El color d'un gos

Un relat de: 4punts

EL COLOR D'UN GOS
15 gossos juguen junts a la platja.
N'hi ha de tots els colors.
1 de blanc, 4 de marrons, 3 de tacats, 2 de negres, 2 de grocs, 1 de verd i els altres són vermells.
Juguen entre ells; salten i es revolquen.S'ho passen bé.Una de les gosses marrons està en cel .Els gossos mascles ho saben i qui més qui menys intenta muntar-la.
La tranquil.litat s'esvaeix per un moment.Un munt de lladrucs i de colors es barreja.El gos blanc s'adona de la disputa dels altres cànids, se sent estrany i s'en va.Els altres gossos continuen en el seu lloc i en la mateixa acció.
El gos blanc, trist i pensarós, marxa pensant que ja n'hi ha prou d'aquest color i recorda un ós inmens de color lila que té enterrat en un fangar proper de color blau.Per un moment, veu el seu reflex en un vidre d'un bar de color groc.S'atura, es mira i es veu de color blau cel.I se sent afortunat, pocs gossos veuen colors més enllà del blanc i el negre.Per un moment murmura quina vida més gossa i s'en va.Creua l'asfalt de color rosa i no l'atropella cap cotxe de cap color.
No apareix ningú transparent i pensa que, tot i que ell és daltònic, fa temps que veu la vida de tots colors.

Comentaris

  • ara que et fullejo...[Ofensiu]
    perunforat | 16-12-2008

    recordo haver-te comentat fa uns mesos i de nou, per una reullada al fòrum, t'he retrobat. Original, i l'originalitat m'agrada, i el dir com un li rota també.

  • M'agradat.[Ofensiu]
    Xantalam | 04-06-2008 | Valoració: 10

    És un exercici molt interessant intentar veure el món des de una altra perspectiva i no la mateixa de sempre, la que tothom té.
    Continúa, noi.
    Xantalam

  • gypsy | 02-06-2008

    m'ha semblat molt interessant escriure des de la perspectiva del gos, un retall del seu devenir, com tants d'altres, detallat amb els colors i sensacions d'aquest ésser sensible al món sencer. I és que l'univers de qualsevol animal és en unes altres coordenades diferents a les "humanes" i tu ens ho fas veure amb el teu relat delicat i quotidià.

    m'ha agradat llegir-te.

    gypsy

  • daltonisme estès[Ofensiu]
    in_perdible | 18-05-2008 | Valoració: 10

    M'ha encantat el teu relat. Entre aquest i els del circ, m'has fet riure una bona estona.
    Gràcies i continua deleitant-nos.

  • Colors[Ofensiu]
    Capità Borratxo | 09-05-2008 | Valoració: 10

    La veritat és que m'ha agradat molt el teu relat de color verd tocant un tema tan vermell. Tant de bo tots fòssim tant daltònics com el gos blanc del teu relat.

    Enhorabona pel relat!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de 4punts

4punts

31 Relats

86 Comentaris

30041 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
costa brava
costa d'azahar
costa blanca
....
costa molt tenir una biografia al dia.
Feia temps prou de temps que no passejava per ací.....
fins aquest bon dia....
em diuen lluís, 4punts, cacau o el pastisser indomable.

sóc habitant d'unes terres oprimides (com totes)
de parla catalana ( com cap altre)

sóc pastisser i recol.lector de mots entrelligats sovint irònics i sempre entremeliats

una forta aferrada per a tots i totes
nins i nines
nanos i nanes
alots i alotes
xiquets i xiquetes
nens i nenes
menuts i grans
grans( grans persones)