EL NADAL ÉS DE MALALT

Un relat de: 4punts

No en tenim prou d'estar tot l'any sota el consum que caracteritza una societat capitalista i desafortunadament boja i estúpidament creada en els béns exteriors i amb un més que evident pobresa interior i personal; sinó que, quan arriben les dates properes al Nadal ens llancem a un hiperconsumisme d'objectes totalment inútils. Comprar i comprar sense parar, la paga doble que fa que ens permetem més luxes i llavors arribar a casa amb les quantitats industrials de paquets i paquets. Cansats tirem els nostres cossos tips de tanta compra davant la televisió, caixa tonta a on emeten en directe una marató per a malalts i desvalguts. I tu ho mires i per un moment penses en ells i dónes part dels teus diners pensant que ets solidari i et sents millor sense adonar-te que els pobres, els malalts i els desvalguts continuaran existint durant tot l'any fins i tot l'any que ve quan tornin a fer una nova marató.
I fas el pessebre, sense trobar-li gràcia, amb molsa arrencada del bosc, regales joguines bèl.liques i nines pro-anorèxia, menjes amb escreix i llences gran quantitat de menjar que ha sobrat enmig de l'abundor, vas a veure els reis tot i que et sents republicà i t'enfades perquè a Olot s'els ha acabat el pressupost o s'han enfadat amb el gremi dels dentistes i per això, ja quasi no tiren caramels. Menjar i beure, neules i torrons, canalons de la iaia i croquetes de la tieta, regals i diners, hipocresia i mentida. Engany i guerres en racons de món, comença la pujada del gener i arriben les vaques flaques i continua la bogeria talment com la resta de l'any. Quan serem una mica més sensats, coherents i humils? Estem malalts i ni el Nadal com a símbol de pau, joia i harmonia no s'en salva. I creieu-me quan us dic que el Nadal és de malalt. I la resta de l'any també!

Comentaris

  • la paga extra, al gener.[Ofensiu]
    Avet_blau | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Perdre l' identitat de la festa
    en una espiral de consum, mes enllà de lo racional, i que emmalalteix,
    tot pensant en tanta gent que passa fam.
    societat que ho vol tot,
    hipotecant la salut i l' anima si cal,
    i que va perdent el contacte amb els colors de la vida.

    Coma proposta, la paga extra, (o la meitat),
    l' hauríem de cobrar el gener,
    a veure que passa.

  • Malauradament...[Ofensiu]
    onatge | 08-12-2008 | Valoració: 10

    Hi ha qui confòn viure amb consumir... Entre els que s'empatxen de religió i els que ho fan de menjar, ja veus tu, queden malalts de Nadal.


    Ah, l'Ovidi no es mort, està de vacances. A casa l'escoltem cada dia, cantem i parlem amb ell.

    Salut.
    onatge

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de 4punts

4punts

31 Relats

86 Comentaris

30017 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
costa brava
costa d'azahar
costa blanca
....
costa molt tenir una biografia al dia.
Feia temps prou de temps que no passejava per ací.....
fins aquest bon dia....
em diuen lluís, 4punts, cacau o el pastisser indomable.

sóc habitant d'unes terres oprimides (com totes)
de parla catalana ( com cap altre)

sóc pastisser i recol.lector de mots entrelligats sovint irònics i sempre entremeliats

una forta aferrada per a tots i totes
nins i nines
nanos i nanes
alots i alotes
xiquets i xiquetes
nens i nenes
menuts i grans
grans( grans persones)