Com una dansa que s'atansa

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

La tarda es consumeix i és una dansa
de flors al teu voltant; res no fereix
de mort la teva carn si hi ha un escreix
d'alè o un bleix en el silenci blanc

del camí franc on l'amor estableix
amb incert deix compartiments estancs
-demà esvorancs- del somni que pateix
i se'ns nodreix d'un insistent espant.

Abocaràs esforços a bastir
arbres d'oblit amb encanteris foscos,
i amb els ulls closos tornaràs a dir,

forçat pel vi begut en altres boscos
els mots trobats a l'epitafi fràgil
que intuiràs escrit en darrer hàlit.

Comentaris

  • Recolzament[Ofensiu]
    deòmises | 02-02-2008 | Valoració: 10

    (Ja sé que l'he comentat anteriorment, però és un delicte fer-ho de nou sense ser covard, donant la cara?)

    Una abraçada ben forta i sincera del teu deixeble

  • Silencis[Ofensiu]
    Somni | 30-01-2008 | Valoració: 6

    entre somnis

  • No sabria[Ofensiu]
    Lady_shalott | 24-01-2008

    dir-te el què, però m'agrada. És estrany, és una sensació estranya el que he tingut al llegir-lo. Sobretot per l'últim vers, bé, és com inesperat, no em concorda gaire amb el ritme de la resta del poema, però potser és part de la gràcia. Sempre és un plaer retornar al teu espai de poemes, on els silencis blancs i els encanteris, beguts d'altres boscos són d'insistent espant, i sempre sempre abundants.

    Petons,
    Lady Shalott

  • Dansa[Ofensiu]
    megane | 27-11-2007 | Valoració: 9

    Quin poema! No se si l'entenc del tot, que algo se m'escapa entre les paraules.
    M'has fet pensar en el meu epitafi, has despertat la meva por.
    Un altre dia llegiré altres.
    Enhorabona per ser un dels autors mes valorats, els estic llegint tots i he arribat a tu.

  • Molt bo![Ofensiu]
    blaiv74 | 25-11-2007 | Valoració: 10

    Quin domini de la escritura!Molt bona rima, que gira molt ràpida al boltan de aquesta insaciable passió que descrius perfectament.
    Per cert molt bona tambe la foto.

  • Estimat amic Casals[Ofensiu]
    deòmises | 25-11-2007 | Valoració: 10

    M'ha agradat ser l'artífex de la publicació d'aquest sonet. Així ho vas comentar en el meu poema "Walk With Me", i suposo que és aquest sonet.

    Acurat llenguatge, com ja apunten, domini excepcional del vers i del ritme i de la rima interna i externa (sigui consonant o assonant).

    Salutacions, d.

  • epitafi fràgil[Ofensiu]
    franz appa | 25-11-2007

    Dintre del teu habitual ús molt acurat d'una forma més o menys estricta, unes estrofes estructurades, amb mètrica determinada i rimes concretes, aquests sonets més o menys inalterables, aquí es troba un ús d'una mena de rima interna, el sovintejat recurs de l'aliteració, que doten el poema de la musicalitat que ja han subratllat els anteriors comentaris.
    Això fa que et trobis enmig fan rodar com una baldufa pel tema central i en veritat recurrent: el bleix, l'hàlit, l'esforç, la lluita en el moment que ens separa de la fi per mantenir encara aquest moment, aquest fràgil escreix d'alè que encara ens impulsa en el moviment de la dansa, mentre la tarda es consumeix -però no s'ha consumit encara...
    Salutacions,

    franz

  • F. Arnau | 24-11-2007 | Valoració: 10

    Veig que has tirat la casa per la finestra. Tres poemes en tres dies!
    Trobe aquest una mica més lliure, però amb el teu seny i el domini dels catorze versos.
    Molta salut poeta!

    FRANCESC

    PS M'alegre de que per fi t'arribara el llibre del Premi amb el meu pròleg. Jo ja havia perdut gairebé l'esperança de rebre el meu...

  • gypsy | 24-11-2007 | Valoració: 10

    musical, acurat amb uns mots delicats i precisos.
    Em transmet belles imatges, silencis blancs, profunditats de l'ànima, pensaments que sorgeixen en un vers sinó potser mai no serien expressats!

    Molt bo, com sempre que et llegeixo.

    gyps

  • Trencant motllos[Ofensiu]
    hipocrates | 24-11-2007 | Valoració: 10

    Se que no ets l'únic que fa coses d'aquestes, però em sembla força original.
    M'agrada la musicalitat d'aquest poema.
    Felicitats.

    Hipo

Valoració mitja: 9.44

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144929 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).