Cant a l'Amistat

Un relat de: Grünewald

Canto a l'Amistat,
a la germanor de les ànimes.
Hi crec de veritat,
molt més que altres coses.

Forjat en fidelitat
el sentiment amorós es conrrea,
i neix amb finalitat
d'estendrés enllà com marea.

L'Amor passa ràpid, amb complaença,
l'anhel és saciat, sens temença,
però a la fi tot s'expira, poc ens resta,
i l'Amistat ens omple el cor i ens redemça.

Baula de la que ens podem subjectar,
mots que escoltem quan ja ni hi fem cas,
buf d'empenta que ens cal per tirar endavant.
Consol sens lucre, tot generositat.

I és que en camins dispersos podem divagar,
en vies remotes ens podem realitzar,
però l'Amistat és el que conta,
i rai, això no es pot oblidar.

Mon cant havia estat sord temps enllà,
mes ara és fort sens rival,
nous episodis amb rauxa m'han acompanyat,
i del tot n'estic segur sens dubtar!

Comentaris

  • M'agrada[Ofensiu]
    brideshead | 28-06-2005

    el missatge de generositat que despren aquest cant a l'amistat, aquell nexe que ens uneix a certes persones, que, de vegades, pot arribar a ser més fort que l'amor, o potser diria, que pot ser com una altra mena d'amor. És bonic saber que tens persones que et recolzen sempre, que et fan costat en els pitjors moments, que és quan, certament, saps quins són els millors amics, perquè per riure i gaudir, sempre en trobarem, oi, d'amics?

    El teu poema té una musicalitat excepcional, m'atreviria a dir que podria ser la lletra d'una cançó suau, dolça, melòdica. Si els amics que tens t'han inspirat aquest cant, et felicito, vol dir que són bons amics, i tu un bon amic d'ells, n'estic segura.

    Una abraçada, Santi (o Grünewald, com tu prefereixis) m'agraden molt els teus relats...... vaig a veure si en rascabalo algun altre de més antic.... i és que m'agraden els números rodons, i així ja només en faltarà un per a la propera desena ;-)

l´Autor

Foto de perfil de Grünewald

Grünewald

53 Relats

117 Comentaris

59761 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Nat a Barcelona, m'he inclinat per la Història de l'Art, però sempre m'hagués agradat fer filologia catalana. La poesia sempre m'ha agradat: llegir-la i practicar-la. Trobo que és un magnífic instrument per a expressar idees, conceptes, sensacions i sentiments de forma llire i expressiva. Ben mirat, la poesia és -com altres manifestacions- expressió per sobre de tot. Cal sentir-la, viure-la, respirar-la,... Poesia i vida és tot un, una unitat indestriable i totalitzadora. Així soc jo, així són els meus versos.