Crits

Un relat de: Lo Bufó de la Cort

Crits...
Els nins criden... juguen pels camps... tres nines salten a la corda... una d'elles em mira sonrient, té 16 anys... és preciosa, té un vestit roig amb taques blanques... el seu somriure m'atreu... m'anima... el seu somriure esborra la tristesa d'aquell que la mira... es una al·lota preciosa...
Crits...
Els homes criden... crits de victoria, crits d'unió... els guardies fugen... se senten trets i crits contra el tirà... entre els crits una veu femenina... es ella... avança en primera fila, sempre en primera fila... amb el seu somriure... als seus ulls es veu el valor... lluita... lluita amb el seu fusell contra aquells que la volen veure esclavitzada...
Crits...
Crits de terror... l'enemic s'apropa... la foscor avança implacable... destrueix el que troba al seu pas... por... molta por... entre els homes atemorits es veu una mirada valenta i un somriure sincer... és ella... segueix lluitant...
Crits...
Crits de guerra... trets... crits d'agonia i de terror... la foscor venç... ella està alli... segueix lluitant... una bala li ha tocat la cama... dos joves criden el seu nom... la volen salvar però no arriben a temps, son acribillats... arriba la foscor... li pregunten com es diu...
Crits... un crit.... un crit es la seva resposta: Comunista Libertaria!
Trets... silenci... tot ha acabat...
Avui ha mort una nina... avui ha vençut la foscor... però avui no ha acabat la lluita...
I allí on va caure ella avui floreix un rosser, i cada cop que el mir la meva por desapareix... perquè em recorda el seu somriure... em recorda la seva mirada... em recorda a ella... i per ella tornarem a agafar el fusell
A Aida de la Fuente... PUXA ASTURIES DINAMITERA!

Comentaris

  • Aída Niebla | 20-09-2005 | Valoració: 9

    Només un apunt: tinc la pell de gallina.

    Crec q amb això ja ho dic tot ^^U

  • Salut i Revolució[Ofensiu]
    Feyerabend | 19-09-2005 | Valoració: 9

    Si senyó. Poble armat, poble revoltat, poble respectat!.

    I visca la FAI i la CNT...

    Lenin ho predicava, NOSALTRES HO FAREM!
    Bakunin ho predicava, NOSALTRES HO FAREM!

    etc etc

    Feyerabend.

  • Llibre | 18-09-2005

    Hehehe...

    Gràcies Bufó. Ara entenc per què vares triar aquest pseudònim.

    LLIBRE

  • Merces[Ofensiu]
    Lo Bufó de la Cort | 18-09-2005

    Es un honor que una escriptora tan experta m'ho digui...

  • Merces[Ofensiu]
    Lo Bufó de la Cort | 18-09-2005

    Es un honor que una escriptora tan experta m'ho digui...

  • Llibre | 18-09-2005

    No sé. Depén de com t'ho miris. El que volia dir és que les teves paraules m'han arribat. Que el relat m'ha agradat.

    LLIBRE

  • uh...[Ofensiu]
    Lo Bufó de la Cort | 18-09-2005

    uh... i això es bo o dolent?

  • Llibre | 18-09-2005

    Aquest teu humil i sincer homenatge a una heroina (segons les teves mateixes paraules a la nota introductòria), ha tingut la força de fer-me posar la pell de gallina.

    LLIBRE

l´Autor

Foto de perfil de Lo Bufó de la Cort

Lo Bufó de la Cort

10 Relats

26 Comentaris

15955 Lectures

Valoració de l'autor: 8.82

Biografia:
Nasquè a Galiza el 1467 i des de llavors que vago pel mon sense rumb fixe, el 1520 em trobava a Valladolid, el 7 de juny del 1640 feu un viatge fins a Barcelona, més tard vaig tornar a Barcelona, el 1714, anteriorment, el 1707, havia estat a Valencia, al 1789 vaig anar a Paris, ciutat a on vaig tornar molts cops al llarg del segle XIX, tot i que durant aquest segle també em vaig passar per Cadis, Roma, Baviera i Reus, entre d'altres. El segle vint va començar per mi entre Mèxic i Moscú, ciutat a la que em vaig passar gairebé vint anys, el 1934 vaig viatjar a Asturies, i d'allí a Barcelona el 1936, després vaig decidir marxar cap a latinoamérica, i he estat de moment a Colombia, Méxic, Nicaragua, Cuba, etc.

Aviat, molt aviat, tornaré a Barcelona...