El Celobert

Un relat de: aurora marco arbonés
EL CELOBERT

La pluja s’amuntega al celobert.
Regalima la brutícia
de les parets blanquinoses.
El celobert és un món;
revela els òrgans interns,
les entranyes de la casa:
boca que engoleix la llum
cap a un conducte somort,
artèries de sang insípida,
pulmons que xuclen cuinades
i en expiren la fumera,
nervis elèctrics de coure,
intestins verds de corriola
on es repengen, inerts,
teixits nus, deshabitats...
La claveguera recull
els fluids d’aquest gran ventre
de confluència veïnal.
S’amuntega al celobert
l’aigua tova, tardorenca.

Comentaris

  • Bona metàfora [Ofensiu]
    Naiade | 24-10-2011 | Valoració: 10

    Sembla estrany com la poesia pot sorgir de qualsevol racó, tan sols es necessita inspiració. Un passeig pel celobert que encara que regalimi brutícia per les parets, recollint les deixalles de cada casa, emportant-se fums i aromes que conformen barreges impossibles...has aconseguit un bell poema, que ressegueix fil per randa tot el procés...
    Una abraçada

  • D'interior però obert, i de tardor[Ofensiu]
    Unaquimera | 20-10-2011 | Valoració: 10

    I un altre cop, al llegir-te, m’ha arribat tot i la fredor de la pantalla, aquella càlida i grata sensació de “ser a casa” teva, tot compartint sensacions i mirada... aix, que t’enyorava!

    Malgrat les presses, el cansament, les prioritats i les urgències... ja saps com va això... vaig trobant moments per regalar-me i avui he decidit entrar a llegir-te, que necessitava bona companyia, i ja veus, que m’ha encantat el poema d'interior, però obert, i plenament de tardor!

    I pas a pas, ja s’apropa el novembre, i el dia... ;-)

    T’envio una abraçada tardorenca, però gens tova,
    Unaquimera

  • Organismes[Ofensiu]
    franz appa | 17-10-2011

    Enèrgica i vibrant descripció d'un interior, des del recorregut de l'aigua pels passadissos artificials que sota el celobert van informant-nos de la vida que representen en una metàfora de l'altra matèria, l'orgànica, la que alberga cada membre d'aquest cos que, encara que no és present directament als versos, contínuament s'hi emmiralla.
    Una abraçada,
    franz

  • Celobert transparent[Ofensiu]
    rautortor | 17-10-2011

    Quan el vas recitar aquella tarda a Térmens, em va sonar familiar. A casa meva -visc al primer pis- hi un celobert amb molta vida.

    "Celobert saborós, pessigolleig de gana.
    El sol ve a tastar, fumera amunt, vida fregida
    de terra i mar, dessaborida."

    Havia escrit, fa temps, al meu poema "Vallcalent, 75".

    M'agrada el tracte que atorgues a les coses quotidianes. Les dignifiques.

    Raül

  • Regalim de versos![Ofensiu]
    Núria Niubó | 14-10-2011 | Valoració: 10


    Els nostres petits móns tan plens de vida i misteri!
    Tens l'art de saber emfatitzar i fer poesia de lo més insignificant.

    Veig en aquest poema un celobert que retrata una societat des de fora en dins, descobrint-nos les seves entranyes i alhora ens fa un retrat intimista del nostre celobert interior.
    Hi ha molt a llegir entre els teus versos!

    Com sempre MAGNÍFIC Aurora!

    Una càlida abraçada
    núria

  • Propi i dolç[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-10-2011 | Valoració: 10

    Una mica a l'estil de l'allan lee però propi, és clar. Et recordo, eh? Jo també sóc veterà de relats!


    Sergi

  • La importància de les petiteses[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-10-2011 | Valoració: 10

    Són tan importants les coses petites, les coses quotidianes, aquelles a qui no donem importància! És de grans poetes treuren suc, treure'n tot el suc possible veient, sentint, palpant allò que només gent com tu sap veure. És un gran plaer per a mi trobar qui valori i escrigui aquets petits mons d'intimitat veinal. M'ha encantat Aurora. Una abraçada.

    aleix

  • Obert[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-10-2011 | Valoració: 10

    Entra dins meu la paraula o sensació...... obert !!!
    I m'agrada. I la sento sense temença, acompanyada del cel.

  • M'ha semblat....[Ofensiu]
    rnbonet | 12-10-2011

    ...un principi excel·lent de/per un poema més llarg. Hi ha els detalls més cridaners -grans de magrana que cal 'menjar-se' un a un -. També, un bon tema per narracions curtes com base el celobert.
    Un poema preciós, quotidià, proper.
    Salut i rebolica, xicona!

  • M'ha semblat....[Ofensiu]
    rnbonet | 12-10-2011

    ...un principi excel·lent de/per un poema més llarg. Hi ha els detalls més cridaners -grans de magrana que cal 'menjar-se' un a un -. També, un bon tema per narracions curtes com base el celobert.
    Un poema preciós, quotidià, proper.
    Salut i rebolica, xicona!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251747 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.