutadania la festivitat té connotacions familiars, religioses,....
    Els de guimera.info pensem que cal continuar amb el NADAL DE CONTE
    Esperem el teu a tribuna@guimera.info
    Gràcies.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 9.8