Cap feblesa, cap follia

Un relat de: gypsy

La mort t'admira, pare. Cap feblesa, cap follia. I sé que sóc en tu en una part petita. La teva fortalesa i la capacitat de lluitar contra les adversitats t'han fet un supervivent de raça. Ara m'adono que més que marxar, ens deixes coses tangibles i valuoses que has conreat amb el temps i els instants - s'acumulen en un brogit desordenat - Et sé meu en els somriures i en les complicitats dins els silencis, que parlaven per si sols entre nosaltres.
La música, tota la música que has obert en el nostre món: tot aquest llegat simfònic roman intacte. Inevitablement, has esdevingut cançó en les melodies que estimaves.

Sempre he pensat que existia la cançó de les esferes, aquella que pot unir éssers en diferents dimensions. Ara, ho crec més intensament que mai.
Res no s'acaba del tot; continua d'una altra manera insòlita o sorprenent, com l'hàlit genuí que desprenen algunes persones que deixen una petjada profunda en els altres. Escarpres en el pensament ingràvid, que ens construeix fidels a una manera de ser i ens gronxa plàcidament en les hores fredes.



gypsy

Comentaris

  • en un comentari[Ofensiu]
    jaumesb | 02-02-2009 | Valoració: 10

    em parlaves de ton pare

    ara ho tornes a fer


    esper que no et manqui mai

  • llargs silencis que no escoltem.[Ofensiu]
    Avet_blau | 01-02-2009 | Valoració: 10

    Hi ha persones que desprès de mortes,
    estan mes vives i amb mes reconeixement,
    i la petja que deixen,
    es mes evident amb la seva mancança;
    i llavors queda el recança que corseca,
    per no haver parlat uns mots senzills d'agraïment, quan encara els ulls tenien vida.
    hi ha persones que la seva vida està formada de llargs silencis plens d' amor,
    i que no escoltem.
    Avet

  • Jo també ho penso.[Ofensiu]
    Josoc | 01-02-2009

    Em sembla evident que tots continuem d'alguna manera, després de la mort. Així com els néts mostren algun tret del caràcter del avis. Com les músiques i les pintures de molt de temps enrera inspiren artistes d'avui dia. El nostre pas per la terra s'ha de notar, també. Qu e algú ens pugui recordar per alguna cosa, a poder ser bona.

  • Mol bonic Gyps, [Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 31-01-2009

    si jo com pare em sentis dir unes paraules com aquestes, em fondria de plaer i agraïment, en un altre estadi, em sap tant de greu no haver pogut dir-li al meu, unes coses tan sentides com tu les dius... aquest any en fa deu del seu adéu.
    O tu tens un gran pare, o ell té una gran filla, o potser son les dues coses.
    Una abraçadota afectuosa, amb permís del Manel i l'Empar.
    Ens veiem aviat!
    Ferran

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

451011 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu