El tren del viatge

Un relat de: ninona
A la llunyania se sent xiular el tren. Com cada nit, des de l'inici de l'estiu, la Lua es lleva en sentir-lo i surt a la porta de la cabana.
Dins tot dorm. Fora també.
Bufa el zèfir, suau, com una carícia que amanyaga els arbres i s'emporta amb ell la xardor del dia.
A la Lua li agrada estar desperta quan tot dorm, contemplar el cel estelat i sentir la sorra enredar-se entre els seus dits descalços.
Camina sense pressa fins on trenquen les onades i voreja la platja fins a la punta per seure a la seva roca preferida. Tot just arriba i apareix el tren. Com cada nit, constant i puntual. Aquella rutina la reconforta i dóna estabilitat a la seva vida.
Des d'allà veu passar el tren: un reguitzell de puntets il·luminats direcció al futur, o al passat o bé a cap lloc.
Imagina les històries viscudes dalt del tren: l'alegria del retrobament en arribar, el dolor de la separació en marxar, l'optimisme, l'esperança d'un nou viatge, el desencís pel que deixes enrere.
Somia viure totes les històries que imagina i crear-ne la seva pròpia.
Zíngara d'esperit, es dibuixa nòmada. D'andana en andana, sense importar-li on va ni d'on ve. Tant li és el destí, només vol el viatge.
I mentre el tren s'allunya, tanca els ulls i somia que un dia hi pujarà.

* * *


A la llunyania se sent xiular el tren. Com cada nit, des de fa molts estius, es lleva en sentir-lo i surt a la porta de la cabana.
Camina feixuga travessant la platja fins a la punta per seure a la seva roca just a temps de veure passar el tren.
Es somia zíngara d'esperit i es desdibuixa nòmada.
I mentre el tren s'allunya, tanca els ulls poruga que el seu tren hagi passat i dubta si mai hi pujarà.

* * *


Xiula el tren i la Lua s’aboca a la finestra. A la llunyania creu distingir la seva roca preferida, a la punta de la platja on trencaven les onades.
Recorda les històries viscudes dalt del tren feliç d’haver-ne creat la seva pròpia.
El seu esperit nòmada ja només vol un destí.
I mentre el tren s'atura, tanca els ulls i anticipa l’alegria de tornar a la cabana.

Comentaris

  • Un bonic relat de desventures de vagabunda.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 19-12-2016 | Valoració: 9

    Ja ho és, això, la vida d'alguns, o semblant...

    Viure en una cabana, anar de tren en tren, sominar en tornar a marxar o tornar a casa segons el moment...

    Suposo que aquesta noia viu de la caritat.

    Hi ha una cançó que crec que és de Sau i diu així. "(...) Vol anar més lluny on els somnis néixen, tren de la mort que no sap si pararà, no enten perquè no fa tanta pressa, per cada tren que perd un somni morirà. Sota una estrella, hi haurà algú sempre, que sigui com tu, que estigui perdut!!".

    Gràcies per fer-me passar una estona entretinguda. I que la noia visqui bé.

    A reveure.

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 18-12-2016 | Valoració: 10

    Un bonic relat

  • Poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-12-2016 | Valoració: 10

    Un relat tan preciós com poètica l'escriptura. Somnis, pas del temps, records. Una realitat que amb els somnis pot canviar. Una forta abraçada, Ninona i que passis un molt bon Nadal!

    Aleix

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de ninona

ninona

58 Relats

229 Comentaris

131827 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona el 1964. Volia investigar i fer grans descobriments, i vaig estudiar Bioquímica, però després de moltes voltes he acabat fent projectes informàtics, una feina que m'agrada.

De sempre m'ha apassionat llegir i escriure. Un dia vaig descobrir aquesta web a través d'un bon amic que hi escrivia, i des d'aleshores m'hi passo quan puc.

Va haver un temps que participava en els reptes (aleshores nomès hi havia el clàssic) i era gairebé addictiu, però ara m'és gairebé impossible.
Darrerament m'he aficionat al niporepte, però només hi participo de tant en tant.

També em trobareu al bloc Univers madur.

Passeu-vos, comenteu i no dubteu a criticar: és la millor manera de millorar.

Per qualsevol cosa que vulgueu, m'agradarà tenir notícies vostres ...

ninona1206[arrova]gmail[punt]com


Per si us fan servei, algunes eines i enllaços útils