Canten els grills

Un relat de: Ze Pequeño

Es fon la llum.
La veu s'escapa.
El gest es cansa.

El món obscur.
La Lluna clara.
Els ulls es tanquen.

Les mans s'aturen.
El cos reposa.
S'adorm l'alosa.

Els astres fulguren.
Els sons es fonen.
Les pors ressonen.

Els gats vigilen.
Canten els grills.
El carrer és buit.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
S'ha fet de nit

Comentaris

  • Els grills[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 25-01-2006 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per el relat dels grills!
    M' has fet pensar en vells records de juvinesa.
    Moltes nits jo havia passat al jardí de casa, mirant el cel estrellat i escoltant la cantarella dels grill, com si fos un gran concert.
    Mentres, m' acompanyava la flaire de les flors i dels fruits que coreavem a l' hort.
    Que bonic que era!! Poder, en aquell moment no ho valorava tant com ara. Com ho trobo a faltar tot allò!!

    Gràcies...Salzburg per la bona estona que m' has fet passar.

    Una abraçada!!!

  • RITME[Ofensiu]
    louise | 24-01-2006

    Que be que escrius Salz, aquest poema te un ritme increible que fa que no pugui deixar de llegir-lo una vegada i una altra, s'enganxa com una bona melodia.

  • M'encanta la música de grills[Ofensiu]
    Leela | 24-01-2006 | Valoració: 10

    que has sabut recollir en aquest bell poema.
    M'he sentit com en una dolca nit, quan cansada arribo a casa, i sento la dolça melodia d'aquests animalons tant preuats per mi.

    Un poema molt bonic Salz, enhorabona!!

    Un petó!

    Leela

  • Melcior | 10-12-2005

    Mentre la llum es fon
    el mon es obscur
    s' aturen les mans
    els astres fulguren
    vigilen els gats
    i canten els grills,
    se m' ha fet de dia,
    on suau i lentament
    la bellesa i l' harmonia
    jugaben a fet i amagar.
    Endavant.
    Melcior.

  • per aquest nocturn...[Ofensiu]
    Capdelin | 08-10-2005 | Valoració: 10

    hi ha molts poetes que es vendrien la seva ànima per comprar-te'l!
    breu, amb ritme, amb cric-cric, amb estil, suavitat i musicalitat...
    ets una artista, arquitecte de la paraula!
    una abraçada!!

  • a ritme d enit[Ofensiu]
    Shu Hua | 05-10-2005

    estimada Salzburg, fa dies que et volia comentar alguna cosa i quina millor que a quest poemet tan curt i rítmic, quasi a ritme de pluja. M'ha encantat.
    Glòria

  • una forma i un ritme molt especials...[Ofensiu]
    ROSASP | 30-09-2005

    Jugues contrastant les paraules, creant belles imatges de la natura i els moviments de la vida quan es va apropant la nit.
    Ella és la reina dels somnis, però també de les pors abstractes, plena de misteri i encís.
    El poema té un ritme molt especial. Gairebé m'ha semblat una cançó de bressol, una melodia per l'ànima que cerca en l'obscuritat el misteri de totes les coses.
    Els puntets que van baixant poc a poc, ens va endinçant en la nit. M'ha semblat contar grills en contes d'ovelletes. Crec que m'has hinoptitzat, tinc molta son.............

    Bona nit preciosa!

  • L'escriptor mediocre | 30-09-2005 | Valoració: 10

    Curt, poques paraules però precís com una calculadora i bell com un ram de flors. Així és una descrició que fa tombar enrere!! M'ha gradat molt!

    No t'aturis

    Juseph

  • Un brindis per en Salz[Ofensiu]
    roda03 | 30-09-2005 | Valoració: 10

    Benvulgot Salz,

    T'agraexio moltíssim el teu comentari, alhora que em safisfà que t'estimessis tant en Miquel com me l'estimo jo. Tu vas tenir la sort de coneixe'l en vida, jo no. Però he begut tot el que he pogut i puc de la seva obra, moltes vegades a glops i moltes vegades a grans àpats. Aquest any al meu poble li van retre un homenatge a un personatge del nostrre poble i alhora en Miquel. va ser un dia molt, molt especial, doncs vaig convidar a la Montserrat Sans (Vídua d'en MiqueL) i em va acceptar la invitació. L'acte que es titulava : "Poesia per la Pau", el va enregistrar en video un amic aficionat i esperem pasar-lo a DVD. Si és del teu gust te'l puc enviar. Si a tu et sembla bé, a mi em semblarà molt bé.
    Crec que tenim bones connexions, jo sempre que vulguis estic a la teva disposició. M'agraden certes expressions i em despedeixo amb una del Club dels poetes morts : " Oh Capità, el meu capità"

    Pel que fa a "Canten els grills" és curiós però em recorden el Haikús que va escriure el Miquel en "Hiakús en temps de guerra" i en el llibre de la Montserrat Sans "creix el silencia" en que les seves fotografies es veuen acompanyades pels haikús del Miquel.
    M'ha agradat moltíssim, espero que segueixis així i m'agradaria molt poder-te conèixer més prodund.
    Una abraçada company,
    Roda 3

    Fins aviat Salz,
    Roda 03

    M'ha arribat
    Salzburg | 08-08-05 | Valoració: 10

    [marcar com a ofensiu]
    a l'ànima. MMP també m'agradava molt. I quan el vaig arribar a veure, quan va venir un dia a la facultad, vaig plorar com una criatura.

    El teu poema m'ha arribat a l'ànima. Veig que has begut molts poemes seus, i això m'agrada.

    M'ho prenc com un homenatge teu, personal, al poeta.

    I d'altra banda, has fet una obra d'art.

    Oi que me'l deixes per emportar-me'l als meus preferits?

    Un barret per vos.

    Salz.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Ze Pequeño

Ze Pequeño

111 Relats

635 Comentaris

131280 Lectures

Valoració de l'autor: 9.84

Biografia:
Agredolça.
Silent i amb ganes de cridar.
Amenaçadora de mi mateixa
i curosa amb els teus ulls.
Descontrolada.
Cercadora,
de prop i de lluny.
Ofegada en sospirs.
Somniadora interrompuda.
Animal de nit
amb passes esclaves.
Desanimada i eufòrica.
Lligada i sense força
per trencar cadenats.
Encuriosida,
atrapada en una teranyina
d'ulls negres
de mirada infinita.
Desequilibrada.
Penjada del cim més alt
de la teva vida.
Capturada.


--------------------------------------------------


Em trobareu també a

www.poemesmicrocosmics.blogspot.com
www.diarismicrocosmics.blogspot.com
www.ydetrasdetodo.blogspot.com