El CIM DEL CAMí

Un relat de: Eloi Peri


Esbafegant i gairebé sense alè he aconseguit fer cim un altre cop, puc degustar la bellesa del territori que m’ha vist créixer, i apreciar-ne detalls que per inexperiència no distingia la visió atabalada del nen que un dia va ser aquí, de la mà del pare quan m’aplanava els regirats corriols. És la millor postal que puc dur a la butxaca del meu cor, escrita amb totes les paraules que ell va imprimir per ensenyar-me a trepitjar fort i no poder entropessar mai.
Aquell xiular del cerç roig s’emporta les gotes d’esforç que em ragen del nas, alliberant-lo per poder inspirar les malves que creuen els meus peus nus, sense calcer en l’últim tram de la costa, pel grapat de pedres acumulades de tantes passes al llarg del feixuc camí que m’ha dut fins aquí. El paisatge m’arranca un intens plor dels ulls, com un nadó que només vol adormir-se als braços de la mare, on espero poder descansar en el meu últim trajecte. Conscient que aviat caurà la llum de la nit i poder dormir sense gens de por. Amb la valentia del soldat càtar que va rebre la corona per ser el primer a superar la muralla del Castellet, que veig per darrer cop. Passejant per sempre més com a part d’una terra que tant estimo.

Comentaris

  • L'un per l'altre....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 13-06-2024

    Això de que t'hagis sentit identificat deu ser positiu oi? O potser no? Hahaha...
    Moltes gràcies pel tu comentari Eloi, m'ha agradat que t'hagi fet somriure.
    Bona nit.
    Rosa.

  • TERRA QUE ESTIMES. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-06-2024 | Valoració: 10

    Jo diria més bé, que és una prosa poètica de principi a la fi. I m'ha fet veure un relat preciós. El soldat càtar el coronaren!
    Enhorabona, Eloi Peri.
    Benvingut a Relats en Català.

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • el cim[Ofensiu]
    Atlantis | 13-06-2024

    Arribar al cim, metafòric o real, et porta a recordar la infantesa i el camí que t'ha dut aquí. Un relat ple de nostàlgia, escrit amb un ric vocabulari. 

  • Sincera emoció[Ofensiu]
    aleshores | 12-06-2024

    Nostalgia i agraïment, mirant enrere, cap al principi del camí, on hi ha, per sort un pare i una mare.

  • Preciós[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-06-2024 | Valoració: 10

    Des del principi fins al final, aquest fantàstic relat, m'ha emocionat completament. Dolçor, tendresa, gratitud, acceptació... Gràcies per compartir-ho Eloi Peri.

    Salutacions.

    Rosa.

l´Autor

Eloi Peri

3 Relats

14 Comentaris

455 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00