Compte enrere

Un relat de: Edgar Cotes i Argelich
Veu les busques del rellotge retrocedir. Lentes, però sense aturador. Tanmateix, la lleugeresa de la seva regressió, la fa amb prou feines perceptible. Els seus ulls ho atesten i no malda en concedir pas a la mudança.

I les busques segueixen reculant.

Per ventura es deu creure un simple espectador, innocu, superflu. I així és amo del seu propi silenci. No intueix que és testimoni mut d’un crim comés tot just davant els seus nassos. Simple és la solució, costosa la fa l’admissió.

I les busques segueixen reculant.

El rovell ja és amo dels vetustos engranatges. I a poc a poc, les peces, filles de la utopia, es van acomiadant dels seus tan lluitats llocs, cercant-ne qualsevulla amb desesper, encara que no l’encaixi.

I les busques segueixen reculant.

La resolució d’endegar-lo, tard o d’hora, es farà palesa. Cap arranjament, però, no canviarà el seu irremissible retrocés. Malgrat tot, no ho pot concebre. Potser, perquè les negatives del sempre mateix rellotger no deixen d’enquimerar-lo.

I les busques segueixen reculant.

Prou s’ha prorrogat ja, l’arrogància del rellotger. Es precisen nous engranatges, noves busques, nous números, nova carcassa. Ara ja ho compren. I és que massa són tres-cents anys per a un rellotge que ja s’ha fet vell.

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / Benvolguda Relataire:

    La teva obra, presentada a la convocatòria “Somnis Tricentenaris”, ha estat seleccionada per formar part del volum recopilatori que recollirà totes les obres finalistes. Els beneficis d’aquesta publicació seran destinats a la Marató de TV3 2014, dedicada a les malalties del cor.

    És per això que et demanem que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclosa al recull (Data màxima: 30 de setembre).

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ...................................................................................................
    de la qual en sóc autor/a, en el recull "Somnis Tricentenaris".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

  • Molt bé noi[Ofensiu]
    llamp! | 07-09-2014 | Valoració: 10

    Es nota que raones bé i que tens talent per les lletres.


    Endavant!


    Ara és l'hora!


    ll.

  • Bravo[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 12-06-2014

    !!*!! una composició on es veu el treball de rellotger que has utilitzat per lligar cada acord, cada estrofa.

    Quan un escrit demana ser publicat, no,li calen més mots, si per mi fos, amb aquest obriríem el recull.

    Sols puc felicitar-te per la feina feta.

    Ferran

  • Prosa magnífica![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-06-2014 | Valoració: 10

    Caram Edgar, quina prosa més poeticament treballada! M'ha encantat, tant la forma com el tema. Un pas del temps sense deturador, amb una maquinària nova que el farà rutllar amb puntualitat catalana. quin gran tema el del pas del temps! Una abraçada i molta sort en el concurs!

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Edgar Cotes i Argelich

Edgar Cotes i Argelich

38 Relats

324 Comentaris

50467 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
(Balaguer, 25 de juliol del 1997)
Aprenent d'escriptor i traductor, amant del microrelat i enamorat dels genères fantàstics (ciència-ficció, fantasia i terror).

Em podeu seguir al meu bloc

Edgar Cotes

O al meu Twitter:

@Edgar_Cotes