Cercle Tancat

Un relat de: gypsy

La poesia és una mirada, un somriure, una llum del cel, una forma de caminar, el vent que bufa un estel, una manera de viure, un só, una cançó, unes mans a sobre d'un cos, un lliri blanc, una medusa.
La poesia és aire i vapor, etèria com la esperança, lenta i segura com una tortuga, el polsim que respirem, el soroll de la pluja, el moviment de les fulles just al moment de caure, els teus ulls oberts, la teva boca humida, les teves llàgrimes inconsolables, el dolor més amagat, la joia de viure, el taüt retornant a la terra, la mort, la vida, el cercle impassible que ens devora, un camp de blat, el mar blau, la gespa a l'estiu, tu dintre meu, un infant obrint- se al món, un ancià desesperat, els cabells blancs, els solcs de la teva pell gastada, els records clavats a la memòria, la llum intensa, la foscor de la nit, els preambuls d'un adéu, les llàgrimes furtives, la vergonya de ser diferent, la força i el coratge dels que saben allà on van, els tristos de pensament, la glòria, els vençuts bellíssims, les teves mans obertes, els pous de la misèria que ens habiten, els morts de les guerres són poesia i la seva sang escampada regant la terra i les seves ànimes invisibles sobrevolant el cel.
Les dones i els seus cossos perfectes, els seus pits meravellosos, els seus colls per ser besats, els homes forts i tendres, els seus braços d'acer i els seus llavis delerosos, els seus penis per engendrar la vida, un malalt agonitzant, el seu darrer alè, els éssers estimats plorant-lo,
els mots escrits per morts que encara avui reviuen, la bellesa intrínseca d'escriure, la màgia inintel.ligible d'un llenguatge paral.lel i sobretot, tu, lector ets poesia.


gypsy


Comentaris

  • i tu...[Ofensiu]
    Basileia | 18-11-2006 | Valoració: 10

    tu ets poesia, en tots els seus sentits i dimensions...

    no t'oblido..

    Basileia

  • jaumesb | 07-09-2006 | Valoració: 10

    la poesia és en tu
    gràcies pels teus comentaris
    viure és caminar, caminar és donar-se la mà, donar-se la mà és estimar

  • EEEEEEeeeeeppppppssss gypsetonaa@aaa!![Ofensiu]
    Màndalf | 20-07-2006 | Valoració: 10


    Un cumple!

    Un cumple és poesiaaaaaa !!!

    Per molts aaaaaaaaanysssque facis poesia nenaaaa!!

    Ara resulta que tot és poesia... eeeeh... i als pobrets prosistes què ens queda?

    O potser vols dir que tot el que inspira sentiments inspira poesia, clar, deu ser això, no?

    Molts petooons!!

    A bufaaaaaaar!!

    Juan, tu i..... triiiiiiiiii ...!!!

    Photobucket - Video and Image Hosting

  • berta | 12-07-2006 | Valoració: 9

    M´ha emocionat moltíssim!!
    "el taüt retornant a la terra" impresionant!!

  • Estic en part d'acord[Ofensiu]
    Bruixot | 12-07-2006

    i en part en desacord.
    Poesia és parlar del que no es pot parlar.
    Poesia és crear de les paraules.
    Poesia és jugar amb les paraules...
    Poesia és l'indefinible... només es pot parlar del que no és... i encara.

    Cal que ens treiem del cap que només es pot fer poesia dels sentiments. Això ens ho han "incultat" les moltes "cançonetes" romàntiques i les lectures de certs poetes. Però molts d'altres no són així: Brossa, Foix, o de més recents, una llista massa llarga...

    T'animo a seguir escrivint i mostrant-nos el que fas.

    Gràcies,

    Xavier / Bruixot

  • la poesia...[Ofensiu]
    Capdelin | 05-07-2006 | Valoració: 10

    ho és tot! (segons el que tu dius i jo signo)
    Em quedo amb "la màgia inintel-ligible d'un llenguatge paral-lel"... guapoooo!!!
    La poesia és sacsejar el silenci i veure com brillen les paraules!
    Ets poetessa de gurmet!!!
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

449296 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu