El botó del meu plaer

Un relat de: ninona

Volen extirpar el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició,
però serà pel pecat del poder.
El poder sobre la dona sotmesa,
sobre la dona verge i pura,
sobre la dona mutilada i muda,
sobre la dona dominada,
reprimida i soferta.

Volen extirpar el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició,
però serà pel pecat de la por.
La por que acompanya
l'amor d'una mare,
la por per una filla no casada,
la por per una filla abandonada,
la por d'un somni mai viscut.

Volen extirpar el botó del meu plaer
en nom de la puresa i la tradició,
però serà només si tots callem.

Diguem prou i fem meu
el botó del meu plaer,
meus els llavis de l'amor,
meva la fecunditat,
meu l'honor i meus els somnis,
meu el meu cos i meva la vida.

Comentaris

  • Un costum intolerable.[Ofensiu]
    Carles Ferran | 15-04-2013

    Un colpidor poema sobre l’esgarrifós costum per menystenir la dona, per devaluar-la, per mutilar-la. Entre les moltes activitats salvatges que els segles han disfressat de “tradició” com una coartada per intentar dissimular els masclisme i l’arrogància, l’ablació n’és una de les més monstruoses. Com monstruós és que les mateixes dones mantinguin una pràctica tan brutal i sense més sentit que privar-les del seu dret a ser i la seva feminitat, per reduir-les a simples cossos pel al plaer del mascle i la maternitat. Com éssers inferiors i sotmesos, sense drets, sense valors humans.
    Ens cal que de tant en tant ens recordin que la civilització ha d’anar de la mà del respecte.
    Una abraçada.

  • Real i punyent[Ofensiu]
    brins | 10-04-2013 | Valoració: 10

    He anat al teu bloc per poder veure-hi el vídeo que esmentes i he quedat efereïda;
    m'ha commogut tant com els versos del teu poema.

    Et felicito per haver sabut escriure un poema tan bell a partir d'un fet tan inhumà;
    és incomprensible que avui en dia encara es porti a terme aquesta crueltat.

    Pilar

  • En nom de la cultura, només respecte.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 04-04-2013

    Massa tradicions es justifiquen en nom de la cultura, quan en realitat l'únic que hauria de comptar és la llibertat de les persones, la seva vida, els seus drets, els seus somriures. Massa vegades es perdona l'imperdonable, es comprèn l'incomprensible, apel·lant a la brutalitat de l'època; però el cert és que a qualsevol època les persones pateixen quan són assassinades, quan són torturades, quan són menyspreades... i a qualsevol època, la llum a la mirada de les persones ens hauria de moure al respecte i a l'amor.
    Un gran poema.

  • En nom de...[Ofensiu]
    Anaïs | 04-04-2013

    Hola companya!
    En nom de la religió, la moral, la tradició s'han fet i es fan moltes bajanades. És bo conservar tradicions, però no aquelles que poden posar en perill la salut i per descomptat eliminen la dignitat de les noies i dones. El que em fa posar els pèls de punta és que les mateixes dones són les que volen continuar amb la tradició...
    Un relat de crítica amb la suavitat d'un poema, i és que no per dir les coses barroerament ens sentiran millor.
    Un somriure,
    Anaïs

  • Ah i m'agrada molt...[Ofensiu]
    Annalls | 02-04-2013

    ...el final que no havies posat!

  • Quin greu!![Ofensiu]
    Annalls | 02-04-2013

    Un poema com aquest, que a més porta un calm tan fort i no l'han comentat. Per sort ara estem a la teua quinzena. Confio que més d'un-a el descobreixin. Si nó, quan acabi penja'l al fòrum.
    Un petò i bona quinzena.
    Anna

  • Molt be Ninona !![Ofensiu]
    Annalls | 13-02-2013 | Valoració: 10

    Molt emotiu i carregat de raó aquest poema-denuncia.Més m'estimo no veure el vídeo, doncs vaig llegir un llibre d'una model i em vaig quedar esglaiada...sabia però no fins el punt que ella explica, tot el que es feia , ella quasi perd la vida i li costava molt poder fer pipi, al operar-se per tan sols poder fer aquesta necessitat bé , l'ajudant del metge era musulmà i no volia fer-li , li va dir de tot.
    Tinc un treballador que fins ara a fet nens , ja li he dit que el dia que tingui una nena no li penso parlar més, impossible cambiar-li la mentalitat. Ho veu tan normal, ell no li vol pas fer mal a cap filla, no ne's conscient .Per més que li volguem explicar, res...

  • ups! m'acabo d'adonar que el poema està incomplert[Ofensiu]
    ninona | 13-02-2013

    Li falta la darrera estrofa, que diu:

    NO extirparan el botó del meu plaer
    en nom de la puresa i la tradició.
    Que haurem fet sentir el clam
    i cap ritus no serà
    si no és el de l'amor.


    Podeu llegir-lo sencer (i veure un vídeo tremendament colpidor) en el meu bloc

l´Autor

Foto de perfil de ninona

ninona

58 Relats

229 Comentaris

131660 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona el 1964. Volia investigar i fer grans descobriments, i vaig estudiar Bioquímica, però després de moltes voltes he acabat fent projectes informàtics, una feina que m'agrada.

De sempre m'ha apassionat llegir i escriure. Un dia vaig descobrir aquesta web a través d'un bon amic que hi escrivia, i des d'aleshores m'hi passo quan puc.

Va haver un temps que participava en els reptes (aleshores nomès hi havia el clàssic) i era gairebé addictiu, però ara m'és gairebé impossible.
Darrerament m'he aficionat al niporepte, però només hi participo de tant en tant.

També em trobareu al bloc Univers madur.

Passeu-vos, comenteu i no dubteu a criticar: és la millor manera de millorar.

Per qualsevol cosa que vulgueu, m'agradarà tenir notícies vostres ...

ninona1206[arrova]gmail[punt]com


Per si us fan servei, algunes eines i enllaços útils