El conte de la lluna creixent

Un relat de: Shu Hua

S'hi n'era una vegada una lluna petitona que s'havia perdut. Encara no podia caminar sola i per això aprengué a gatejar. D'aquesta manera anava preguntant a la gent que passava on eren els seus papes. Gatejant gatejant arribà fins un llac molt maco i, a una granota que prenia el sol, li preguntà:

-wawawa aaaaahhh bababa mamamamam wawawa oooooooooooh

La granota, molt educada, respongué:

-croacc croacc croooaaaccc croacc

la lluna entengué perfectament el missatge de la granota i esperà que passés una gavina per demanar-li que la pugés al cel. I així li demanà:

-tututrutrururutru ahhhh angue buajff anguee rutruru

La gavina, molt simpàtica, li respongué:

-iaaa iaaa iiiiiiiiiaaaa iaaa

Així doncs, la petita lluna pujà la cel i s'estirà fins a convertir-se en un arc. Una punta del qual fregava la Xina, on transcorre aquest conte. L'altra punta s'estirà i estirà fins arribar a Barcelona, on transcorrerà aquest conte. D'aquesta manera, i per fi, la van poder veure els seus papes, que ja feia temps l'esperaven. La van baixar del cel amb molt de compte i, quan la lluna se'n va adonar, ja s'estava tota feta un cabdell a la faldilla de la mama mentre el papa corria a escalfar-li el biberó, que es va prendre molt a gust.
I aquest conte de la lluna creixent no acaba aquí, ni tan sols té final. Ella seguirà creixent i creixent fins tornar-se una resplendent lluna plena. Sempre, sempre, sempre, amb el papa i la mama al costat.


LLUNA-TZAN (Lluna Resplendent)

Comentaris

  • i la Lluna s'ha fet plena[Ofensiu]
    Lluna d'argent | 28-04-2024 | Valoració: 10

    I ja fa 20 anys des de que em vas agafar d'aquell arc i mai tindré paraules suficients per agrair tot el que m'has donat.

    Gràcies per saber-me estimar des del primer moment en què em vas mirar als ulls i per abraçar-me sempre que ho he necessitat.

    Ja saps que jo també t'estimo.

    La teva filla,
    Lluna

  • Ben fet, és clar que sí![Ofensiu]
    Jofre | 25-07-2005

    Shu Hua,

    Segueix escrivint per hi hagi sempre un bell arc de sant martí entre Orient i occident.

    Certament, haurem de tornar a anar a cercar la saviesa Est enllà.

    Per molts anys!
    Enhorabona.

  • RE-10!!!![Ofensiu]
    Giser | 02-11-2004 | Valoració: 10

    Glòria, he trigat, però avui he pogut gaudir-te. M'encantes, quina sensebilitat, quina empatia infantil!!! Quina gran persona, escriptoria i explicadora d'històries. T'ho torno a dir. RE-10!!!

  • Un admirador[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 05-09-2004

    M'encanta com li parlen les mares als seus fills; ho fan fluixet i tot ho amenitzen de petites i dolces carícies sobretot a les plantes dels peus perquè així aconsegueixen fer-los un somriure doble, el de la veu i el del gest. Sou genials, les mares.

  • una lluna feliç [Ofensiu]
    Ilargi betea | 18-08-2004 | Valoració: 9

    Segur que la petita lluna (que llavors ja serà plena) estarà molt orgullosa de tenir uns pares que desprenen aquest amor i aquesta tendresa.
    Un conte encisador shuhua, moltes felicitats!
    Que sigueu molt feliços amb la vostra filla!

  • doncs sí[Ofensiu]
    Shu Hua | 18-08-2004

    Sí, Biel, hem adoptat una nena xinesa. I Joanna, a que era fàcil, això de comentar? Espero que la Lluna tingui uns pares ferms com has dit, Ximxim (quin nom més maco), com a mínim, puc assegurar que sempre ens l'estimarem.

  • Un somni fet realitat[Ofensiu]
    Capjo | 18-08-2004 | Valoració: 9

    Tot i que ja m'havies ensenyat el conte Shuhua,
    rellegir-lo m'ha fet saltar les llàgrimes d'emoció
    Amb uns pares tant ferms segur que arribarà a ser una lluna plena molt feliç

  • ximxim | 17-08-2004

    Quin conte més bonic! Segur que a la petita lluna li agradarà llegir-lo quan sigui més gran...
    Espero que ara que ha trobat els seus pares, puguin passar junts molts moments feliços... vaja, n'estic segura que serà així!

  • Biel Martí | 17-08-2004

    Heu adoptat una nena xinesa? A que sí?

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Shu Hua

43 Relats

404 Comentaris

105080 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29

Biografia:
Em dic Glòria i Shuhua és el meu nom xinès. Vaig estudiar xinès a Xina, Xi'an, dos anys i mig, amb el meu home. "Shu" significa: tranquil, parsimoniós. "Hua", glòria i també Xina.
Escric des dels 27 anys i cada cop s'ha tornat una eina més precisa i important per a mi. Tinc un munt de relats curts i poemes i un parell de novel.les. .. al calaix. Esperant tornar a tenir temps i ganes d'escriure, de tant en tant em passejo per aquesta web.

Vull afagir que estic molt contenta i orgullosa que la meva filla hagi engrandit aquesta web amb els seus relats.
Es diu Lluna d'Argent.
I m'encanta saber que li agrada escriure, que ho fa prou bé i que és com és.
Ja saps que t'estimo.